Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@01:44:11 GMT

افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۹۰۶

افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب در سطح استان خبر داد.

یوسف عرفانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به افزایش مصرف آب در سطح استان پس از شیوع کرونا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی پویش در خانه ماندن میزان مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر نیاز آبی استان روزانه بیش از ۳۷۰۰ لیتر بر ثانیه است که از مردم درخواست داریم رعایت مصرف درست را مدنظر داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون در فروردین ماه این میزان مصرف آب ثبت نشده اما به دلیل بروز این بیماری و سفر نکردن مردم شاهد این افزایش مصرف هستیم.
عرفانی‌نسب با اشاره به ثبت سوژه «افت فشار آب در شهرک قائم اراک» در سامانه فارس من ادامه داد: خوشبختانه در تامین آب مشکلی نبوده و قطعی نداشتیم، در ایام قبل از نوروز به دلیل افزایش شستشو شاهد افزایش مصرف و به دنبال آن افت فشار در برخی مناطق بودیم که منحصر به همان مدت بود، اما مردم باید صرفه‌جویی کنند تا در آینده مسئله‌ای به وجود نیاید.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب استان مرکزی فاضلاب اراک میزان مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از مبدا خراسان رضوی به مقصد پاکستان صادر شده که ۲۴ درصد از نظر وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
جواد جعفری  افزود: این میزان کالای صادراتی ۸۴ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که در ارزش دلاری ۲۰ درصد افزایش یافته است.
ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال ۱۸ هزار و ۹۰۰ تن کالا از کشور پاکستان به خراسان رضوی وارد شده که ۴۸ درصد کاهش داشته است.
جعفری افزود: این میزان کالا‌های وارداتی ۲۳ میلیون دلار ارزش داشته که نسبت به سال ۱۴۰۱، میزان ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
اوگفت: پاکستان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ششمین و هفتین شریک تجاری خراسان رضوی محسوب می‌شود.
ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: با توجه به این که خراسان رضوی با پاکستان هم‌مرز نیست، فرآیند انتقال این کالا‌های صادراتی و وارداتی در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد؛ اما تشریفات گمرکی آنها در خراسان رضوی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان