Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تولید منسوجات گرمازای هوشمند با هدف ساخت پارچه‌ با قابلیت ایجاد گرما در شرایط آب و هوایی سرد شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل ازدانشگاه صنعتی امیرکبیر، آرش ناظم بوشهری مجری طرح « تولید منسوجات گرمازای هوشمند» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هدف از اجرای این طرح ساخت پارچه‌ای است که قابلیت ایجاد گرما در شرایط آب و هوایی سرد را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این محقق با بیان اینکه از این پارچه به عنوان لباسی مجزا یا داخل لباس‌هایی استفاده می‌شود که می‌تواند فرد را گرم کند، اظهار کرد: در شرایط آب و هوایی سخت می‌توان از این منسوج برای تولید گرما استفاده کرد. علاوه بر آن، سربازانی که در مناطق سردسیری هستند و همچنین افراد مختلفی که در شرایط آب و هوایی سرد فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این لباس های گرم کننده استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه استفاده از این پارچه نیز کاربرد پزشکی دارد، تاکید کرد: برای تسکین دردهای موضعی نیز میتوان از این پارچه استفاده کرد.

 

ناظم بوشهری ادامه داد: منسوجات گرم‌شونده با روش‌های مختلف دیگری نیز ساخته شده است. اما در این روش برای تولید گرما از المنت‌های متفاوت با قطر یک دهم میلیمتر و یک منبع تغذیه از نوع باتری برای تولید دما استفاده شده است. المنتهایی که در این پارچه مورد استفاده قرار گرفته دقیقا مابین دولایه پارچه قرار می‌گیرد و در پارچه نهایی المنتها مشخص نیستند. به این ترتیب خطرات ناشی از سوختگی و برق گرفتگی برطرف شده و بنابراین می‌توان از این پارچه به صورت مستقل در تماس با پوست استفاده کرد.

 

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه محدوده تولید دمای منسوج قابل تنظیم است، ادامه داد:: نمونه اولیه این پارچه ساخته شده ولی هنوز وارد تولید انبوه و صنعتی نشده است. دمای پارچه تا بیشتر از ۳۵ درجه قابل افزایش است که بعد از رسیدن دمای پارچه به میزان تنظیم شده، افزایش دما به صورت خودکار متوقف می‌شود.

 

ناظم بوشهری با بیان اینکه میتوان در فصول گرم نیز از این لباس استفاده کرد، گفت: با توجه به اینکه دمای پارچه قابل تنظیم است می توان در همه فصول از آن بهره برد و همچنین این پارچه‌ها خطری برای مصرف‌کننده ندارد.

 

این محقق با بیان اینکه نمونه‌های خارجی پارچه در قالب لباس در کشور وجود دارد، بیان کرد: اما تولید نمونه‌های داخلی می‌تواند در کشور به صرفه تر باشد.

 

وی با اشاره به مزیت‌های پارچه‌های هوشمند گرما زا گفت: قابل تنظیم بودن دما، عدم خطر برق گرفتگی و سوختگی، امکان تماس با پوست بدون نیاز به لایه و استری، اقتصادی بودن، تولید آسان و راحت از مزایای این پارچه ها به شمار می رود.

 

فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: صنایع پوشاک و لباس می تواند وارد مرحله تولید انبوه این پارچه ها شوند.

 

گفتنی است، این پروژه در راستای پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی و به راهنمایی نازنین اعزازشهابی و محمد امانی تهران انجام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر صنایع پوشاک دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرایط آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارچه‌نوشتۀ عبری دانشگاه امیر کبیر

در واکنش به عملیات تنبیهی «وعده صادق» و حمله پهپادی ایران به مواضع رژیم جعلی و شکست بزرگ صهیونیست‌ها، پارچه‌نوشته‌ای به زبان عبری بر روی درب ورودی دانشگاه امیر کبیر نصب شد؛ «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید».

منبع: فرهیختگان آنلاین

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • پارچه‌نوشتۀ عبری دانشگاه امیر کبیر
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر