Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-25@07:05:02 GMT

رکود دوره کرونا بدتر از بحران مالی دهه پیش

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۱۷۳

رکود دوره کرونا بدتر از بحران مالی دهه پیش

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مدیرعامل صندوق بین المللی پول در یک نشست خبری مشترک با سازمان جهانی بهداشت و با حضور مجازی بیش از ۴۰۰ خبرنگار گفت: ویروس جهانگیر کرونا اقتصاد جهان را دچار رکودی به مراتب بدتر از بحران مالی یک دهه پیش کرده است.

کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva) از اقتصادهای پیشرفته خواست با افزایش تلاش هایشان به اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه کمک کنند تا از پیامدهای اقتصادی و بهداشتی کرونا جان به در برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ویدئو کنفرانس گفت: این بحران مانند ندارد. شاهد آنیم که اقتصاد جهانی وارد سکون شده است. اکنون در رکودی قرار داریم که به مراتب بدتر از بحران مالی جهانی ۲۰۰۹ – ۲۰۰۸ است.

به گفته وی، صندوق با همکاری بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت از چین و دیگر وام دهندگان می خواهد دستکم یک سال و تا زمانی که شیوع ویروس فروکش کند، دریافت مطالبات خود از کشورهای فقیر را به تاخیر بیاندازند.

جورجیوا شیوه تعامل چین در این مساله را "سازنده" خواند و گفت: صندوق در هفته های آتی با باشگاه پاریس (کشورهای وام دهنده)، گروه ۲۰ و بانک جهانی بر سر طرح یک پیشنهاد مشخص همکاری خواهد کرد تا آن را در اجلاس سالانه بهار که به صورت آنلاین و در دو هفته آینده برگزار می شود، مطرح کنند.

به گفته جورجیوا، بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه به سختی از بحران کرونا آسیب دیده اند و نزدیک به ۹۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری از بازارهای نوظهور خارج شده که بسیار بیشتر از بحران مالی دهه پیش است. برخی از کشورها نیز از کاهش شدید قیمت کالاها متضرر شده اند.

وی افزود: بیش از ۹۰ کشور از ۱۸۹ عضو صندوق درخواست کمک اضطراری برای رسیدگی به بحران کرونا کرده اند. صندوق و سازمان جهانی بهداشت خواسته اند کمک های اضطراری صرف تقویت نظام سلامت، پرداخت حقوق پزشکان و پرستاران و خرید لوازم و تجهیزات محافظتی شود.

به گفته جورجیوا، صندوق آماده است در صورت نیاز، از یک تریلیون دلار اندوخته خود استفاده کند.

وی گفت: صندوق، پرداخت کمک های مالی به کشورهای متقاضی از جمله روآندا را آغاز کرده و درخواست ۲ کشور آفریقایی دیگر نیز بررسی می شود.

مدیرعامل صندوق بین المللی پول اضافه کرد: بانک های مرکزی و وزیران دارایی، گام های بی سابقه ای برای کاهش آثار کرونا و تثبیت بازارها برداشته اند اما اقدام بیشتری برای حفظ جریان نقدینگی به ویژه در بازارهای نوظهور لازم است.


منبع: تقریب

کلیدواژه: بحران مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال

به گزارش "ورزش‌سه"، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین‌بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟