Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رؤسای ارشد کادر پزشکی استرالیا به تازگی مدعی شده است که علیرغم آنکه تست کرونای بیش از یک میلیون نفر در جهان مثبت اعلام شده است ، احتمالا رقم واقعی 10 برابر آمار اعلام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برندان مورفی» یکی از رؤسای ارشد کادر پزشکی استرالیا روز گذشته (جمعه) تصریح کرد علیرغم آنکه تست کرونای بیش از یک میلیون نفر از مردم سراسر جهان مثبت اعلام شده است، آمار واقعی مبتلایان به این ویروس در جهان احتمالاً ۱۰ برابر این رقم است و حدود ۱۰ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «سان»، طبق جدیدترین آ‌مار و ارقام، نتیجه آزمایش کرونای یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۵۹ نفر از مردم سراسر جهان مثبت اعلام شده است اما بسیاری از کارشناسان و مسئولان پزشکی از جمله مورفی معتقدند که آمار واقعی بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده است.

طبق این گزارش، بسیاری از کشورهای جهان از فقدان آزمایش‌های لازم مربوط به کرونا رنج می برند و برخی کشورها نیز آمار درستی از تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس ارائه نداده‌اند.از طرف دیگر، بنا به گفته کارشناسان پزشکی، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا، هیچ‌گونه علائم ویروس «کووید-19» را نشان‌ نداده‌اند.

آمار و ارقام منتشر شده از شیوع کرونا در جهان همچنین نشان می‌دهد که تا روز گذشته (جمعه)، ۵۹ هزار و ۲۰۶ نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مورفی در این خصوص می‌گوید: «در سراسر جهان، افراد آلوده (به کرونا) از مرز یک میلیون نفر عبور کرده‌اند اما ما معتقدیم که رقم واقعی، پنج تا ۱۰ برابر بیش از این رقم اعلام شده است».

آمار و ارقام قربانیان کرونا در بریتانیا روز گذشته با مرگ ۶۸۴ مورد جدید به سه هزار و ۶۴۵ نفر افزایش یافت و از تعداد قربانیان کرونا در چین و ایران نیز بیشتر شد.

ایالات متحده آمریکا هفته گذشته بار دیگر اتهام‌زنی علیه کشور چین در خصوص آمار دقیق مبتلایان و قربانیان کرونا را تکرار کرد و گفت که کارشناسان پزشکی آمریکا برای تحلیل‌های درست‌تر خود به آمار دقیق‌ ایتالیا، چین و ایران نیاز دارند.

چند روز پیش نیز، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در گزارشی نوشت که آمار تلفات ویروس کرونا در انگلیس بالاتر از ارقام و ارقام رسمی است که مقام‌های بهداشت این کشور اعلام می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، تسریع شیوع ویروس کرونا در جهان نگرانی هایی را در میان دولتمردان و همچنین سازمانهای جهانی به وجود آورده است به طوریکه سازمان جهانی بهداشت، اخیراً از افزایش سریع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ویژه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا، «تدروس آدانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته هشدار داد که کشورها در لغو محدودیت‌ها و قرنطینه عجله نکنند زیرا چنین اقدامی پیامدهای اقتصادی شدیدتری را به دنبال خواهد داشت.

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد در آمریکا، هر دقیقه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهد و هم‌اکنون آمریکا به مرکز جدید شیوع کرونا تبدیل شده است.

طبق آمار و ارقام رسمی، تا روز گذشته، ۲۷۷ هزار و ۴۷۵ نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و هفت هزار و ۴۰۲ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

آمریکا جایگاه نخست مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است و ایتالیا با ۱۱۹ هزار و ۸۲۷ مورد ابتلا و ۱۴ هزار و ۶۸۱ قربانی در جایگاه دوم و اسپانیا و ۱۱۹ هزار و ۱۹۹ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۱۹۸ مورد فوتی در جایگاه سوم بیشترین تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته قرار دارند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: استرالیا کرونا جهان پزشکی ویروس کرونا کرونا در جهان اعلام شده آمار و ارقام میلیون نفر سراسر جهان یک میلیون روز گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را در حق غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که در این حملات ۷۹ فلسطینی دیگر به شهادت رسیده و ۸۶ نفر هم زخمی شدند.

بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴۲۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷۲۲۹ نفر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، هنوز بیش از ۷۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۲ درصد قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

کد خبر 6087682

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • موشن‌گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • فیلم/ ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • موشن گرافی | ۲۰۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی به روایت آمار و ارقام