Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه پژمان صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به مراجعه ۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر به مرکز انتقال خون استان در سال گذشته، گفت : از این تعداد حدود ۴۸ هزار نفر موفق به اهدای خون، پلاکت و پلاسما شدند.

او گفت : از این تعداد بیش از ۴۵ هزار نفر اهدای خون داشته، ۱۱۷۰ مورد اهدای پلاکت و ۱۵۰۹ مورد نیز اهدای پلاسما داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: از مجموع اهدا کنندگان استان در سال گذشته ۹۴.۵ درصد مرد و ۵.۵ درصد زن بودند.

صالحی فربا اشاره به کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷، گفت: بخشی از این کاهش ناشی از شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن کاهش مراجعه اهداکنندگان بود.

او با بیان اینکه نوروز امسال هم وضعیت اهدای خون به دلیل شیوع بیماری کرونا نسبت به نوروز سال گذشته کمتر شده، گفت: عملا در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اهدای خون در استان به نصف رسیده و این امر می‌طلبد مردم توجه جدی‌تری به بحث اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: در این ماه تعداد مراجعات باز هم کمتر می‌شود و نیاز داریم تا پیش از شروع ماه مبارک حجم مناسبی از خون ذخیره کنیم و درهمین راستا از مردم می‌خواهیم تا دراین روز‌های باقی مانده به مراکز انتقال خون مراجعه داشته باشند.

صالحی فر گفت: ذخیره پلاکت خون نیز تا سه روز امکان پذیر است و برای داشتن پلاکت افراد باید اهدا کننده مستمر بوده و مراجعه همیشگی داشته باشند.

او گفت: خوشبختانه با فرهنگ سازی صورت گرفته سال گذشته رشد خوبی در بحث اهدای پلاکت داشتیم و اهدای این فرآورده با رشد ۴۷ درصدی همراه بود، همچنین اهدای پلاسما دراستان نیز سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

صالحی فر با بیان اینکه همه گروه‌های خونی مورد نیاز است، از همه افراد خواست تا اهدای خون را یک کار ضروری دانسته و برای نجات جان بیماران نیازمند خون در روز‌های مانده تا ماه مبارک رمضان به مراکز انتقال خون مراجعه داشته باشند.

او گفت: در حال حاضر نیرو‌های انتقال خون پای کار بوده و حتی در روز‌های تعطیل نیز آماده پذیرش مراجعان هستند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری انتقال خون استان داشته باشند سال گذشته اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها

وحید محمدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در آیین روز ملی گندم و نان گفت : با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم می‌بایست شرایطی اتخاذ شود تا گندم تولیدی استان از مبادی خروجی خارج نشود و در اختیار مراکز خرید دولتی و خصوصی استان کرمانشاه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری در میزان ظرفیت کارخانه‌های آرد استان اضافه کرد: این موضوع در دستور کار کارگروه پایش آرد و نان استان قرار دارد و از مجاری مختلف در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اهمیت تولید آرد کامل در استان یادآور شد: با همکاری خبازی‌ها و کارخانه‌های تولید آرد در حال انجام برنامه ریزی‌های لازم جهت تولید آرد کامل و نان سالم‌تر در استان هستیم.

محمدی ادامه داد: باید تلاش کنیم نان با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد و مردم جهت تهیه نان در صف قرار نگیرند.

وی با تاکید بر امر بازرسی از نانوایی‌ها جهت رصد میدانی دستگاه‌های پخت نان افزود: پروسه تولید نان باید مطابق استاندارد‌های پذیرفته شده پیش برود.

کرمانشاه هفتمین استان کشور به لحاظ کیفیت نان

نماینده اتحادیه خبازی‌های شهر کرمانشاه با بیان اینکه برنامه ریزی برای استفاده از آرد کامل یا آرد طلایی در سطح خبازی‌های استان در حال انجام است گفت: در حال حاضر استان کرمانشاه به لحاظ کیفیت نان عرضه شده در خبازی‌ها رتبه هفتم را در بین سایر استان‌ها دارد.

فریبرز عزیزی افزود: در بحث رضایتمندی نیز سطح رضایت مندی مردم از خبازی‌ها در سطح استان ۷۷ درصد است.

وی یادآور شد: کسب رتبه هفتم در بین سایر استان‌ها با حذف جوش شیرین در پخت نان و ارتقای کیفیت آن در استان انجام شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها