Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رضا همتی‌زاد با اشاره به درخواست شهروندان مبنی بر جلوگیری از نقل مکان عشایر به صورت سنتی گفت: عشایر امسال با توجه به ظهور بیماری نوپدید کرونا و برای رفاه حال خود و شهروندان با استفاده از وسایل نقلیه سنگین به انتقال احشام به مناطق ییلاقی و سردسیر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همه اقدامات انجام‌شده برای سلامت و صیانت از مردم استان است و انتظار داریم مردم استان ایلام با مسئولان ستاد مبارزه با بیماری کوید ۱۹ همکاری کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح کرد: از شهروندان استان ایلام نیز خواستاریم به توصیه‌های بهداشتی مسئولان ستاد مقابله با کرونا در استان توجهی جدی داشته باشند.

او بیان کرد: کلیه دوربین‌های ثابت و سیار با همکاری فاوا ناجا در زمینه اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی فعال هستند.

کد خبر 497474 برچسب‌ها كرونا در ايران استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان ایلام استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شایع‌ترین بیماری زنان به کمک طب سنتی

آفتاب‌‌نیوز :

یکی از بیماری‌های شایعی که خانم‌ها به آن مبتلا می‌شوند، فیبروم رحم است. فیبروم رحم دردسر‌های زیادی را برای خانم‌ها به وجود می‌آورد و گاهی علائم ناشی از این بیماری به‌قدری مشکل‌ساز می‌شود که فرد به‌ناچار باید اقدام به جراحی کند. فیبروم رحم اگر زود تشخیص داده شود، گاهی بدون جراحی نیز قابل‌درمان است. به کار گرفتن برخی از روش‌های طب سنتی می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند. «دکتر سعید صانعی» پزشک و مشاور درمان‌های گیاهی و طب سنتی شما را برخی از این درمان‌ها آشنا می‌کند.

چرا به فیبروم مبتلا می‌شوید؟

فیبروم رحم یکی از بیماری‌های شایع خانم‌هاست و هرساله افراد زیادی به این بیماری مبتلا می‌شوند. امروزه دلایل زیادی را برای ابتلا به فیبروم رحم عنوان می‌کنند. فیبروم رحم از دیدگاه طب سنتی در واقع یک نوع ورم سفت محسوب می‌شود. یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن فیبروم در رحم از دیدگاه طب سنتی، زیاده‌روی در مصرف غذا‌هایی است که باعث بالا رفتن سودا در بدن می‌شوند. مصرف فست‌فود (غذای فوری) یکی از دلایل اصلی ابتلا به فیبروم رحم می‌تواند باشد. همچنین آن دسته از افرادی که عادت دارند بیش‌ازاندازه، گوشت گاو یا گوساله مصرف کنند، ممکن است به فیبروم رحم مبتلا شوند. مصرف زیاده از حد متعادل انواع کلم، شلغم و عدس نیز می‌تواند تا حدودی در ابتلا به فیبروم رحم نقش داشته باشد.

همچنین استفاده از غذا‌های کنسروی و مانده نیز یکی دیگر از دلایل ابتلا به فیبروم رحم محسوب می‌شود. هر عاملی که باعث اختلال در خون‌رسانی به رحم شود، می‌تواند احتمال ابتلا به فیبروم رحم را افزایش بدهد، به همین دلیل خانم‌ها باید از پوشیدن لباس‌های تنگ و همچنین از پوشیدن گِن برای مدت طولانی خودداری کنند. برخی از خانم‌ها در طول روز بار‌ها و بار‌ها از غذا‌های چرب و سرخ‌کردنی استفاده می‌کنند، باید توجه داشت مصرف این دسته از غذا‌ها برای بدن مضر بوده و می‌تواند بیماری‌های زیادی را به وجود بیاورد و احتمال ابتلا به فیبرم رحم را افزایش دهد. استحمام با آب سرد در دوران قاعدگی، می‌تواند برای خانم‌ها مضر باشد و گاهی تبدیل به عاملی برای ابتلا به فیبروم رحم شود.

خوردن خوراکی‌هایی مثل چیپس و پفک نیز ممکن است احتمال ابتلا به فیبروم رحم را افزایش بدهد، به همین دلیل افراد در هر سنی که باشند، باید از خوردن این نوع خوراکی‌ها بپرهیزند. یکی دیگر از خوراکی‌هایی که می‌تواند احتمال ابتلا به فیبروم رحم را بالا ببرد، خامه است، برخی از خانم‌ها عادت دارند که هرروز در وعده‌ی صبحانه، خامه می‌خورند یا طی روز از تعداد زیادی نان خامه‌ای استفاده می‌کنند که انجام این کار برای بدن ضرر‌های زیادی را به همراه دارد. استفاده‌ی بیش‌ازاندازه‌ی سرشیر نیز مانند خامه، ممکن است باعث ابتلا به فیبروم رحم شود.

آن دسته از خانم‌هایی که عادت دارند دائماً از ته‌دیگ استفاده کنند، باید به این نکته توجه کنند که خوردن بیش‌ازاندازه‌ی ته‌دیگ، ممکن است باعث ابتلا به فیبروم شود. علاوه بر تغذیه، عوامل دیگری هم در ابتلا به فیبروم نقش دارند. استرس در خیلی از موارد می‌تواند باعث ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود که فیبروم رحم نیز از این امر مستثنا نیست، به همین دلیل افراد باید تا جای ممکن کار‌هایی انجام بدهند که سطح استرس آن‌ها را پایین بیاورد. شاید این سؤال به ذهن خیلی از افراد برسد که چه مزاج‌هایی بیشتر مستعد ابتلا به فیبروم رحم هستند؛ همه‌ی افراد با مزاج‌های مختلف می‌توانند به فیبروم رحم مبتلا شوند، ولی به‌طورکلی، احتمال ابتلا به فیبروم رحم در خانم‌هایی که مزاج دموی یا مزاج صفراوی دارند، کمتر است.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند احتمال ابتلا به فیبروم رحم را افزایش بدهد، وراثت محسوب می‌شود، ولی آن چیزی که بیشتر از وراثت می‌تواند در ابتلا به فیبروم رحم نقش داشته باشد، سبک زندگی و نوع تغذیه است. مادران باید به تغذیه فرزندان، به‌ویژه فرزندان دختر خود، توجه ویژه‌ای داشته باشند و از زمان کودکی، آن‌ها را به خوردنِ غذا‌های سالم تشویق کنند. مصرف غذا‌هایی که فرد را مستعد ابتلا به فیبروم رحم می‌کند، از زمان کودکی باید محدود شود، چون این مسئله می‌تواند فرد را در بزرگ‌سالی مستعد ابتلا به فیبروم رحم کند. این تصور نادرست است که ابتلا به فیبروم رحم تنها در سن بالا اتفاق می‌افتد. امکان و احتمال دچار شدن افراد به این بیماری در سنین ۲۵ سالگی به بعد نیز وجود دارد.

طب سنتی را هم امتحان کنید

فیبروم رحم می‌تواند در بسیاری از موارد بدون علائم باشد و فرد خیلی اتفاقی هنگام انجام دادن سونوگرافی متوجه آن شود. فیبروم رحم در برخی از افراد می‌تواند دارای علائمی باشد. گاهی فیبروم رحم می‌تواند باعث خونریزی شدید، به‌ویژه در زمان قاعدگی شود. همچنین فیبروم رحم در برخی از افراد می‌تواند همراه با درد و در برخی دیگر بدون درد باشد.

ایجاد درد هنگام رابطه‌ی زناشویی، یکی دیگر از علائم ابتلا به فیبروم رحم است. برای تشخیص فیبروم رحم باید معاینه‌ی شکمی انجام شود، همچنین کمک گرفتن از سونوگرافی یکی از روش‌های مطمئن و دقیقی است که برای تشخیص فیبروم رحم از آن کمک گرفته می‌شود.

شاید خیلی از افراد تصور کنند که تنها راه درمان فیبروم رحم، جراحی است، درحالی‌که جراحی تنها در شرایطی انجام می‌شود که فیبروم، مشکلات زیادی را برای سایر قسمت‌های بدن ایجاد کند، مثلاً فشار شدید به مثانه بیاورد یا باعث خونریزی شدید و کم‌خونی شود. چنانچه سن فرد بالا بوده و بچه نیز داشته باشد، ممکن است با توجه به شرایط بیمار، جراحی در نظر گرفته شود. اگر فیبروم رحم مشکلات جدی برای بیمار به وجود نیاورده باشد، می‌توان از طب سنتی برای درمان آن کمک گرفت.

گاهی ممکن است فرد علاوه بر ابتلا به فیبروم رحم، به کیست تخمدان نیز مبتلا باشد، در چنین شرایطی پزشک متخصص طب سنتی، علاوه بر درمان فیبروم رحم، باید کیست تخمدان را نیز درمان کند. اسپند، یکی از دارو‌هایی است که در درمان کیست تخمدان برای برخی بیماران تجویز می‌شود.

این دسته از افراد باید زیر نظر متخصص طب سنتی اقدام به خوردن اسپند کنند. این دارو برای افرادی که همزمان با کیست تخمدان، به فیبروم رحم نیز مبتلا هستند، مناسب نیست، چون اسپند باعث ایجاد سودا در بدن می‌شود و علائم فیبروم رحم را تشدید می‌کند. استفاده از برگ گردو، داروی مناسبی برای درمان فیبروم رحم محسوب می‌شود، البته برگ گردو باید زیر نظر متخصص طب سنتی مصرف شود. یکی دیگر از درمان‌هایی که برای فیبروم رحم، متخصص طب سنتی در نظر می‌گیرد، استفاده از بادکش است.

سیاه‌دانه

یکی از مهم‌ترین درمان‌هایی که برای کیست تخمدان و فیبروم رحم وجود دارد، استفاده از گیاه سیاه‌دانه است.

آن دسته از خانم‌هایی که به فیبروم رحم مبتلا هستند، می‌توانند ۱۰۰ گرم سیاه‌دانه را با ۳۰۰ گرم عسل مخلوط کنند و هرروز یک قاشق مرباخوری از آن را بعد از هر وعده غذا بخورند.

این دارو می‌تواند به درمان فیبروم رحم کمک کند، به‌شرط آنکه افراد به‌صورت مستمر و منظم از آن استفاده کنند.

تخم خربزه

تخم خربزه دارویی مناسب برای درمان فیبروم رحم است. برای این منظور باید فرنی تخم خربزه درست کرد. ۷۵ گرم تخم خربزه را باید کوبید، سپس آن را در پارچه‌ی توری ریخت. این ترکیب را باید در یک لیوان آب جوشاند. پس از جوشیدن ترکیب، باید توری را فشار داد تا آب تخم خربزه خارج شود، سپس با اضافه کردن نشاسته و آرد برنج، باید آن را به شکل فرنی درآورد. فرنی تخم خربزه باید ۲۰ روز به‌صورت ناشتا مصرف شود.

برگ گردو

یکی دیگر از دارو‌هایی که برای درمان فیبروم رحم می‌توان از آن استفاده کرد، برگ گردوست. برای بهره گرفتن از این خاصیت گردو باید یک قاشق چای‌خوری از آن را به مدت ۲۰ دقیقه در یک لیوان آب جوش دم کرد و پس از صاف کردن، هر بار (در وعده صبح، ظهر و شب) یک‌سوم لیوان از آن را قبل از غذا نوشید. مقدار برگ گردو را نباید زیاد کرد، چون انجام این کار می‌تواند برای بدن مضر باشد.

گل ماهور

گل ماهور یا خرگوشک، گیاه دیگری است که برای درمان فیبروم رحم می‌تواند مفید باشد. این گیاه را باید به‌صورت بخور رحم استفاده کرد. یک قاشق غذاخوری از گل ماهور را باید روی زغال گرم ریخت و روی آن با فاصله ایستاد. این کار باید در زمان قاعدگی انجام شود تا فیبروم از بدن به‌مرورزمان در این دوره خارج شود. استفاده از بخور باید در کنار دارو‌های خوراکی باشد تا باعث درمان فیبروم شود.

نگاهی دیگر به فیبروم!

دکتر مژگان تن‌ساز، متخصص طب سنتی- فیبروم بیماری شایعی محسوب می‌شود طوری که این بیماری تقریباً در نیمی از خانم‌های بالای ۳۵ سال دیده می‌شود.

شدت علائم فیبروم به اندازه‌ی توده و محل قرارگیری آن وابسته است. از دیدگاه طب سنتی، فیبروم بدون خونریزی، ورم صلب سوداوی محسوب می‌شود و در شرایطی که فیبروم با خونریزی همراه باشد، به آن می‌توان بواسیر رحم گفت. زمانی که فیبروم علائم نداشته باشد، پزشک متخصص طب سنتی از بیمار شرح‌حال می‌گیرد و وقتی علائم مرتبط با تغییر مزاج در فرد مطرح شود، در چنین شرایطی می‌توان به بیماری شک کرد و برای تشخیص دقیق از سونوگرافی کمک گرفت.

تغذیه نقش بسیار مهمی را می‌تواند در ابتلا به فیبروم ایفا کند، ولی اینکه دقیقاً چه غذا‌هایی باعث ابتلا به فیبروم می‌شوند، هنوز مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد غذا‌هایی که با افزایش سودا در بدن همراه هستند، می‌توانند در ابتلا به فیبروم رحم نقش داشته باشند. علاوه بر تغذیه، در برخی مقالات به این مسئله اشاره شده است که استفاده از رنگ مو و لوازم‌آرایشی، می‌تواند تا حدودی باعث ابتلا به فیبروم رحم شود.

شاید خیلی از افراد تصور کنند که برای درمان فیبروم رحم حتماً باید جراحی انجام داد، جراحی در شرایطی که احتمال سقط و ناباروری وجود داشته باشد، ممکن است انجام شود. علاوه بر این درصورتی‌که فیبروم باعث کم‌خونی یا بروز علائم انسدادی در مسیر مدفوع یا ادرار شود، جراحی ممکن است با توجه به شرایط بیمار انجام شود.

درمان‌ها از دیدگاه طب سنتی در شرایطی که مشکلات جدی برای بیمار مطرح نباشند، متفاوت است. درمان با توجه به شرایط بیمار تنظیم می‌شود، ولی به‌طورکلی برای درمان بیمار مبتلا به فیبروم رحم باید یک پاک‌سازی برای بدن انجام شود که در این پاک‌سازی، خلط غالب را از بدن خارج می‌کنند، بعد از آن یک پاک‌سازی هم برای رحم انجام خواهد شد و درنهایت باید اقدام به تقویت رحم کرد. درواقع این موارد، سه اصل مهم در درمان بیماری‌های رحمی محسوب می‌شوند. همچنین متخصص طب سنتی ممکن است استفاده از آبزن را برای فرد توصیه کند. برای این منظور فرد ماده‌ی دارویی را می‌جوشاند و داخل یک لگن تمیز می‌ریزد، سپس به این ترکیب مجدداً آب اضافه می‌کند و بعد داخل لگن می‌نشیند.

همچنین درمان‌های دیگری برای این منظور نیز وجود دارند. برای مثال، متخصص طب سنتی با توجه به شرایط بیمار می‌تواند از دارو‌های محلل فیبروم استفاده کند که باعث تحلیل (حل شدن) فیبروم می‌شوند. اگر ورم (توده‌های فیبروم) سفت باشند، در چنین شرایطی از محللِ ملین باید استفاده شود. به‌طورکلی، اصلی‌ترین درمان فیبروم، نرم کردن آن است، ضمن اینکه باید مانع از سفت‌تر شدن آن شد.

معمولاً درمان‌های طب سنتی برای فیبروم رحم طولانی‌مدت هستند و ممکن است حدود یک تا دو سال طول بکشند، اما این درمان‌ها موفقیت‌آمیز هستند، ولی باید به این نکته توجه داشت که تنها در شرایطی باید از طب سنتی کمک گرفت که فرد دارای مشکلات شدید و جدی نباشد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • بازپس‌گیری فضای شهری از خودروها به نفع شهروندان به سبک بارسلون
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعفی به مردم خدمت رسانی می‌کند
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • لزوم پرهیز شهروندان زنجانی از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها
  • پرهیز مسافران نوروزی از اتراق کنار رودخانه‌ها
  • بهبود شایع‌ترین بیماری زنان به کمک طب سنتی