Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ آزاد در نامه‌ای به مردم عراق نوشتند: آمریکای جنایتکار با استفاده از حربه تفرقه، تشتت آرا در نظام سیاسی و پارلمانی مردم عراق را دنبال می کند و تنها راه حل عبور از این بحران "وحدت" است.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی در واحدهای مختلف دانشگاه‌ آزاد در نامه‌ای که به زبان عربی منتشر شد، به مردم عراق نوشتند: آمریکا جنایتکار با استفاده از حربه تفرقه روباه پیر استعمار یعنی انگلیس، تشتت آرا در نظام سیاسی و پارلمانی شما ملت بزرگ و مقتدر عراق را دنبال می کند و تنها راه حل عبور از این بحران کلمه طیبه "وحدت" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجمه فارسی این نامه به شرح زیر است:

وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنََّ عَلَى الََّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمََّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ (قصص/5)

ملت بزرگ و مقتدر عراق سالم علیکم؛

امروز خصم همچون موریانه‌ای بر پیکره نظام سیاسی ملت بزرگوار، همیشه در صحنه و مقاوم عراق، رخنه کرده و وحدت میان گروه‌های سیاسی آن را نشانه گرفته و باعث ایجاد مشکلات در تصمیم گیری‌های نظام سیاسی شما شده است.

آمریکا جنایتکار با استفاده از حربه تفرقه روباه پیر استعمار یعنی انگلیس، تشتت آرا در نظام سیاسی و پارلمانی شما ملت بزرگ و مقتدر عراق را دنبال می کند و تنها راه حل عبور از این بحران کلمه طیبه "وحدت" است.

آمریکا بدلیل کینه بسیار از گروه های مقاومت و ناکام بودن در مقابل آنان و همچنین شکست خوردن گروه تروریستی داعش و نیز با سوء استفاده از سرگرم بودن کشورها بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، درصدد تغییرات و کنش های نظامی و سیاسی در کشور مظلوم و مقتدر عراق است.

ما ملت و دانشجویان جمهوری اسلامی ایران، بدنبال کشور همسایه مقتدر و قدرتمند هستیم و به هیچ عنوان بدنبال
دخالت در امور نظامی و سیاسی شما ملت بزرگوار نبوده و نیستیم و نخواهیم بود بلکه فقط خطاب به شما عزیزان توصیه‌ای داریم که توصیه امام خامنه ای (مدظله العالی) عزیز به ملت ایران بوده است.

ما دوغفلت داریم: یکی غفلت از این که قرآن وسیله اجتماع ما مسلمان هاست. دوم، غفلت از باور به مفاهیم قرآنی و اعتراف به آنچه که خدای متعال به ما در قرآن کریم وعده کرده است. وعده‌های الهی را هم باید باور کنیم. اگر وعده‌های الهی را باور کردیم، آن وقت راه به سوی عزت، به سوی وحدت، به سوی اقتدار در مقابل امت اسالمی باز خواهد شد، امت اسلام از عقب‌ماندگی نجات پیدا خواهد کرد. "ان ینصرکم اللَّه فال غالب لکم"، اگر خدا شما را نصرت بکند، هیچ قدرتی بر شما غلبه نخواهد کرد. " و ان یخذلکم فمن ذالَّذی ینصرکم من بعده" اگرخدا شما را نصرت نکند، کمک نکند، چه کسی به شما کمک خواهد کرد؟ یک سطر درخشان است. این را ملتها بنویسند، پرچم کنند، بزنند جلو چشمشان، بالای سرشان. " ان ینصرکماللَّه فال غالب لکم"؛ اگر خدا شما را یاری کند، هیچ قدرتی بر شما غلبه نمی کند.

چه کارکنیم که خدا ما را یاری کند؟ این یک مسئله است. چه کار کنیم که نصرت خدا شامل حال ما بشود؟ این را هم خود قرآن به ما گفته: "ان تنصروااللَّه ینصرکم"، "ولینصرنَّاللَّه من ینصره" شما خدا را نصرت کنید، دین خدا را نصرت کنید، برای خدا قیام کنید، خدا شما را نصرت خواهد کرد. هر جا ملت ها برای دین خدا قیام کردند، نیروشان را آوردند وسط صحنه، خدای متعال آنها را نصرت کرد. و وقتی خدا آنها را نصرت کرد، دیگر هیچ کس نتوانست بر آنها غلبه پیدا کند. ما نمونهاش را در خودمان (ایران) دیدیم. ما آزمودیم، تجربه کردیم که "انَّ اللَّه ال یغیَّر ما بقوم حتَّی یغیَّروا ما بأنفسهم".

این را ما ملت ایران آزمایش کردیم؛ این را در عمل آزمودیم. در خودمان تغییر ایجاد کردیم، خدای متعال هم اوضاع ما را تغییر داد. عجیب هم این است که اگریک قدم ما برداریم، خدا ده قدم برمیدارد. ما اندکی خودمان را تغییر دادیم، خدا مبالغی به ما کمک کرد، اوضاع ما را تغییر داد.

١_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خرم اباد

٢_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زاهدان

٣_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد لاهیجان

۴_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت

۵_ بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرکرد

۶_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز

٧_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نجف آباد

٨_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ساوه

٩_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج

١٠_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کردستان

١١_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان

١٢_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند

١٣_بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد ملایر

١۴_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد قوچان

١۵_بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد ملایر

١۶_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گناباد

١٧_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کنگاور

١٨_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

١٩_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج

٢٠_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمانشاه

٢١_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد همدان

٢٢_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد

٢٣_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز

٢۴_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد جهرم

٢۵_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد آمل

٢۶_بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اردبیل

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق دانشجویان آمریکا وحدت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مقتدر عراق نظام سیاسی خدا شما مردم عراق تنها راه ما ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان ثبت نام وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه ای زمان ثبت نام و شرایط وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.

 ارائه و ثبت اطلاعات سند تعهد محضری دانشجویی و ضامنین (دارای شماره شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و رمز تصدیق مطابق متن اعلام شده) توسط دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند الزامی است.

سقف مبلغ ضمانت وام‌های دانشجویی (بند‌های ۱ و ۲ و ۳ ماده ۱۰ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی) به ترتیب ۱۲۰، ۶۰ و بیش از ۱۲۰ میلیون تومان است و ارائه گواهی کسر از حقوق صرفًا برای دانشجویانی خواهد بود که مجموع وام‌های دریافتی آنان به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان میرسد.

 مسئولیت کنترل و صحت سنجی مستندات، سند تعهد، شرایط ضامنین، کنترل سقف دریافت وام و تائید و رد درخواست وام دانشجویی بر عهده کاربران و معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها میباشد. از این رو معاونت دانشجویی دانشگاه قبل از تایید نهایی و ارسال درخواست‌های وام به صندوق رفاه، امکان رد هر درخواست وامی را خواهد داشت.

میزان اعتبار وام شهریه در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری نیز برای هر دانشگاه به صورت مجزا تخصیص داده شده که ضروری است دانشگاه‌ها در چارچوب اعتبار اعلام شده نسبت به تأیید وام‌ها اقدام نمایند.

 با توجه به ممنوعیت پرداخت وام به دانشجویان بورسیه و شاغل مطابق بند "ه" و "ز" و تبصره ۱ بند "ز" ماده ۲ آیین نامه پرداخت و بازپرداخت وام‌های دانشجویی در چارچوب اعتبارات ابلاغی، شایسته است برنامه ریزی لازم برای اعطای وام به دانشجویان غیر شاغل با اولویت دانشجویان مستعد کم بضاعت انجام پذیرد.

 پرداخت وام مازاد شهریه به دانشجویان شهریه پرداز تحت پوشش نهاد‌های حمایتی (کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور) مطابق سنوات گذشته در اولویت پرداخت وام میباشد. ولیکن ثبت تقاضای این وام در سامانه یکپارچه صندوق توسط دانشجوی تحت پوشش الزامی است.

ثبت نام همزمان وام مازاد شهریه و وام شهریه برای دانشجویان تحت پوشش امکان پذیر نمی‌باشد. با توجه به اینکه بررسی و صحت سنجی تحت پوشش بودن این دسته از دانشجویان بر اساس اطلاعات أخذ شده از نهاد‌های مذکور میباشد برای تایید وام مازاد شهریه دانشجویان اخذ مدرک یا مستندات از دانشجو ضرورتی ندارد.

 

دیگر خبرها

  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می شود؟/ شرایط اختصاص وام+جزئیات
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • مهاجری خطاب به زیدآبادی: باید وحدت ملی برابر اسرائیل حفظ شود /فعلا دندان سر جگر بگذارید تا از این مرحله عبور کنیم
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور
  • دانشجو و دانشگاه باید دارای هوش و تحلیل سیاسی باشد
  • باید‌ها و نباید‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۳