Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@21:20:14 GMT

مراقب سهمیه ۳۶۰ لیتر بنزین باشید

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۳۳۰

مراقب سهمیه ۳۶۰ لیتر بنزین باشید

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.

شهرام رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سقف تعریف شده برای کارتهای سوخت ۳۶۰ لیتر است، اظهار کرد: به طور مثال اگر شخصی از زمان شروع طرح سهمیه‌بندی بنزین تاکنون تنها ۱۰ لیتر از سهمیه خود را استفاده کرده باشد، در اردیبهشت ماه فقط ۱۰ لیتر برای آن فرد شارژ میشود و ۵۰ لیتر باقی سوخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این‌که تاکنون برای کارت سوخت چنین سیستم و مکانیزمی تعریف شده است، تصریح کرد: اگر قرار باشد تغییری حاصل و این ۳۶۰ لیتر به ۴۲۰ لیتر افزایش یابد و سهمیه اردیبهشت ماه نیز در آن ذخیره شود، به مصوبه هیات دولت نیاز است.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی پخش تنها مجری است و قاعدتا در این دو هفته درباره این مساله بحث خواهد شد و منفی یا مثبت بودن این مساله را اطلاعرسانی خواهیم کرد اما تاکنون تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نشده است.

به گزارش ایسنا، از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای ( ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0031m8

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سهمیه بنزین ۳۶۰ لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اوج دوباره مصرف سوخت در کشور، روز سه‌شنبه، (هفتم فروردین‌ماه)، ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

بنابر این گزارش، از یکم تا هفتم فروردین‌ماه امسال، به‌طور میانگین ۱۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا هفتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۶ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواسته است با مدیریت مصرف سوخت و به‌کارگیری نکات مدیریت بهینه، این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت همچنان افزایشی است
  • مصرف سوخت در سراسر کشور همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل
  • مصرف حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات نوروزی خراسان جنوبی
  • ۳۰ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده می‌شود