Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: در حوزه ساماندهی سایت‌های دفع پسماند اقدامات خوبی آغاز شده و در همین راستا امیدواریم امسال دو نیروگاه زباله‌سوز در نوشهر و ساری به بهره‌برداری برسد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان این‌که شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی در استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران نقش بسزایی در کاهش تولید پسماند داشت، عنوان کرد: یکی از مباحثی که در استان مازندران مشکل جدی در ارتباط با آن وجود دارد بحث مدیریت پسماند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این زمینه دچار مشکل هستیم و حضور مسافران در ایام نوروز این مشکل را حادتر می‌کند که امسال چنین وضعیتی رخ نداد.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا همه چیز تحت‌الشعاع قرار گرفته است اما امیدواریم با توجه به اعتباراتی که در نظر گرفته شده در سال 99 شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران تصریح کرد: در حوزه ساماندهی سایت‌های دفع پسماند اقدامات خوبی آغاز شده و در همین راستا پیش‌بینی می‌شود امسال دو نیروگاه زباله‌سوز در نوشهر و ساری به بهره‌برداری برسد.

ابراهیمی کارنامی با اشاره به این مطلب که مسیر در پیش گرفته شده در حوزه پسماند استان در مسیر درستی قرار گرفته و امیدوار هستیم تا با تداوم این روند در دو تا سه سال آینده از این لحاظ مشکلی نداشته باشیم، افزود: نیروگاه زباله‌سوز نوشهر بیش از 96 درصد پیشرفت داشته و تنها دارای مشکل نرم‌افزاری است که آن هم در سال 99 تکمیل خواهد شد.

وی در ارتباط با وضعیت نیروگاه زباله‌سوز ساری نیز گفت: این نیروگاه نیز حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به این‌که اعتبارات آن به‌طور کامل تأمین شده و تکمیل آن به‌عنوان یک مطالبه از سوی استاندارد در حال پیگیری است امید آن می‌رود تا در سال جدید شاهد بهره‌برداری از این مرکز هم باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران اذعان کرد: تا پیش از این منابع لازم در بحث پسماند استان تزریق می‌شد ولی مدیریت شده و هدایت شده نبود. خوشبختانه هم اکنون همه دستگاه‌های ذیربط نسبت به هدایت منابع در مسیر مشخص به اتفاق نظر رسیده‌اند.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران نیروگاه زباله سوز نوشهر نیروگاه زباله سوز ساری نیروگاه زباله سوز استان مازندران بهره برداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران از تعیین تکلیف یک هزار و ۵۴۴ چاه بدون پروانه پیش از سال ۱۳۸۵ و قریب به ۵۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم عمق در استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۶۷ چاه کشاورزی پارسال در استان برق‌دار و ۲۰۵ چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و ساماندهی بهره‌برداری از چاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران است، افزود: به منظور بهره‌برداری مناسب و ضابطه‌مند از چاه‌های کشاورزی در استان ۱۶۲ کنتور حجمی در چاه‌ها نصب شد.   او ادامه داد: یک‌هزار و ۲۳۷ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱ هزار و ۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی پارسال توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد.    معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره‌برداری ضابطه‌مند و بهینه کشاورزان از چاه‌ها، گفت: صدور مجوز برای چاه‌ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه نیست به همین منظور نیز پارسال به استناد آمار‌های ثبت شده با ۹۴ مشترک چاه مجاز برقدار بدمصرف و پرمصرف برخورد قانونی انجام شد.   موسوی افزود: جلوگیری از اضافه برداشت آب‌های زیرزمینی پارسال در ۲۳۹ چاه انجام شد که به برداشت ۷۰۰ هزار متر مکعب آب پایان داد   او گفت: با توجه به اهمیت دشت هراز در تولید برنج کشور یکی از اولویت‌های ما تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی واقع در حوضه آبریز هراز بود که بیش از یک‌هزار پرونده طی کمتر از ۲ هفته با لحاظ ضوابط قانونی تعیین تکلیف شد.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی