Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@06:44:16 GMT

افزوده شدن ۳ رام قطار جدید به مترو تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۰۸۱

افزوده شدن ۳ رام قطار جدید به مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران از افزوده شدن ۳ رام قطار جدید به ناوگان مترو در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، علی امام مدیرعامل شرکت بهره‌برداری تهران درباره بهره‌برداری از واگن‌های جدید در مترو اعلام کرد: ۳رام قطار باقی مانده پروژه ۱۰ رام قطار(۷۰ واگن) در ابتدای سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این قطارها در شهریور و دی سال گذشته به ناوگان مترو تهران افزوده شد، خاطرنشان کرد: قطارهای باقی مانده در پایان مرحله مونتاژ قرار دارند و تست آنها به زودی آغاز می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه این ۳ رام قطار، آخرین سری باقیمانده از پروژه ۷۰ واگن یا ۱۰ رام قطار است، گفت: هر یک رام قطار هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در بر داشته و با رعایت ایمنی و استاندارد های لازم ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران همچنین با اشاره به کمبود ناوگان در متروی تهران عنوان کرد: برای دستیابی به سرفاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه، به ازای هر یک کیلومتر خط مترو به ۲ تا ۳ رام قطار نیاز داریم. در این صورت امکان جابجایی۴۰ تا ۴۵ هزار نفر در هر جهت، در هر ساعت و در هر خط وجود دارد. شرایط کمبود ناوگان در متروی تهران باعث شده است که در برخی از خطوط، قطارها هنوز به سر فاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه نرسیده باشند، لذا فشار بیشتری به ناوگان فعلی وارد می‌شود.

 وی در ادامه افزود: این در حالی است که به طور معمول حداقل باید ۱۰ درصد از ناوگان مترو در شرایط تعمیر و نگهداری باشند تا ناوگان بهره‌وری مناسب و ایمن داشته باشد؛ اما به دلیل کمبود ناوگان در متروی تهران و نیز اهمیت تسهیل شرایط تردد مسافران عملا این میزان کمتر است.

امام با اشاره به اینکه به جز قطار های ۲طبقه خط ۵ متروی تهران، ۱۶۷ رام قطار در خطوط مترو تهران وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل نیاز فوری برای تامین واگن خطوط در حال توسعه و نیز تامین واگن برای  خطوط در حال بهره برداری با هدف کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و کاهش فشار بر ناوگان، برنامه ریزی برای تامین ۳۰ رام قطار (۲۱۰ واگن) در سال جاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران تاکید کرد: این برنامه ریزی ها به این معنی است که با توجه به زمان بر بودن فرآیند ساخت واگن، شرکت متروی تهران در پایان سال جاری و در صورت پیشرفت روند های قراردادی انجام کار، تامین بودجه و رفع موانع مالی باید بتواند از اواخر سال به تدریج، ۳۰ رام قطار را به خطوط مترو وارد کند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که برای سال‌های آتی چنین برنامه ریزی هایی نیز باید دنبال شود تا بتوان ضمن تامین ناوگان برای خطوط در حال توسعه، اقدامات لازم برای کاهش فشار بر ناوگان در خطوط موجود، انجام و در راستای تسهیل شرایط کاهش سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه اقدام کرد. این در شرایطی است که برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پایانه‌ آزادگان در خط ۳، پایانه کلاهدوز در خط ۴ و تسریع در تکمیل پایانه اکباتان در خط ۴ در  سال ۹۸ از سوی شرکت مترو انجام شده است.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران قطار مترو توسعه مدیرعامل شرکت متروی تهران بهره برداری مترو تهران ۳ رام قطار شرکت مترو سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ واردات واگن های مترو از چین قطعی شد

تین نیوز

شهردار تهران وعده داد واگن های مترو در سال جاری از چین وارد کشور شود.

به گزارش تین نیوز،  علیرضا زاکانی چهارشنبه 29 فروردین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب،  کارفرمای واردات مترو برای ۲۰۰۰ واگن مترو را وزارت کشور معرفی کرد.

به گفته وی برای واردات ۱۰۷۱ دستگاه طی دو قرارداد زحمت های اولیه کشیده شده بود، اما اختلاف نظرهایی برای واردات از چین به وجود آمد و اعتراض رئیس شورای شهر هم به رعایت نشدن زمان ۱۰ روزه تعیین شده در قرارداد بود که اختلاف نظرها رفع شده و واگن ها در سال جاری وارد کشور می شود.

قابل ذکر است اشاره زاکانی به اعتراض مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران به این موضوع مربوط به آن بخش از اظهارات مهدی چمران است که گفته بود: مایه تأسف است که ماه ها از انعقاد قراردادها گذشته اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی خاطرنشان کرده بود: تا امروز تایید فنی بر عهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

به دنبال این اظهار نظر مهدی چمران،  روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز جوابیه ای به اظهارات وی ارایه و تاکید کرد: انقلاب مترویی کشور با زمینه سازی و عقد قرارداد و اجرایی ساختن طرح ۲۰۰۰ دستگاه واگن به ناوگان مترویی کشور، در این دولت و توسط وزارت کشور ( ایمرو) محقق شده که انجام چنین قرارداد بزرگی طبیعتا پیچیدگی های فنی و مالی خاص خود و در عین حال زمانبر بودن فرآیند را به همراه دارد که بحمدالله بدون مشکل در حال انجام است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • ◄ واردات واگن های مترو از چین قطعی شد
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند