Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چند سالی هست که خودروهایی در شهر مشاهده می‌شوند با کیسه‌زباله‌ای سوار بر صندوق‌عقب آن‌ها که به‌زعم صاحبانشان قرار است دور ریخته شوند، حالا کی و کجا معلوم نیست، اینکه کیسه‌های زباله سرنوشت و سرانجامشان چه می‌شود نکته بسیار مهمی است که متأسفانه بسیاری ازاین‌دست رانندگان نسبت به آن بی‌توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیار مشاهده‌شده کیسه‌زباله‌های قرارداده‌شده روی صندوق‌عقب خودروها به خاطر فراموشی راننده عموماً پس از طی مسافتی نقش بر زمین شده و خودروهای عبوری دیگر نیز آن را روی زمین متلاشی و پخش می‌کنند.

به همین سادگی بی‌مبالاتی برخی از شهروندان که قراردادن کیسه‌زباله درون خودرو را دور از شأن خود می‌دانند چهره زشتی به فضای شهری بخشیده بدون آنکه تذکر و توبیخی متوجه آن‌ها باشد.

متأسفانه برخی از افراد که کیسه‌زباله را روی صندوق‌عقب قرار می‌دهند جدای از هواس پرتی برای دور ریختن به‌موقع آن، هدفشان الزاماً انداختن زباله در سطل‌های بزرگ تعبیه‌شده در سطح شهر نیست.

آن‌ها معتقدند بالاخره این کیسه‌زباله جایی مثل سرپیچ و یا در حالت سرعت از روی خودرو به پایین پرتاب می‌شود، این افراد برایشان مهم نیست این زباله کجا می‌افتد و چه تأثیرات مخربی بر زیبایی شهری دارد که خودشان در آن زندگی می‌کنند.

این پدیده زشت اجتماعی علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت و نازیبا می‌کند حتی خطر تصادف را نیز می‌تواند در خیابان‌های شلوغ شهرها ازجمله کرمانشاه به‌عنوان یک کلان‌شهر تا حد زیادی افزایش دهد.

این‌ها همه در حالی است که می‌توان کیسه‌زباله را درون صندوق‌عقب خودرو قرارداد و هنگام رسیدن به سطل‌های بزرگ زباله که سر هر کوچه و خیابانی دیده می‌شود آن را تخلیه کرد تا نه به زیبایی چهره شهر آسیبی وارد شود و نه خطر تصادف افزایش یابد.

به نظر می‌رسد زمان آن فرارسیده تا شهرداری، پلیس راهور و دیگر افراد مسئول و مرتبط، با ورود به مسئله به‌صورت جدی برخورد با این پدیده و ناهنجاری اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

 در این خصوص بهتر است ابتدا به‌وسیله فرهنگ‌سازی سعی در کاهش و سپس رفع این ناهنجاری داشته باشیم و در گام بعدی با تصویب قانونی، خودروهای بی‌توجه با جریمه روبرو شوند.

کد خبر 496795 برچسب‌ها زباله پلیس - نیروی انتظامی استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زباله پلیس نیروی انتظامی استان کرمانشاه کیسه زباله صندوق عقب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی

دانشمندان ژاپنی شیوه نوآورانه‌ای ابداع کرده‌اند که در آن زباله‌های پلاستیکی روزمره، مواد شیمیایی خطرناک را سم‌زدایی می‌کنند.

دریافت 20 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: نصراللهی

دیگر خبرها

  • انباشت زباله در سواحل مازندران
  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • کشف ۲۹هزار لیتر سوخت قاچاق درمحور بندرعباس - میناب
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی
  • گرگیعان آیینی سنتی ویژه کودکان عرب‌ خوزستانی
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • درباره سنگ‌های صفراوی چه می‌دانید؟
  • مراسم گرگیعان در اغلب مناطق خوزستان برگزار شد