Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@17:32:10 GMT

بهترین نمک برای سلامتی کدام است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۱۳۳

بهترین نمک برای سلامتی کدام است؟

 انواع مختلفی از نمک وجود دارد که هرکدام از جای خاصی تهیه شده و ویژگی خاصی دارد. همیشه برای بانوان سوال پیش می‌آید که کدام نوع نمک را استفاده کنیم؟

بالاخره کدام نوع نمک را استفاده کنیم؟!
نمک از عناصر پرکاربرد در آشپزخانه‌ها می‌باشد که متاسفانه در بعضی مواقع بیش از حد مصرف می‌شود و خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال همیشگی آشپز‌ها و یا بانوان این است که بالاخره کدام نوع نمک را استفاده کنیم؟! برای پاسخ به این سوال که کدام نوع نمک استفاده کنیم ابتدا نمک‌ها را معرفی می‌کنیم و سپس به شما قدرت انتخاب بهترین نمک را برای مصرف می‌دهیم.

انواع نمک‌های موجود
۱. نمک طبیعی:
این متدوال‌ترین نوع نمک است که سدیم کلرید از عناصر اصلی آن می‌باشد و عمدتا از یک فرآیند شیمیایی در سطح صنعتی، استخراج می‌شود. هنگامی که ساخته می‌شود، معمولا دیگر مواد معدنی، مانند: ید و فلوئور و همچنین دیگر مواد افزودنی و نگهدارنده‌ها به آن اضافه می‌شوند، این نمک از بهترین چاشنی‌ها برای متعادل کردن طعم غذای شما است.

۲. نمک دریایی خام:
این نمک از طریق فرآیند‌های طبیعی مانند: تبخیر نمک آب بدست می‌آید، این ترکیب از کلرید، سدیم، ید و فلوئور و دیگر مواد افزودنی تشکیل می‌شود و کلرید و سدیم از ترکیب اصلی آن هستند و رنگ متمایل به خاکستری دارند. به غذا‌ها طعمی قوی‌تر از نمک معمولی و طبیعی می‌دهند، این نوع نمک بسیار سالم‌تر و گران‌تر از نمک‌های طبیعی هستند.

۳. نمک معدنی:
این نوع نمک از لایه‌های بالایی معادن نمک دریا بدست می‌آید که برای جمع آوری آن از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه از تکنیک‌های سنتی و استثنایی استفاده می‌کنند و به دلیل طعم خاصی که دارد در دستورالعمل غذا‌های لذیذ استفاده می‌شود. این یک فرضیه اشتباه است، که مصرف آن باعث جذب و حفظ آب نخواهد شد اگر شما با نمک‌های دیگر مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که میزان سدیم آن ۱۵% و سدیم کلرید آن ۹۲/۹% کمتر است و در مقایسه با طعم و مزه، نسبت ضعیف تری دارد، زیرا به راحتی در دهان شما حل می‌شود.

۴. نمک هیمالیا:
عمده‌ی این نوع نمک، در پاکستان و آمریکای لاتین می‌باشد، نه در کوه‌های هیمالیا، این نوع برای خیلی سال پیش است و سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی می‌باشد. نمک هیمالیا از انواع کمیاب نمک‌ها هستند که برای عملکرد‌های بدن بسیار عالی است. یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوب شدن این نمک شده است، رنگ صورتی و خاص آن می‌باشد.

نمک مناسب برای مصرف انسان‌ها
برای انتخاب سالم ترین، مغذی‌ترین و خالص‌ترین آن، توصیه‌های زیر می‌تواند روند انتخاب‌ها را بهتر کنند:

هر نوع آن که سدیم کلرید بعنوان عنصر اصلی آن است، نباید به مقدار زیادی مصرف شود، در واقع خوردن نمک اضافی لازم نیست، زیرا شما می‌توانید این سدیم کلرید را از غذا‌های مختلفی بدست بیاورید. آن‌ها برای طعم دادن به غذای شما استفاده می‌شوند و متاسفانه برای سلامتی مضر هستند. نمک‌های مضر به طور مستقیم از طبیعت، به روش‌های مختلف به دست می‌آیند بعنوان مثال نمک‌های سنگی و معدنی.

استراتژی‌های بازاریابی، باعث می‌شود که قیمت‌های نمک طبیعی بیشتر شود بدیهی است که منافع اقتصادی جهان طبیعی، آنرا اداره می‌کند به همین دلیل دانستن اینکه یک محصول طبیعی ارزش قیمتش را دارد یا بخاطر طرح بازاریابی است، سخت می‌باشد در نتیجه، مشکل نمک نیست، بلکه چگونگی و مقدار مصرف آن می‌باشد. مصرف بیش از حد نمک خطرناک است و باعث ایجاد بیماری‌های قلبی، عروقی، نارسایی کلیه، پوکی استخوان و ... می‌شود.

به یاد داشته باشید که ادویه جات و گیاهان معطر می‌توانند جایگزین مناسبی برای نمک‌ها باشند پس حتما این کار را بکنید.         منبع:زندگی آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نمک پارسی خبر انواع نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدترین و بهترین سهم‌های بازار بورس کدام نماد‌ها بودند؟

زی‌سان: بازار بورس امروز ایران در اولین روز هفته با افت سنگین بیش از ۵۳ هزار واحدی روبرو شد که مشخصا دلیل این ریزش سنگین تحولات منطقه و نگرانی کشور‌ها از پاسخ ایران به اسرائیل بود. شاخص هم وزن بازار نیز نیز ریزش بیش از ۲۵ هزار واحدی را تجربه کرد.

به گزارش زی‌سان، افت بازار بورس در حالی رقم خورد که ارزش دلار امروز روند صعودی به خود گرفت. طبق اخبار منتشره قرار است که یک جلسه حمایتی با حضور حقوقی‌های بازار برگزار شود. شاخص کل بورس با افت امروز به ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید. 

نماد‌های فولاد، فملی و شپنا به دلیل حجم بالای معاملات بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس داشتند و نماد‌های وسپهر، خاور و زاگرس نیز بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص فرابورس داشتند. گفتنیست که شاخص کل فرابورس ایران در معاملات امروز ۶۲۰ واحد افت کرد. 

بدترین و بهترین نمادهای امروز بازار 

در بین وضعیت سراسر منفی بازار بورس ایران برخی نماد‌ها رشد کردند. نماد «حپترو» یا همان حمل و نقل پتروشیمی با رشد ۴.۹۷ درصد بهترین سهم بازار بود و توانست در میانه این بازار منفی نزدیک ۵ درصد سود به سهامداران بدهد. همچنین بدترین سهم بازار امروز «وصنا» یا همان شرکت گروه صنایع بهشهر ایران بود که شاهد افت منفی ۷.۶۲ درصد بود. حجم معاملات امروز «وصنا» حدود ۱۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان بود.

tags # بورس سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن
  • دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال ۱۴۰۳ کدام است؟
  • اسرار سیر برملا شد؛ آیا سیر واقعا برای سلامتی مفید است؟ | چه کسانی نباید سیر بخورند؟
  • کالج قلب و عروق آمریکا؛ اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی
  • ۹ خاصیت بی نظیر بادام هندی برای سلامتی
  • با پرهیز از این سه ماده غذایی جوان بمانید
  • مزایا و معایب خام‌خواری را بدانیم
  • مزایا و معیاب خام‌خواری را بدانیم
  • بدترین و بهترین سهم‌های بازار بورس کدام نماد‌ها بودند؟
  • چرا سیب بهترین انتخاب برای سلامتی است؟