Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ از تشکیل قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی در ساوجبلاغ خبر داد و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و اجرای با قاطعیت احکام مفتوح را از زمینه‌های فعالیت این قرارگاه برشمرد. تاریخ انتشار: 12:12 - 16 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۷۷۵

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، احمد نوروزی، رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اراده جدی دستگاه قضایی استان البرز برای مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی از تشکیل قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی در ساوجبلاغ خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح تحول قوه قضاییه و دستورات آیت الله رئیسی و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان البرز در زمینه تغییر کاربری اراضی زراعی، باغ ها و تعرض به اراضی ملی، دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با تشکیل قرارگاه ویژه متشکل از ادارات مسئول فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر برخورد بدون اغماض با هرگونه تخلف و کم کاری در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی افزود: امیدواریم با همکاری مدیریت جهادکشاورزی و سایر دست اندرکاران و با فعالیت های کارشناسانه و اتخاذ تدابیر لازم ریشه این نوع از جرایم در شهرستان ساوجبلاغ خشکانده شود.

نوروزی اضافه کرد: از تمامی کارکنان جهاد کشاورزی که یکی از ارگان های پرتلاش هستند انتظار داریم به نحو احسن و با روحیه جهادی که از پیشینه های این اداره است به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کنند و اجازه ندهند افراد سودجو با استفاده از برخی کوتاهی ها به فکر کسب منافع مالی کلان با آسیب به منابع ملی باشند.   بیشتر بخوانید: مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی مهم‌ترین ماموریت نخستین دادستان چهارباغ تشکیل قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی در استان البرز وی با اشاره به یکی از اولویت های جدید دادگستری شهرستان ساوجبلاغ در برخورد سریع و قاطع با هرنوع تغییر کاربری اراضی زراعی، بیان کرد: دستگاه قضایی با نظارت مستمر و به موقع و با شناسایی مواردی که باعث تسهیل تغییر کاربری اراضی زراعی می شوند می تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد بنابراین کنترل فعالیت بنگاه های املاک و جلوگیری از فعالیت بنگاه های املاک و معادن و مصالح فروشی های غیر مجاز از جمله اقدامات خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ زمینه های فعالیت قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی را برشمرد و گفت: جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، اجرای با قاطعیت احکام مفتوح و نظارت کامل توسط قضات، تشکیل جلسات هفتگی با ادارات ذی ربط جهت هماهنگی های لازمه برای تحقق طرح تحول و اهداف ابلاغی ازسوی قوه قضاییه، تشکیل شعبه ویژه در دادگاه برای رسیدگی سریع به موضوع تغییر کاربری و رسیدگی سریع نسبت به پرونده‌های مسن و معوق در این زمینه از جمله مهمترین اولویت های این قرارگاه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری ساوجبلاغ تغییر کاربری قوه قضاییه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی دادگستری شهرستان ساوجبلاغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد