Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:15:03 GMT

کرونا در فرانسه؛ خانه‌های سالمندان در وضعیت بحرانی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۱۷۶

کرونا در فرانسه؛ خانه‌های سالمندان در وضعیت بحرانی

به گزارش تارنمای رادیو «فرانس انتر»، به گفته «فلورانس آرنائیز-مومه» (Florence Arnaiz-Maumé) رئیس اتحادیه خانه های سالمندان فراسنه، در این مراکز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد سالمندان و کارکنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار نفر در فرانسه در مراکز نگهداری سالمندان زندگی می‌کنند و میزان فوتی‌های این جمعیت بر اثر کرونا به نسبت مبتلایان، حدود ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد است.

« ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه آمار کلی مبتلایان به کرونا در خانه‌های سالمندان این کشور را ۱۴ هزار و ۶۳۸ مورد اعلام کرده است؛ این رقم به نسبت شمار کلی مبتلایان در کل کشور قابل ملاحظه است.

از روز یکشنبه گذشته که دولت فرانسه از مراکز سالمندان خواسته آمار کرونا را گزارش کنند، هنوز ناهماهنگی‌هایی در این گزارش‌ها دیده می‌شود. فرانس انتر می نویسد: در مجموع، ویروس کرونا در دستکم ۶۵۰ سرای سالمندان از مموع هفت هزار و ۵۰۰ سرا در فرانسه مشاهده شده است؛  اگرچه افراد مسن در اتاق های خود محدود هستند، اما این موارد باعث نگرانی می شود.

اتحادیه خانه سالمندان از دولت فرانسه خواسته تا از ساکنان این مراکز که به ویروس کرونا مبتلا شده اند محافظت کند.

فرانسه جمعه شب در تازه ترین آمار رسمی خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت  ۵۸۸ نفر از مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین آمار جان‌باختگان از هنگام شیوع این ویروس در کشور به شمار می‌رود.

«ژروم سالومون» مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه گفت که شمار جان‌باختگان کرونا در بیمارستان‌های این کشور به پنج هزار و ۹۱ نفر افزایش یافته است.

این آمار فقط شامل بیمارانی است که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و بیمارانی که در خانه‌ها یا آسایشگاه‌ها جان خود را از دست داده‌اند در آن محاسبه نشده است اما سالومون گفته یک هزار و ۴۱۶ نفر در خانه‌ها یا آسایشگاه‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بدین ترتیب، شمار کل جان‌باختگان در فرانسه به دستکم ۶ هزار و ۵۰۷ نفر رسیده است.

مقام‌های فرانسوی می‌گویند که شمار بیمارانی که در وضع شدید بیماری قرار دارند، کاهش یافته است.

 

آمار خانه‌های سالمندان دقیق نیست

نخستین آمار اعلام شده دولت فرانسه از موارد فوتی کرونا در مراکز نگهداری سالمندان کامل نیست، چرا که این آمار مربوط حدود ۷ هزار و ۴۰۰ مرکز را شامل می‌شود، در حالی که شمار کل این مراکز اعم از خصوصی و دولتی در سرتاسر فرانسه بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ است.

فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا بالاترین آمار جان‌باختگان کرونا در اروپا را دارد.

تاکنون، ۸۲هزار و ۱۶۵ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و در این میان ۱۴هزار و ۵نفر بهبود یافتند.

برچسب‌ها کرونا فرانسه سالمندان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا فرانسه سالمندان کرونا فرانسه سالمندان خانه های سالمندان ویروس کرونا جان باختگان خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • فیلم| آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • آخرین وضعیت پلمب شیرینی فروشی قدیمی در خیابان انقلاب/ عکس
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا