Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:10:35 GMT

فیلم «این مرد نیچه نیست»پخش اینترنتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۲۵۰

فیلم «این مرد نیچه نیست»پخش اینترنتی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم مستند «این مرد نیچه نیست» با محوریت زندگی عبدالعلی دستغیب منتقد بزرگ ادبیات ایران است.

بر این اساس، مخاطب در این فیلم پای سخن عبدالعلی دست‌غیب، منتقد ادبی، نویسنده و مترجم، می‌نشیند و چهره‌های مشهور ادبیات ایران همچون شمس لنگرودی، فیض شریفی، صدرا ذوالریاستین، سیروس نوذری، امین فقیری، پوران فرخزاد، سیروس رومی، مصطفی راحمی و امیرعلی نجومیان از عبدالعلی دستغیب برای مخاطبان می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی گلبو تصویربردار و رایحه مظفریان دستیار کارگردان از جمله همکاران این فیلم مستند هستند همچنین تدوین آن به عهده مسعود منشور و احسان شادمانی بوده و محمدرضا زارع و صفورا لطیف به عنوان مدیران تولید در این فیلم فعالیت کرده‌اند؛ مرتضی وفادار طراح پوستر و شهاب مهرپرور تصحیح رنگ اثر را به عهده داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علاقه مندان سینمای مستند می‌توانند فیلم «این مرد نیچه نیست» را که ۶۱ دقیقه است در سایت «هاشور» به نشانی: hashure.com تماشا کنند.

کد خبر 4891570

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز عبدالعلی دستغیب فیلم مستند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی سیلاب شهرکرد طرح غربالگری گرگان روز طبیعت سال جهش تولید بارش باران ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان در این آستان مقدس به سخنرانی پرداخته و گفت: وظیفه ما تبعیت از دستورات امام و ائمه معصومین(ع) است که باید در زندگی خود آنها را جاری کنیم. اگر این اتفاق رخ ندهد همچون کسی هستیم که به بیماری دچار بیماری شده و پزشک برای او نسخه می‌نویسد اما به آن عمل نکرده و اجرا نمی‌کند پس آن نسخه برای او نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم وظایف پیامبر(ص) ائمه معصومین(ع) در حوزهژ هدایت بشری تبیین شده است، عنوان کرد: نخستین وظیفه آنها تزکیه امت است. مسئله اول تزکیه و تهذیب نفوس مردم و اصلاح اخلاق و رفتار مردم است که در چند جای قرآن این تعابیر مشاهده شده است. اولین گامی که پیامبر(ص) برمی‌دارند برای این است که مردم مهذب شوند و رفتار و اخلاق اسلامی پیدا کنند و به یکدیگر ستم نکنند، دنبال جامعه متمدن اسلامی باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: در گام دوم مسئله تعلیم کتاب و حکمت است. قرآن کتاب جامعی است که خداوند تبارک و تعالی آن را نازل کرده که شفابخش دردهای اخلاقی، اجتماعی و رفتاری مردم باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با بیان اینکه عهد دیگری که بر عهده پیامبر(ص) گذاشته شده ایجاد قسط و عدالت در جامعه است، اظهار کرد: این امر فقط مربوط به پیامبر ما نیست همه انبیا این وظیفه را داشتند. پیامبران بستر را فراهم می‌کنند و مردم باید خود عدالت و قسط را در جامعه به اجرا بگذارند. 

وی با بیان اینکه تبیین حلال و حرام الهی از دیگر وظایف پیامبر(ص) بوده است، گفت: این نکته بسیار مهم است که خداوند مانع لذت بردن مردم نیست و چیزی که برای مردم مشکلی ندارد هیچگاه حرام نمی‌کند. درباره حلال ها تعبیر قرآن به طیبات است. خداوند می‌فرماید من این همه خوردنی برای شما حلال کردم. انواع آنچه برای انسان مفید است از درون دریاها، صحراها و گیاهان برای مسلمانان حلال اعلام کرده است اما برخی از آنها برای انسان ضرر دارد که آنها را حرام کرده است. اگر خداوند می فرماید مشروبات الکلی برای شما حرام است چون روی سلول‌های مغز، قلب و کبد اثر مخرب می‌گذارد و شما را از حالت عادی خارج می‌کند. این امر را با گذشت زمان علم ثابت می‌کند در کشورهای زیادی می‌گویند که کسی که مشروب خورده رانندگی نکند زیرا عقل او ضایع شده است. امروز مشکلات فراوانی از برای بشر از ناحیه مشروب خواری و قماربازی است. اسلام می‌گوید گوشت خوک حرام است از گوشت گوسفند، گاو یا ماهی استفاده کنید. وقتی خداوند قانونی را درباره حلال ها و حرام معین می کند باید اطاعت کنیم و بدانیم که این دستورات دلیل و علت دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: پیامبران وظیفه دارند زنجیره‌های اسارت و بندگی را از گردن مردم بردارند و آنها را آزاد کنند یعنی آزادسازی مردم از وظایف انبیا است. وقتی پیامبر(ص) از دنیا می‌روند رسالت و مسئولیت ایشان خاتمه پیدا نمی‌کند. ما معتقدیم که پس از پیامبر(ص) ائمه و اهل بیت(ع) وظایف ایشان را انجام می‌دهند با این تفاوت که بر پیامبر وحی می‌شد اما بر اهل بیت وحی نمی‌شود؛ چون اسلام دین کاملی است. آنها وظیفه دارند همان قرآن و دینی را که پیامبر(ص) آورده است برای مردم تبیین کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با بیان اینکه شرایط اهل بیت(ع) با یکدیگر متفاوت بوده است، ابراز کرد: وقتی معاویه بر روی کار می‌آید بسیار بر امام حسن(ع) سخت می‌گیرد و بر علیه امام توطئه کرده نقشه می‌ریزد و شایعه پخش می‌کند. هنر ائمه(ع) این بوده است که برای ادامه دادن مسیر رسالت پیامبر متناسب با شرایط زمان و مکان عمل می‌کردند. در مقابله با فقر بو یچارگی مردم و حل معضلات اقتصادی آنها امام حسن(ع) خود را در کنار فقرا قرار می‌دهد و به آنها کمک می‌کردند تا جایی که لقب کریم اهل بیت(ع) را به ایشان می‌دهند. هر کس به مدینه می‌آمد و گرفتاری داشت به او می‌گفتند که به درب منزل امام حسن مجتبی(ع) برو زیرا حتماً تو را کمک خواهد کرد.

وی گفت: نیم قرن از عمر اسلام نگذشته بود اگر امام وارد جنگ می شدند در حالی که مردم فهم درست را ندارند دین از بین می‌رفت و تحریف می‌شد، وقتی امیرالمومنین در محراب به شهادت می‌رسند و خبر به شام می‌رسد برخی می‌گفتند مگر علی نماز می‌خواند که در محراب به شهادت رسیده است، معاویه به شدت منع می‌کرد که امیرمومنان امام علی(ع) مدح بشود، او به خانه‌های مردم گوسفند می‌فرستاد و می‌گفت اگر پرسیدند چه کسی داده بگویید معاویه وقتی گوسفندها بزرگ می‌شد افرادی را می‌فرستاد گوسفندها را بگیرند و می‌گفت اگر گفتند چه کسی آنها را گرفته بگویید علی آنها را پس گرفته است. معاویه دستور داده بود که بالای منبر علی دشنام بدهند. در یک چنین محیطی افرادی پرورش پیدا کردند که از اهل بیت دور افتادند و خبر نداشتند. در چنین محیطی اگر امام حسن مجتبی(ع) به جنگ ورود می‌کردند شکست می‌خوردند. از شایعاتی که برای امام حسن(ع) ساخته بودند این بود که امیرمومنان درباره او گفته است که به حسن من زن ندهید چرا که او زود زن می‌گیرد و زود هم طلاق می‌دهد آیا این با عقل درست است که امامی، امام بعدی خود را تخریب کند.


این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد:‌ تمام امامان ما به مسئولیت‌هایی که پس از پیامبر بر عهده آنها بوده است عمل کردند و تلاش خود را انجام دادند که مردم هدایت بشوند در حال حاضر هم آخرین ذخیره الهی حضرت ولیعصر(عج) هستند، کتاب شریف تحف العقول یک جلد است که روایاتی از همه ائمه معصوم در آنجا نقل کرده می‌توانید روزی یک یا دو حدیث آن را مرور کنید این روایت‌ها را بخوانید بسیار آموزنده و برای زندگی ما راهگشا است. امام نمی‌تواند در مقابل مسائل سیاسی زمان خود بی‌تفاوت باشد معاویه بر شام مسلط شده است و برنامه‌ریزی می‌کند که مردم را با امیر مومنان و اهل بیت دشمن کند اجازه نمی‌دهد فضائل امیرالمومنان در جامعه بیان شود. جرم میثم تمار تبیین فضائل امیرالمومنان امام علی بود که زبان او را از حلقوم بیرون کشیدند. برخی شاید قدرت خرید کتاب را نداشته باشند اما نرم‌افزارهایی هستند همچون نرم‌افزار قائمیه که هزاران کتاب را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد آن را روی گوشی‌های خود داشته باشید و به مرور مطالب آن را مطالعه کنید. نسل جوان ما نسبت به ائمه آگاهی کمی دارد و این خطر بزرگی است.

دیگر خبرها

  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • (ویدیو) مسعود فراستی: یک نقد مثبتم برای کیارستمی دارم که از آن پشیمانم
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • «مستندفرهنگ» راوی پدر بیماران جذامی
  • پیامبر و اهل بیت رسالت هدایت و تهذیب امت را بر عهده داشتند
  • پایان روزهای سیاه کره با پیروزی مقابل تایلند
  • خیّر خوسفی پدر معنوی ۱۰۰ فرزند یتیم شد
  • چالش‌های یک فیلم برای چهره‌پردازی عابدزاده و قایقران
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • یاری رسانی جوانان هلال احمر لارستان به مسافران نوروزی + تصاویر