Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:57:02 GMT

کرونا موجب فقیرتر شدن کشورهای عرب شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۲۳۵

کرونا موجب فقیرتر شدن کشورهای عرب شده است

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ESCWA) در گزارشی اعلام کرده است که بیماری کرونا و شیوع آن در کشورهای عربی موجب فقیر شدن بیش از ۸میلیون نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نیوعرب، کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ESCWA)  در گزارشی اعلام کرده است که بیماری کرونا و شیوع آن در کشورهای عربی موجب فقیر شدن بیش از 8میلیون نفر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ESCWA  همچنین هشدار داد در نتیجه شیوع ویروس کرونا افراد بیشتری در کشورهای عربی بیکار شده و ممکن است به زیر خطر فقر بروند.

 

آژانس سازمان ملل گفت: با برآوردهای امروز ، در مجموع بیش از  101 میلیون نفر در منطقه به عنوان فقیر طبقه بندی می شوند و 52 میلیون نفر نیز از این تعداد دچار سوءتغذیه هستند.

 

ماه گذشته ESCWA هشدار داد كه همه گیر كورون ویروس می تواند بیش از 1.7 میلیون شغل در سراسر جهان عرب امسال از بین ببرد.

 

کشورهای درگیر ویروس کرونا اکثراً  با چالش رکود اقتصادی روبرو هستند. تا کنون بیش از 40هزار نفر در سراسر جهان به خاطر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا عرب عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات اقتصادی توانست حجم صادرات نفت را افزایش دهد.

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، درباره دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم برای خنثی سازی تحریم‌ها اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت نسبت به تقویت و توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته  فعال‌تر و پویاتر شده و گشایش‌های مطلوبی در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: ملت ایران مقابل تحریم‌های آمریکا با سربلندی مقاومت کرده است و این تحریم‌ها نتوانست آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کند و دولت سیزدهم نیز با توسعه مناسبات با کشورهای همسایه، اقتصاد را به مسئله برجام گره نزد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آثار تحریمی برای دانشمندان و اقتصاد کشور به فرصت تبدیل شده است، تصریح کرد: بسیاری از اکتشاف‌ها و نوآوری‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ها از دستاورد فرصت تحریمی است که نشان داد دشمنان ملت ایران در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

طهماسبی اظهار کرد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت همکاری‌های اقتصادی توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد.  

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اقتصاد اسلامی بدون وضو!
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • توانمندسازی اقتصادی زنان اتحادیه کشورهای عضو آیورا
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است