Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:03:26 GMT

پیشکسوت موسیقی شمال خراسان دار فانی را وداع گفت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۵۸۸

پیشکسوت موسیقی شمال خراسان دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا ولی نژاد خواننده و نوازنده دوتار عصر روز پانزدهم فرودین بر اثر ایست قلبی  در بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شهرستان شیروان دارفانی را وداع گفت. این هنرمند طی سال های اخیر فعالیت های متعددی در عرصه موسیقی داشت  که از آن جمله می توان به حضور در چندین جشنواره موسیقی کشور و سرپرستی گروه موسیقی «جولان» اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی اقوام ایران در یادداشتی به مناسبت درگذشت این هنرمند نوشته است:

«درچنین بحران سخت، مردی بزرگ، متواضع، ودست ودلباز، ازمیان جامعه موسیقی نواحی ایران به دیار دیگر شتافت. اوکه استاد ماهر دوتار نوازی سبک گلیان و پیرو پدربزرگوارش روانشاد سلطان رضا بود درزمانی که هیچ حمایتی از موسیقی نواحی نمی شد، گروهی رابنام جولان راه انداخت و به تربیت عده ای جوان علاقمند پرداخت که اینک هرکدامشان دارای مهارت ویژه خود هستند.

او افزون بر نوازندگی ساخت ساز هم انجام می داد وبه عنوان کارافرین یک کارگاه بزرگ خیارشورسازی را در روستای محل زندگیش ایجاد کردکه محصولاتش را به استان های دیگر هم صادر می کرد، اما همین بی قراری هایش وتلاش سختی که درراه تامین زندگی اش داشت موجب شد تا دچار ناراحتی قلبی بشود و شوربختانه از میان ما رفت، خدایش بیامرزد و به خانواده وبرادران بزرگوارش حسین وجمشید ولینژاد صبر بدهد.»

کد خبر 4891594 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی نواحی هوشنگ جاوید درگذشت چهره ها ویروس کرونا فیلم تئاتر تئاتر ایران فیلم بازی در نوروز 99 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی فیلم سینمایی درگذشت چهره ها نوروز تعطیلی سینماها تعطیلات نوروزی تک آهنگ نوروز99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منوچهر پناهی نژاد درگذشت + سوابق

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، استاد منوچهر پناهی نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و یکی از اعضای صاحب نام موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از ماه ها مبارزه با بیماری سرطان بامداد امروز ۲۵ فروردین ماه در ۸۲ سالگی درگذشت.

بیشتربخوانید: ولی‌الله پوراحمدی درگذشت + سوابق

منوچهر پناهی نژاد تیرماه ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سال ۱۳۹۱ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمد.

موسیقی در خانواده او موروثی بود و سه نسل پیش از او نیز نوازندی می‌کردند. اکنون فرزند او محمدرضا پناهی نژاد نیز نوازنده درام و سازهای کوبه‌ای در ارکستر سمفونیک است.

پناهی نژاد موسیقی را نزد پدرش آموخت و اولین ساز او ویلن بود. سپس به سراغ درام و سازهای کوبه‌ای رفت. در ۹ سالگی نوازنده حرفه‌ای بود وبرای نمایش‌های گوناگون موسیقی اجرا می‌کرد.

سال ۱۳۴۶ به وزارت فرهنگ وارد شد و با هنرمندانی چون عباس خوشدل و ... همکاری داشت.

از فعالیت‌های پناهی نژاد می‌توان به اجرا با ارکستر سمفونیک به رهبری نادر مشایخی در وین و همچنین برلین، لبنان و یونیسف اشاره کرد.

موسسه هنرمندان پیشکسوت فقدان این عضو گرانمایه خود را به جامعه هنری به ویژه هنرمندان پیشکسوت و خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226920 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • داود آزاد به صحنه می‌رود
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • جزئیات حمله تلافی جویانه ایران با ده ها موشک و پهباد به اسرائیل
  • جزئیات حمله ایران با ده ها موشک و پهباد به اسرائیل
  • منوچهر پناهی‌نژاد پیشکسوت موسیقی درگذشت
  • منوچهر پناهی‌نژاد درگذشت
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی  
  • منوچهر پناهی نژاد درگذشت + سوابق
  • هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت
  • یک هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت