Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:50:00 GMT

تولید گندم در قزوین امسال افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۸۵۶

تولید گندم در قزوین امسال افزایش می‌یابد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهد کشاورزی استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۷ هزار و ۷۶۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان امسال به زیر کشت گندم آبی و ۱۰۶ هزار و ۶۵۰ هکتار نیز به زیر کشت گندم دیم رفته که این رقم در مجموع نسبت به دوره گذشته کشت این محصول ۶ درصد رشد پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید اسماعیلی افزود: پیش بینی می شود از میزان اراضی کشت شده ۳۳۵ هزار تن گندم برداشت شود.

این مسوول با بیان اینکه همچون سالیان گذشته برنامه خرید تضمینی گندم کشاورزان از سوی دولت اجرا می شود،اظهار داشت: همچون سال گذشته امسال نیز ۲۳ مرکز خرید کار خریداری گندم از کشاورزان قزوینی را برعهده دارند.

وی یادآور شد: سهمیه خرید تضمینی گندم در استان قزوین برای سال جاری ۲۲۰ هزار تن تعیین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: فعالیت مراکز خرید گندم تعیین شده در استان از اوایل تیرماه آغاز می شود و تا پایان شهریور ادامه پیدا خواهد کرد.

سال گذشته ۳۱۷ هزار تن گندم در استان قزوین برداشت شد.

برچسب‌ها گندم استان قزوین اراضی کشاورزی خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم استان قزوین اراضی کشاورزی خرید تضمینی گندم استان قزوین اراضی کشاورزی خرید تضمینی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار ۱۲۶ تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان خریداری شده است. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از دهه دوم فروردین تاکنون بیش‌ از 10 هزار 126 تن گندم از کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال زراعی جاری 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت 10 درصد از گندمزارهای سیستان و بلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از 150 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و 600 دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و  16 مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش‌بینی و آماده خدمت‌رسانی هستند.

سیدحسینی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 32 هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت و کشاورزان 70 هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • ۸ مرکز ویژه خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • بخش کشاورزی با استفاده از فناوری متحول می‌شود
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم