Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع سیاسی آگاه در عراق گزارش کرد که مأمور تشکیل کابینه در عراق با سران احزاب شیعه در عراق دیدار داشته اما نتوانسته نظر هیچ یک از آنها را جلب کند.

ببه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع سیاسی آگاه عراقی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «المعلومه»، امروز (شنبه)، از دیدار «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه در عراق با رهبران احزاب شیعه در این کشور خبر داد و گفت که وی نتوانسته آن‌ها را قانع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع مأ‌مور تشکیل کابینه در عراق اکنون در تنگنای سیاسی قرار دارد. او در این ارتباط گفت: «مرحله دوم گفت‌وگوهای عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه درخصوص رایزنی برای تشکیل دولت و اقناع سیاستمداران شیعه موفق نبوده است».

این منبع سیاسی آگاه تأکید کرد که تمام رهبران سیاسی گروه‌های مختلف عراقی با الزرفی دیدار نداشتند زیرا آنها یقین داشتند که گروها‌ی شیعی درباره تائید الزرفی در جلسه رأی اعتماد هیچ اجماعی ندارند.

منبع یادشده همچنین افزود که با توجه به تنگنای سیاسی به وجود آمده الزرفی مجبور خواهد شد به اربیل برود تا مسعود بارزانی را برای دادن رأی اعتماد به او و صحبت‌ با گروه‌های شیعه مجاب کند.

در همین ارتباط، مامور تشکیل کابینه عراق روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که امروز برنامه دولت خود را ارائه خواهد داد و از رئیس پارلمان خواهد خواست تا جلسه رای اعتماد را برگزار کند (جزئیات بیشتر).

گروه‌های شیعی عراق تاکنون بر سر نام نامزد نخست‌وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو «برهم صالح» رئیس جمهور عراق ۲۷ اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی «محمد توفیق علاوی» برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت برخی جریان‌ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه‌ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای «فراکسیون النصر» به رهبری «حیدر العبادی» (نخست وزیر سابق) در پارلمان عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه‌های پارلمانی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند که با وجود مخالفت گروه‌های اصلی شیعی که اکثریت را در پارلمان تشکیل می‌دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق شیعه کابینه اعتماد الزرفی اقناع ناموفق تشکیل کابینه تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد

عراق و تایلند با غلبه بر رقبای خود، صدرنشین گروه‌های A و B جام ملت‌های فوتسال آسیا شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا از امروز (چهارشنبه) با برگزاری دیدارهای گروه‌های A و B رقابت‌ها آغاز شد.

در بازی افتتاحیه مسابقات، ویتنام مقابل میانمار با تساوی یک - یک متوقف شد. میانمار در جایگاه هفتادوسوم جهان قرار دارد و 34 پله پایین‌تر از ویتنام ایستاده است، اما توانست تیم ششم آسیا را متوقف کند تا اولین شگفتی جام را رقم بزند. تایلند نیز با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست چین شد تا با سه امتیاز، در صدر جدول گروه A قرار بگیرد.

شمسایی: افغانستان می‌تواند شگفتی‌ساز شود

ازبکستان در گروه B با پیروزی 3 بر 2 از سد استرالیا گذشت و عربستان با نتیجه 5 بر یک برابر عراق شکست خورد. در این گروه تیم‌های عراق و ازبکستان در جایگاه‌های اول و دوم جای دارند.

فردا دیدارهای نخست گروه‌های C و D برگزار می‌شود که در مهم‌ترین مسابقه، شاگردان وحید شمسایی از ساعت 12:30 (به وقت ایران) مقابل افغانستان صف‌آرایی می‌کنند.

حل مشکل همیشگی شرق آسیا برای تیم ملی فوتسال

برنامه دیدارهای فردای جام ملت‌های آسیا 2024 به شرح زیر است:

تاجیکستان - کره جنوبی، ساعت 10:30
ایران - افغانستان، ساعت 12:30
ژاپن - قرقیزستان، ساعت 14:30
کویت - بحرین، ساعت 17:30

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیروزی ازبکستان مقابل عراق در فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • کوچک‌ترین بمب‌افکن دنیا
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| ازبکستان برد، عربستان تحقیر شد
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد