Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@22:37:12 GMT

کدام استان‌ها امروز و فردا بارانی است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۷۰۸

کدام استان‌ها امروز و فردا بارانی است؟

ایران اکونومیست-مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی در کل کشور پرداخت.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز در نوار شمالی کشور، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجانشرقی، زنجان، اردبیل، قزوین، مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسانشمالی و خراسانجنوبی بارش خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فردا عمدتا بارش‌ها در شمال شرق کشور در استان‌های خراسان رضوی،خراسان شمالی و خراسان جنوبی، مازندران و گیلان رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: انتظار داریم بارش‌ها در خراسان رضوی علی الخصوص نیمه شرقی این استان، شدید باشد؛ بنابراین برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: بارش‌ها به صورت باران خواهد بود، اما در ارتفاعات مناطق سردسیر ممکن است برف ببارد. همچنین این بارش‌ها رگباری هستند و احتمال وقوع تگرگ وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: امشب بارش خفیف در شمال استان تهران خواهیم داشت.

وی افزود: دریای خزر امروز متلاطم خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: گرم‌ترین شهر کشور پارسیان در استان هرمزگان با ۳۶ درجه و فیروزکوه با دمای منفی یک درجه سردترین شهر کشور بود.

خبر آن لاین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان هواشناسی مدیرکل پیش بینی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها

به گزارش صدای ایران از سازمان هواشناسی کبری رفیعی، در خصوص وضعیت جوی کشور برای امروز جمعه ۳۱ فروردین و روزهای آتی گفت: امروز بیشتر در ساعات بعدازظهر در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور و همین‌طور ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان فارس، چهارمحال‌وبختیاری و غرب اصفهان بارش‌های رگباری ادامه خواهد داشت و گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای فردا نیز در شمال غرب کشور، در بخش‌های شرقی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و همین‌طور استان‌های همدان، مرکزی، قم، شرق لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری، شمال و شرق استان فارس، یزد، نیمه غربی کرمان و شمال هرمزگان، در ساعات بعدازظهر بارش پیش‌بینی‌شده است. علاوه بر این در ارتفاعات زاگرس جنوبی در کرمان نیز بارش‌ها شدت خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی در خصوص پیش‌بینی روز یکشنبه ادامه داد: در روز یکشنبه علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات یزد، شمال شرق فارس و کرمان، باز هم بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: روز دوشنبه نیز کل نوار غربی کشور و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز بارش خواهند داشت. علاوه بر این شدت سامانه بارشی در استان‌های یزد، اصفهان، شمال فارس، بوشهر و ارتفاعات کرمان در روز دوشنبه افزایش خواهد یافت.

رفیعی خاطرنشان کرد: طی ۲ روز آینده احتمال بارش تگرگ در مناطق کوهستانی وجود دارد و مناطقی از نوار شرقی کشور نیز به دلیل احتمال وزش باد شدید، با احتمال خیزش گردوخاک مواجه خواهند بود. همچنین برای روز دوشنبه مناطق شمالی خلیج‌فارس و سه‌شنبه، خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: تهران هم امروز وزش باد را خواهد داشت و آسمان این استان صاف تا کمی ابری خواهد بود و به‌تدریج شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید در تهران خواهیم بود. بیشینه دمای تهران نیز امروز ۲۶ خواهد شد و کمینه دما هم به ۱۵ درجه سانتیگراد رسید.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • پیش بینی افزایش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی
  • کرمانشاه فردا بارانی است
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • بیشینه بارش‌ها در ۵ استان کشور/ خلیج فارس و دریای عمان مواج است