Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران،‌برف و تگرگ در اکثر مناطق کشور تا سه شنبه و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها خبر داد. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ اقتصادی هواشناسی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز،‌فردا و روز دوشنبه در شمال غرب،‌ سواحل غربی و مرکزی خزر بارش باران همراه با رعدوبرق و در مناطقی از غرب و جنوب غرب رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه شنبه بارش‌ها در نوار شمالی کشور ادامه می‌یابد. روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل دریای خزر و شمال غرب 8 تا 12 درجه و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز 6 تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی انیز در این باره گفت:‌ امروز شنبه با عبور موجی از روی نوار شمالی کشور علاوه بر شمال شرق و شرق کشور سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف است، افزود: این وضعیت برای روز یکشنبه در شمال شرق، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از شرق کشور ادامه دارد که می‌تواند با وزش باد همراه باشد؛ البته وزش باد در شرق و جنوب شرق می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک نیز شود.

وی بیان کرد:‌ برای فردا، استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال و شرق خراسان رضوی، بارش تگرگ را دارند و سامانه بعدی نیز از روز دوشنبه وارد کشور خواهد شد.  آسمان تهران نیز امروز بعداز ظهر، ابری، همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش بادهای شدید است و بیشینه دما 20 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81,1435/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان هواشناسی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳