Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ژاپن قصد دارد به کشورهایی که درگیر همه گیری جهانی ویروس کرونا هستند داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر» (favipiravir) شناخته می شود را به صورت رایگان ارائه کند.

قدس آنلاین؛ دولت ژاپن قصد دارد به کشورهایی که درگیر همه گیری جهانی ویروس کرونا هستند داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر» (favipiravir) شناخته می شود را به صورت رایگان ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا شبکه خبری «ان. اچ. کی» روز شنبه گزارش کرد: آزمایش‌های بالینی داروی آویگان در حال حاضر در ژاپن در دست انجام است تا موثر بودن و ایمنی آن برای استفاده بالقوه در درمان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا سنجیده شود.

«سوگا یوشیهیده» دبیر اول کابینه ژاپن در این ارتباط به خبرنگاران گفت که دولت تا کنون از حدود ۳۰ کشور درخواست‌هایی را برای این دارو دریافت کرده است.

او گفت دولت برنامه دارد در حالی که با کشورهای درخواست کننده در حال گفت و گو است آزمایش‌های بالینی آویگان را نیز گسترش دهد.

این مقام دولت ژاپن افزود که دولت این دارو را به هر یک از کشورهای متقاضی به‌اندازه نیازشان به طور رایگان ارائه خواهد کرد.

پژوهشگران چینی می‌گویند موثر بودن داروی آویگان در آزمایشی‌های بالینی انجام شده بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا اثبات شده است این داروها را یک شرکت مواد شیمیایی ژاپنی تولید کرده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه در سراسر جهان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده که ۵۹ هزار و ۱۶۰ تن فوت شده و ۲۲۹ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آویگان داروی کرونا ویروس کرونا کرونا کرونا ویروس کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم کبیری صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار داشت: در مدت ایام تعطیلات عید نوروز، بیش از ۵۴ تیم تخصصی، بهداشتی درمانی، آموزشی و مشاوره‌ای در قالب طرح ملی شهید دکتر رهنمون، در قرارگاه نوروزی ۱۴۰۳ و روز جهانی قدس بصورت جهادی خدمات رایگان ارائه کردند.

وی افزود: با فعالیت این تیم‌ها، ۲ هزار و ۳۷۲ خدمت در قرارگاه نوروزی و ۳ هزار و ۵۱۸ خدمت در روز جهانی قدس به مردم و مسافران ارائه شد.

کاظمی ادامه داد: این خدمات رایگان شامل بیش از ۷۸۰ مورد آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری و جوانی جمعیت و …)، ۴۳۳ نفر غربالگری فشار خون، ۲۰۶ مورد آموزش‌های بهداشتی، ۲۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص داخلی، ۳۶ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص اطفال، ۲۱ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک متخصص زنان و ۱۹۰ نفر معاینه و ویزیت توسط پزشک عمومی، ۱۷۲ نفر ارائه داروی رایگان و… بود.

وی افزود: بسیجیان جامعه پزشکی استان علاوه بر حضور در مناطق صعب العبور و دوردست استان و ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار، با شرکت در راهپیمایی و تجمعات حمایت از جبهه مقاومت علیه جنایات اسرائیل همواره پرچمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

کد خبر 6081728

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت