Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@20:26:38 GMT

جزئیات شرایط انجام امورات و احکام شرعی در بهشت زهرا(س)

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۱۲۲

به گزارش ایلنا، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) شهرداری تهران طی اطلاعیه ای برای تنویر افکار عموم، جزئیاتی از شرایط انجام امورات و احکام شرعی این متوفیان را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

پس از مشاهده اولین متوفیان مبتلا به بیماری کرونا، سازمان بهشت زهرای (س) شهرداری تهران با استعلام از مراجع ذیربط سریعاً نسبت به تجهیز امکانات و منابع انسانی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله با ارتباطات و مشاوره با دفتر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید پس از تعیین ترتیبات شرعی لازم و رعایت کلیه موارد بهداشتی ضروری با اتکا به خداوند و خودگذشتگی و تلاش فراوان پرسنل خدوم این سازمان، نسبت به انجام این واجب کفایی اقدام کرد؛ به گونه‌ای که شاهد بودیم بحمدالله هیچ گونه خللی در رسیدگی به اموات مسلمین رخ نداده است و بارها جمع کثیری از مسئولین بلند پایه لشگری و کشوری از زحمات و تلاش‌های رخ داده تشکر کرده اند.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته و طراز اول جهان در حالیکه هیچیک از ملاحظات ایران اسلامی را هم ندارند در مدیریت اجساد دچار ناتوانی و بحران شدید شده اند.
گفتنی است آنچه امروز برای کلیه مراحل تدفین متوفیان انجام می‌شود منطبق با فتاوای مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نظرات کارشناسی متخصصان بهداشتی و درمانی کشور به عنوان بالاترین مراجع تصمیم گیریدر این خصوص بوده و خواهد بود.

لذا پس از این نیز شهرداری تهران یقیناً با تکریم و تعظیم کامل خانواده‌های داغدار و شئونات آنان همراه با اجرای کامل ضوابط بهداشتی و رعایت کلیه امورات شرعی کمافی‌السابق با قوت تا پایان بحران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

امید است مردم عزیز پرسنل تلاشگر و گمنام سازمان بهشت زهرا را از دعای خیر خود فراموش نکنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهشت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد مقدس، سید محمد صادق احمدی نیک اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای آرامستان بهشت رضا علیه السلام با اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی از جمله قرائت قرآن، نماز جماعت و برپایی سفره افطاری ساده، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، ایجاد غرفه کودک و... برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد افزود: این مراسم همچون سال‌های گذشته در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۳۰ در جوار گلزار شهدای این آرامستان با همکاری فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور خانواده معظم و گرانقدر شهدا و رهروان راه ولایت و جمعی از مدیران و مسوولان ارشد شهری برگزار خواهد شد.

احمدی نیک ادامه داد: در این مراسم سخنرانانی از جمله حجت الاسلام سید حسین راجی به بیان ایراداتی در ارتباط با لزوم شب زنده داری و احیای این شب‌های عزیز می‌پردازند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین مراسم تلاوت زیارت عاشورا ؛ دعای جوشن کبیر و مداحی نیز با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، حاج رضا نظامی، کربلایی سعید مقدم و کربلای سید حسن شجاعی برگزار می‌شود.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان محترم اتوبوسرانی، از چند پایانه مختلف سرویس رفت و برگشت به آرامستان بهشت رضا علیه السلام تدارک دیده شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • بهشت زهرا پذیرای شهروندان در شب‌های قدر
  • درهای اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • ۱۱ هزار متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • درب‌های بهشت زهرا (س) در شب‌های قدر باز است
  • درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز خواهد بود
  • درب‌های اصلی بهشت زهرا(س) در شب‌های قدر باز است
  • علی چینی: استقلال در جنگ نابرابر صدرنشین است!
  • دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا(س) افزایش می‌یابد