Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@15:31:50 GMT

مشاجره کانادا و آمریکا بر سر ماسک بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۶۰۴

به گزارش رویترز، در حالی که نگرانی‌های زیادی درباره شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا در کانادا و کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی به وجود آمده، مقام‌های رسمی کانادا روز جمعه از اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ممانعت از صدور ماسک‌های ان 95 برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های بهداشت و درمان اونتاریو هشدار داده‌اند که با اتخاذ تدابیر بهداشتی فعلی، تا پایان ماه جاری بیش از 80 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد و 1600 نفر نیز در این ایالت جان خود را از دست خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های این ایالت از مردم خواسته‌اند تا رفت و آمدهای خود را به شدت محدود کنند.

اونتاریو تاکنون ابتلای 3255 نفر به ویروس کرونا را تایید کرده و 67 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در این باره گفت: ممانعت از صادرات تجهیزات پزشکی از طریق مرز یک اقدام اشتباه است. این اقدام می‌تواند یک تاثیر مخرب و منفی به همراه داشته باشد. تعداد زیادی از متخصصان بهداشت و سلامت کانادایی هر روز برای کار به دیترویت می‌روند.

آمریکا و کانادا به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را به طور موقت بسته‌اند.

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا در پاسخ به این سئوال که آیا کانادا نیز اقدام تلافی جویانه‌ای علیه آمریکا انجام خواهد داد، گفت: اوتاوا هر کاری را برای دفاع از منافع ملی اش انجام خواهد داد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در واکنش به انتشار اخباری درباره حمله ادعایی رژیم صهیونیستی، گفت: آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.

این اظهارات در واکنش به حادثه بامداد امروز مشاهده چند ریز پرنده در آسمان مرکز ایران، مربوط می‌شود که بلافاصله توسط سامانه‌های پدافندی منهدم شده بودند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما حمله بی سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرده و از دو طرف می‌خواهیم که تنش‌ها را کاهش دهند.

دیگر خبرها

  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توقیف خودرو با بیش از ۵۰ میلیون تومان خلافی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • (تصاویر) تظاهرات حامیان فلسطین در تورنتوی کانادا
  • انتشار مقاله استاد دانشگاه شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید