Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه دانشگاه امیرکبیر، آرش ناظم بوشهری مجری طرح تولید منسوجات گرمازای هوشمند هدف از اجرای این طرح را ساخت پارچه‌ای با قابلیت ایجاد گرما در شرایط آب و هوایی سرد عنوان کرد و افزود: این پارچه به عنوان لباسی مجزا یا داخل لباس‌هایی استفاده می‌شود که می‌تواند فرد را گرم کند.

وی یادآور شد: در شرایط آب و هوایی سخت می‌توان از این منسوج برای تولید گرما استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن، سربازان و افرادی که در شرایط آب و هوایی سرد فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این لباس‌های گرم کننده استفاده کنند.

دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر با بیان این که استفاده از این پارچه کاربرد پزشکی دارد، گفت: برای تسکین دردهای موضعی نیز می‌توان از این پارچه استفاده کرد.
ناظم بوشهری خاطرنشان کرد: منسوجات گرم‌شونده با روش های مختلف دیگری نیز ساخته شده است اما در این روش برای تولید گرما از المنت‌های متفاوت با قطر یک دهم میلیمتر و  یک منبع تغذیه از نوع باتری برای تولید دما استفاده شده است. المنت هایی که در این پارچه مورد استفاده قرار گرفته مابین دولایه پارچه قرار می‌گیرد و در پارچه نهایی المنت ها مشخص نیستند،   به این ترتیب خطرات ناشی از سوختگی و برق گرفتگی برطرف شده تا از این پارچه به صورت مستقل در تماس با پوست استفاده کرد.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که محدوده تولید دمای منسوج قابل تنظیم است، اظهارداشت: نمونه اولیه این پارچه ساخته شده ولی هنوز برای تولید انبوه صنعتی نشده است. دمای پارچه تا بیشتر از ۳۵ درجه قابل افزایش است که بعد از رسیدن دمای پارچه به میزان تنظیم شده، افزایش دما به صورت خودکار متوقف می‌شود.
ناظم بوشهری تصریح کرد: می‌توان در فصول گرم نیز از این لباس استفاده کرد، با توجه به اینکه دمای پارچه قابل تنظیم است، می‌توان در همه فصول از آن بهره برد و همچنین این پارچه‌ها خطری برای مصرف‌کننده ندارد.
وی ادامه داد:‌ نمونه‌های خارجی پارچه در قالب لباس در کشور وجود دارد. اما تولید نمونه‌های داخلی در کشور به صرفه‌تر است.
این محقق درباره مزیت‌های پارچه‌های هوشمند گرما زا گفت: قابل تنظیم بودن دما، عدم خطر برق گرفتگی و سوختگی، امکان تماس با پوست بدون نیاز به لایه و استری، اقتصادی بودن، تولید آسان و راحت از مزایای این پارچه‌ها به شمار می‌رود.
فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: صنایع پوشاک و لباس می‌توانند وارد مرحله تولید انبوه این پارچه ها شوند.
این طرح با توجه به پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی بوشهری و با راهنمایی دکتر نازنین اعزازشهابی و دکتر محمد امانی تهران انجام شده است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر محققان ایرانی صنعت نساجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر محققان ایرانی صنعت نساجی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر محققان ایرانی صنعت نساجی برای تولید پارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سرطان پوست در چند ثانیه با گوشی موبایل!


به گزارش تابناک به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه کوئین مری لندن و دانشگاه گلاسکو راه حل جدیدی برای تشخیص سرطان پوست پیدا کردند که به ادعای آنها می‌تواند حرکتی انقلابی در این حوزه تلقی شود. آنها سنسوری ساخته‌اند که برای تشخیص سرطان پوست از تشعشعات تراهرتز با فرکانس پایین (THz) استفاده کرده که دقیق‌تر از  میکروسکوپ و به همان اندازه دقیق، اما ایمن‌تر از سی تی اسکن است.

این همان فناوری است که در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند مجهز به 6G استفاده خواهد شد. در حالی که تکنیک‌های اسکن سنتی تصاویری از بافت ایجاد می‌کنند، اسکن با استفاده از تشعشعات THz به چگونگی واکنش بافت به فرکانس‌های رادیویی خاص می‌پردازد. به گفته محققان، این بدان معناست که می‌تواند حتی تعداد کمی از سلول‌های سرطانی را شناسایی کند.

آنها ادعا می‌کنند که حسگر جدید می‌تواند سرطان پوست را «در عرض چند ثانیه» و با «حساسیت استثنایی» تشخیص دهد و در آینده می توان آن را در یک دستگاه دستی گنجاند تا بیماران را راحت تر حتی در خانه تشخیص دهد.

در حال حاضر با استفاده از دستگاه‌های میکروسکوپی و اسکن‌های سی تی سرطان پوست تشخیص داده می‌شود که فرد باید به بیمارستان مراجعه کرده و زیر تجهیزات حجیم قرار گیرد.

 

دیگر خبرها

  • کشف اسرار جدید از ماه
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • سامانه مهارت افزایی اسکلینو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • تشخیص سرطان پوست در چند ثانیه با گوشی موبایل!