Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@18:00:00 GMT

کرونا سخت‌تر بود اگر شبکه‌های اجتماعی نبودند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۴۷۵

کرونا سخت‌تر بود اگر شبکه‌های اجتماعی نبودند

عصرایران؛ مصطفی داننده- این روزها همه در تلاش هستند تا شانه‌های غول بی‌شاخ و دم کرونا را به زمین بمالند. کرونا شاید تنها غولی در جهان باشد که برای مقابله با آن احتیاجی نیست، شمشیر به کمر ببندیم و سپر به پشت بیندازیم، فقط کافی است در خانه بمانیم تا شیشه عمر او بشکند.

خانه ماندن کار آسانی نیست. اسباب خودش را می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌خواهم شما را کمی به گذشته ببرم. تصور کنید کرونا حدود 15 سال پیش قدم نحسش را روی جهان می‌گذاشت. به نظر شما چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا امکان نگه داشتن مردم در خانه وجود داشت؟

به صورت قاطع می‌شود گفت  نه! 15 سال پیش یعنی سال 84 خورشیدی. سالی که محمود احمدی نژاد قدرت را از سیدمحمد خاتمی تحویل گرفت و دولت نهم را تشکیل داد. در آن زمان اوج تکنولوژی اینفرارد، بلوتوث و چت‌های یاهو با اینترنت‌های زغالی دیال‌آپ بود با آن صدای قیژ و ویژاش.

 

تلویزیون 5 شکبه داشت که تازه شهرستان‌ها شبکه تهران را هم نداشتند که می‌شد 4 شبکه. ماهواره هم به گستردگی امروز نبود و تلویزیون‌های فارسی زبان همچنان مشغول پخش شوهای دهه 70 لس آنجلس بودند یا فحش‌های سیاسی می‌دادند.

به معنای واقعی کلمه ماندن در خانه در اوایل دهه 80 و قبل از آن یعنی سر رفتن حوصله. به ویژه برای نسل‌هایی که در تمام اوقات کودکی خود را در کوچه گذرانده بود.

الان اما به لطف تکنولوژی و گسترش فضای مجازی  و شبکه‌های اجتماعی می‌توان بخش اعظمی از وقت خانه شینی را پر کرد. دل‌تنگی‌ها و ندیدن‌ها با چت‌های تصویری تا حدودی رفع می‌شود. به لطف گسترش اینترنت، مشاغلی که می‌توانند از راه دور به فعالیت خود ادامه دهند، دور کاری می‌کنند بدون اینکه خدشه‌ای به کارشان وارد شود.

شبکه‌های اجتماعی کاری کرده‌اند که مردم در حالی که از هم دور هستند اما با هم هستند. خیلی‌ها از طریق همین شبکه‌های اجتماعی به دید و بازدید نوروز رفتند. با پدر بزرگ و مادر بزرگ خود حرف زدند و آنها هم با دیدن تصویر فرزندان و نوه‌های خود شاد شدند.

دیگر احتیاجی نیست مردم برای کسب اخبار کرونا تا ساعت 14 یا 21 اخبار شبکه یک صبر کنند. طیف‌های مختلف مردم به راحتی از طریق شبکه‌های اجتماعی در جریان اخبار قرار می‌گیرند و اوضاع کشور را رصد می‌کنند.

امروز همان‌هایی که شمشیر را برای فضای مجازی از رو بسته بودند و هر کاری می‌کردند تا شبکه‌های احتماعی فیلتر شوند، امروز خود از طریق  همین شبکه‌ها با خانواده‌هایشان در ارتباط هستند.

شاید الان وقت آن است که در کنار تشکراز کادرهای درمانی، ماموران شهرداری و پلیس و همه آنهایی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به خاطر آسان کردن شرایط خانه نشینی تشکر کنیم.

تصور نبود آنها در زمانه کرونا، کمی سخت است. شاید حتی می‌شود برخی از آنها را از فیلتر خارج کرد و اجازه داد مردم بدون فیلتر شکن به این شبکه‌ها دسترسی داشته باشند و بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.  

_____________________

بیشتر بخوانید:

کرونا ؛ دفترچه "مهارت‌های خانواده" داشته باشید 13 توصیه کاربردی برای این که "کرونا" وارد خانه‌هایمان نشود (+فیلم) سیزده به در؛ روز تنهایی کرونا لینک کوتاه: asriran.com/0031lr

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ‌گفت: برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم. - اخبار استانها -

داوود نجفیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه برای عبور از تنش آبی احتمالی شهرستان کرج‌ در تابستان پیش‌رو، تلاش خواهیم کرد تا شبکه جدید انتقال آب به کرج، را تکمیل و وارد مدار کنیم، اظهار داشت: با احداث شبکه جدید انتقال آب کرج، 700 لیتر برثانیه آب به تصفیه خانه شماره سه کرج انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این خط انتقال آب 800 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که بخشی از آن توسط وزارت نیرو تامین شده است، افزود: این طرح در قالب طرح جهادی انتقال آب از رودخانه کرج به کلانشهر کرج و با هدف مهار تنش آبی توسط شرکت آب منطقه ای استان البرز و با حمایت وزارت نیرو انجام خواهد شد.

نجفیان با اشاره به افزایش شبکه آبی کرج با احداث این پروژه ادامه داد: با احداث خط انتقال آب رودخانه کرج به تصفیه‌خانه شماره سه این کلانشهر، سالانه 5.12 میلیون مترمکعب آب شرب به ظرفیت شبکه آبرسانی کرج اضافه می‌شود.

وضعیت بحرانی سد کرج در فروردین 1403 + فیلم

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در ادامه با بیان اینکه این پروژه با ساخت تصفیه‌خانه شماره سه کرج که از سال گذشته با هدف تامین آب پایدار این کلانشهر آغاز شده ‌اکنون نیز به صورت ضربتی و جهادی شبکه انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه‌خانه مذکور به اجرا در‌آمده است، تصریح کرد: این شبکه به طول 1.5 ‌کیلومتر با استفاده از لوله‌های فولادی به قطر 800 میلی متر در مدت زمان کوتاه اجرا می‌شود و قرار است تصفیه‌خانه شماره سه کرج تا قبل از آغاز فصل تابستان بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه این خط انتقال پیش از تکمیل تصفیه‌خانه احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های شبکه جدید انتقال آب کرج تامین آب در زمان وقوع حوادث احتمالی در شبکه انتقال آب سد طالقان است که شبکه جدید از بروز اختلال در آبرسانی به کرج جلوگیری می‌کند.

‌مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز یکی دیگر از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای را‌ تقویت سفره‌های زیر‌زمینی با استفاده از طرح‌های تغذیه مصنوعی عنوان کرد و گفت: ‌‌اکنون طرح‌های زیر‌ساختی مختلفی برای تامین آب از سدهای البرز در دست اقدام است تا بتوانیم سهمیه لازم را از این منابع آبی جذب کنیم.

نجفیان با بیان اینکه اکنون به دلیل آماده نبودن بخشی از زیرساخت‌ها‌، استان البرز به ویژه کلانشهر کرج به تامین آب از سد طالقان وابسته است، تاکید کرد: با تکمیل تصفیه‌خانه شماره سه کرج تنش آبی شرق استان البرز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • کنایه ماسیمو موراتی به یوونتوس: اگر آن اتفاقات نبودند، اینتر 25 اسکودتو می‌داشت
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان