Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار کاهش تولید هماهنگ شده برای مهار سقوط تاریخی قیمت نفت خام شد، ائتلاف اوپک پلاس به سرعت اعلام کرد که نشست اعضای خود و احتمالاً سایر کشورهای تولید کننده نفت را روز دوشنبه برگزار خواهد کرد.

یکی از نمایندگان عضو این ائتلاف گفت: یک جلسه مجازی روز دوشنبه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این جلسه همه تولید کنندگان می توانند حضور داشته باشند نه فقط کشورهای عضو اوپک و متحدین آنها اما بنا بر اعلام نمایندگان، هنوز مشخص نیست که دقیقا کدام کشورها شرکت خواهند کرد. تاکنون هیچ سخنی از پیوستن ایالات متحده به این نشست به میان نیامده است.

لیست میهمانان بسیار مهم است چراکه عربستان سعودی اعلام کرده است تنها درصورتی که دیگران، از جمله آمریکا، بخشی از این بار ناشی از کاهش تولید را تحمل کنند، تولید را کاهش خواهد داد. عربستان سعودی خواستار تشکیل این نشست شده بود و اعلام کرده بود که باید با هدف "توافق عادلانه" برگزار شود.

ترامپ روز گذشته (پنجشنبه) بازارهای نفت جهانی را با شوک مواجه کرد هنگامی که در حساب توئیتر خود نوشت انتظار دارد روسیه و عربستان سعودی تولید نفت خود را به میزان حدود 10 میلیون بشکه کاهش دهند که تقریباً یک دهم تولید جهانی است.

این در حالی است که موانع عظیمی برای هرگونه توافق وجود دارد. روسیه سریعاً همان روز پنجشنبه تکذیب کرد که توافقی حاصل شده است. حتی اگر توافق صورت بگیرد کاهش 10 میلیون بشکه ای به سختی می تواند اثر تولید مازاد نفت که در پی گسترش ویروس کرونا ایجاد شده است، را خنثی کند. معامله گران بازاهای نفت تخمین می زنند که کاهش تقاضا می تواند به 35 میلیون بشکه برسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اوپک ایالات متحده روسیه کاهش تولید نفت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

به گزارش خبرآنلاین، قیمت ارزهای مجازی به شدت کاهش یافته و ارزش بیت کوین در روز جمعه به دنبال ادعای حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ایران تا زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرده است. سرمایه‌گذاران به سرعت دارایی‌های خود از سرمایه‌های مخاطره آمیز را بیرون می‌کشند.

تسنیم در خبری نوشت:خبرگزاری‌های ایران از آرامش در مناطقی که ادعا می‌شود به آنها حمله شده خبر می‌دهند.
قیمت بیت کوین بیش از ۵.۵ درصد در معاملات امروز آسیا کاهش یافته و به ۵۹۹۶۱ دلار رسیده است. شاخص دلار آمریکا افزایش یافته است. قیمت اتر هم با همین میزان کاهش، تا زیر ۳۰۰۰ دلار پایین آمده و به ۲۸۹۵ دلار رسیده است.

در ۱۳ آوریل و پس از پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی قیمت بیت کوین ۸.۴ درصد کاهش یافته بود. این کاهش قیمت در آن زمان باعث شد ۱۳۰ میلیون دلار از سرمایه بازار این ارز مجازی طی چند دقیقه پس از انتشار خبر پاسخ ایران، خارج شود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896938

دیگر خبرها

  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام اسرائیل
  • بررسی واکنش کاربران فضای مجازی به اقدام امروز اسرائیل
  • قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • نشست مجازی تقوی با کوبایی‌ها
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود