Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@23:33:56 GMT

آخرین آمار مبتلایان و جان‎باختگان کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۸۶۷۷

آخرین آمار مبتلایان و جان‎باختگان کرونا در جهان

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۵ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۷۸۷ نفر بوده که ۵۹ هزار و ۱۹۷ نفر از آن‌ها جان باخته و ۲۲۸ هزار و ۹۷۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌طور کلی در جهان ۸۲۹ هزار و ۶۱۵ مورد ابتلای فعال به کروناویروس جدید وجود دارد که از این میان ۷۹۰ هزار و ۲۲۴ مورد معادل ۹۵ درصد از مبتلایان وضعیت خفیف داشته و تنها ۳۹ هزار و ۳۹۱ مورد معادل ۵ درصد از مبتلایان در وضعیت وخیمی قرار دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۲۷۷ هزار و ۴۷۵ مورد ابتلا و ۷۴۰۲ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۱۲ هزار و ۲۸۳ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۱۹ هزار و ۸۲۷ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر جان خود را از دست داده و ۱۹ هزار و ۷۵۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

هم‌چنین اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۱۹ هزار و ۱۹۹ مورد ابتلا در رتبه سوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۱ هزار و ۱۹۸ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۳۰ هزار و ۵۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در آلمان نیز شمار مبتلایان ۹۱ هزار و ۱۵۹ نفر اعلام شده که از این تعداد ۱۲۷۵ نفر جان باخته و ۲۴ هزار و ۵۷۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. این کشور با ثبت ۸۲ هزار و ۱۶۵ مورد ابتلا در رتبه پنجم فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. از این میان تاکنون ۶۵۰۷ نفر جان باخته و ۱۴ هزار و ۸ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۶۳۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده که از این میان ۳۳۲۶ نفر جان خود را از دست داده و ۷۶ هزار و ۷۵۵ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

هم‌چنین در ایران تاکنون ابتلای ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر تایید شده است که از این میان ۳۲۹۴ نفر جان خود را از دست داده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در انگلیس ۳۸ هزار و ۱۶۸ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۳۶۰۵ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ترکیه با افزایش شمار مبتلایان خود پس از انگلیس قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۲۰ هزار و ۹۲۱ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۴۲۵ نفر جان باخته و ۴۸۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هم‌چنین سوئیس با ۱۹ هزار و ۶۰۶ مبتلا و ۵۹۱ قربانی، بلژیک با ۱۶ هزار و ۷۷۰ مبتلا و ۱۱۴۳ قربانی و هلند با ۱۵ هزار و ۷۲۳ مبتلا و ۱۴۸۷ قربانی از کشور‌های اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمار‌های سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۲ هزار و ۵۴۹ مبتلا و ۲۰۸ قربانی، اتریش با ۱۱ هزار و ۵۲۴ مبتلا و ۱۶۸ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۱۵۶ مبتلا و ۱۷۷ قربانی، پرتغال با ۹۸۸۶ مبتلا و ۲۴۶ قربانی و برزیل با ۹۲۱۶ مبتلا و ۳۶۵ قربانی از دیگر کشور‌ها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در جهان آمارهای کرونا جان خود را از دست داده کروناویروس جدید شمار مبتلایان جان باخته مورد ابتلا پیدا کرده ۱۹ هزار کووید ۱۹ نفر جان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان

مسئولان وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهاد‌های زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم ۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۵۶ نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان ۲۳ ولایت افغانستان آسیب زده و ۶۰۰ رأس احشام را تلف و هزار و ۲۳۵ خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرده بود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز‌های اخیر بوده‌اند.

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید!
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • جان‌باختگان بارندگی در هرمزگان به سه نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل