Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@05:08:23 GMT

بارش شدید باران در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۶۸۳

بارش شدید باران در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۶ فروردین) با عبور موجی از نوار شمالی کشور علاوه بر مناطق شمال شرق و شرق در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این وضعیت فردا (۱۷ فروردین) در شمال شرق کشور، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از شرق کشور ادامه دارد، تصریح کرد: همچنین در این مناطق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کشور تشکیل گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه: فردا همچنین در بخش‌هایی از استان گلستان، خراسان شمالی و شمال و شرق خراسان رضوی بارش تگرگ خواهیم داشت. روز دوشنبه (۱۸ فروردین) نیز سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب به کشور وارد می‌شود و سبب بارش باران، رعد و برق و وزش در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و نیمه غربی ساحل دریای خزر می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۱۹ فروردین) این سامانه بارشی تقویت می‌شود و ابتدا نوار شمالی و به تدریج کل نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد، گفت: همچنین طی این روز بارش‌هایی در مرکز، بخش‌هایی از جنوب غرب و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی روز سه‌شنبه بارش به نسبت شدید باران را در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر خواهیم داشت همچنین احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید در شمال شرق کشور وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) فعالیت این سامانه در بخش‌های غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزز، دامنه و ارتفاعات البرز، مرکز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ فروردین) دمای هوای در سواحل شمالی، شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بین ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با وجود این در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد افت محسوس دما ـ حدود ۸ تا ۱۲ درجه ـ در این مناطق خواهیم بود. کاهش دما طی روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور بین ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ فروردین) کمی ابری و همراه با وزش باد شدید با حداکثر دمای ۱۹ و حداقل دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۸ فروردین) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و در بعد ازظهر وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداکثر دمای ۲۳ و حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران دریای خزر پیش بینی می شود شمال شرق کشور بخش هایی دریای خزر شمال غرب سه شنبه وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام سازمان هواشناس: امروز سه شنبه بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

چهارشنبه (۵ اردیبهشت) این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد. همچنین سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است.

پنجشنبه (۶ اردیبهشت) در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد. همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6086121 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • بارش های بهاری
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا