Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@22:18:04 GMT

توضیحاتی در خصوص پویش همگانی طرح غربالگری در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۱۴۶

توضیحاتی در خصوص پویش همگانی طرح غربالگری در تهران

به گزارش صدای ایران، زینب نصیری، در مورد اجرای طرح غربالگری کرونا که با همکاری شهرداری تهران و ستاد کرونا در تهران انجام می‌شود، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در تهران شهرداری اقدامات موثری را در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام داده است.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان این‌که توافقی با دکتر زالی انجام شد تا از ظرفیت شهرداری تهران برای غربالگری مردم انجام شود، اظهار کرد: همچنین جلساتی با معاونین بهداشت سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی برگزار کردیم که قرار شد در راستای هم‌افزایی با استفاده از ظرفیت خانه‌های سلامت در ۳۵۲ محله شهر تهران اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که پس از برگزاری این نشست بلافاصله به مناطق ۲۲‌گانه ابلاغ شد که در راستای غربالگری همه مردم تهران اقدام شود و برهمین اساس از آنها خواستیم که با محوریت خانه‌های سلامت سازوکاری پیش‌بینی کنند تا بتوانند از همشهریان غربالگری کنند.

نصیری با بیان این‌که بسیاری از مردم اطلاعات خود را در سامانه سلامت و سیب ثبت کرده‌اند اما در برخی مناطق نیاز به تماس و برقراری ارتباط با مردم وجود داشت، ادامه داد: برهمین اساس به شهرداران مناطق ابلاغ کردیم که در راستای غربالگری اقدامات لازم را انجام دهند که البته ابتکار عمل هر منطقه برای غربالگری ساکنان‌اش متفاوت است و ممکن است در یک منطقه مرکز ارتباطات ایجاد شده باشد و در یک منطقه دیگر ممکن است افراد به صورت دیگری فعالیت کنند.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران موافقت کرد که از بانک اطلاعاتی که در اختیار دارد در راستای غربالگری استفاده کند، اظهار کرد: بخش زیادی از معلولان، افراد دیابتی و سالمندان شهر تهران که اطلاعات آنها در خانه‌های سلامت موجود بود طی روزهای گذشته توسط همکاران‌مان با آنها ارتباط گرفته شد و آموزش‌های تلفنی به آنها ارائه شد، اما پیشنهاد کردیم از آنجایی که شهرداری به این قشر کمک کرده آماده است به افراد بهبود یافته کرونا و یا خانواده‌های داغدار نیز خدمات سلامت ارائه کند و نیازهای آنها نیز از طریق افراد داوطلب برطرف شود.

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران با بیان این‌که همکاری شهرداری تهران با وزارت بهداشت برای مهار کرونا تا پایان این بیماری ادامه دارد، گفت: اما امیدواریم تا ۲۵ فروردین‌ماه سطح پوشش غربالگری شهروندان در سطح شهر تهران به نقطه بسیار مطلوب برسد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا کرونا ویروس غربالگری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفید بالک ها با بهار به تهران می آیند؟ | اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از این پدیده

به گزارش همشهری آنلاین، حسین نظری معاون خدمات شهری شهردار تهران در توضیح بیشتر برای این اقدام شهرداری تهران، اظهار کرد: هفته گذشته به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران دستورات لازم جهت اتخاذ تدابیر لازم شامل انجام سم پاشی و سایر موارد مقابله‌ای برای جلوگیری از طغیان سفید بالک ها در تهران داده شده است.

او افزود: مدیر عامل سازمان بوستان‌ها هم اعلام کردند که هماهنگی‌های لازم در کمترین زمان برای انجام اقدامات مقابله‌ای آغاز می شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: معمولا افزایش سفیدبالک‌ها از مناطق جنوبی شروع می‌شود که قطعا با انجام تدابیر پیشگیرانه جلوی طغیان آنها گرفته خواهد شد.

سفید بالک توت حشره کوچک سفید رنگی از جنس Aleuroclava است که از سال ۱۳۹۳ به دلیل در دسترس بودن میزبان گیاهی (توت و زیتون)‌ و همچنین فعال نبودن و یا عدم استقرار دشمنان طبیعی و کار آمد در فضای سبز شهر تهران به حالت طغیانی در آمده است.

سفید بالک‌ها برای انسان بی‌ضرر هستند و تنها از شیره گیاهان میزبان تغذیه می‌کنند و سبب ضعف و در نهایت خشک شدن گیاه می‌شوند.

به‌طور کلی هیچ یک از سفید بالک‌های شناسایی و گزارش شده در دنیا ناقل بیماری به انسان نیستند و تنها در صورت افزایش بیش از حد در هوا مزاحمت‌هایی را برای شهروندان ایجاد خواهند کرد و در صورت ورود به دستگاه تنفسی ممکن است سبب تحریکات تنفسی شوند که برای جلوگیری از آن می‌توان از ماسک استفاده کرد.

کد خبر 843851 برچسب‌ها خدمات شهری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • اسرائیل نمی‌تواند بپذیرد که اولین حمله ایران بی پاسخ بماند | اسرائیل تحت فشار غرب است که تا هیچ واکنشی انجام ندهد
  • سفید بالک ها با بهار به تهران می آیند؟ | اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از این پدیده
  • تونل شهید متوسلیان در مدت ۵ سال ساخته می‌شود
  • دستور شهرداری به بوستان‌ها درباره سفید بالک‌ها
  • شهرداری امسال چقدر سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت؟
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • یزد رتبه دوم کشوری در غربالگری سرطان روده بزرگ