Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@21:11:34 GMT

ستاد ملي مقابله با کرونا و مسأله معتادان متجاهر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۶۲۷

ستاد ملي مقابله با کرونا و مسأله معتادان متجاهر

خبرگزاری آریا- آمارهای اعلام‌شده از حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران، آمارهای عجیبی است. گفته شده است حدود ١١تا ١٢ هزار معتاد را مراکزی که زیرنظر بهزیستی هستند، آزاد کرده‌اند. نکته نخست این است که امکان زیرنظر داشتن این تعداد معتاد در بهزیستی تهران هیچ‌وقت ممکن نبوده و آمار کل معتادان زیر نظر ما در تهران ٦ تا ٧ هزار نفر است که از این تعداد تنها 520 نفر در این مدت ترخیص شده‌اند و قاضی حکم آزادی نزدیک به 350نفرشان را از کمپ اخوان ملارد صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، روزنامه شهروند در یادداشتی به قلم فرید براتی‌سده، مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی آورده است: این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از آنها خانواده داشتند که تماس‌گرفتیم و به دنبال‌شان آمدند. به این ترتیب ما مانند گذشته در تعریف و ارایه آمار از معتادان متجاهر دچار مشکلیم، چراکه هیچ وقت عدد دقیق و درستی از تعدادشان نداشته‌ایم و هر سازمان هم با توجه به تعریف خاص خودش آنها را دسته‌بندی می‌کند. حالا در شرایط‌ فعلی اتفاقی که رخ داده اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است دیگر جمع‌آوری معتادان صورت نگیرد، ما هم به آن عمل کردیم، اما این به معنای بستن مراکزمان نیست، فقط جمع‌آوری انجام نمی‌شود. از سوی دیگر از سال 95 که برنامه ششم توسعه تصویب شد تاکنون، بسیاری از دستگاه‌ها برای رسیدگی به وضعیت معتادان وظایف گوناگونی دارند، اما خیلی از آنها به وظایف‌شان عمل نمی‌کنند، برای نمونه شهرداری و شورای شهر تهران در سال‌های گذشته چه واکنشی نسبت به وضعیت این افراد داشتند؟
اکنون ما در شرایط بحرانی هستیم و می‌خواهیم تقصیر را بر گردن کسی بیندازیم، این در حالی است که جمع‌آوری‌نکردن این افراد تصمیم درستی بوده است. معتادان و کادر خدماتی ما که در مراکز حضور دارند، به نوعی شرایط ایزوله را می‌گذرانند، در نتیجه ورود فرد جدید خطرآفرین است و نباید این اتفاق می‌افتاد. از سوی دیگر ما این افراد را بمب کرونا می‌دانیم که این نگاه هم اشتباه است. همکاران ما به صورت تیم‌های سیار به مناطق حضور این افراد سر می‌زنند و خدمات‌رسانی می‌کنند که این خدمات شامل تب‌سنجی و چک‌کردن علایم کرونا هم هست. همچنین لازم است تاکید کنیم همه این افراد معتاد متجاهر نیستند. کرونا کل سیستم معیشت را دگرگون کرده است و اگر قبلا خرده‌فروشی در پارک محله‌اش مواد می‌فروخت، حالا نمی‌تواند و خریدار هم به همین شکل. به این ترتیب همه آنها هم به مناطقی مانند منطقه 12 برای خریدوفروش سرریز شده‌اند. اما اگر بخواهیم چاره‌ای برای این وضعیت بیندیشیم، جمع‌آوری این افراد چاره‌کار نیست و ما با آن مخالفیم. شاید بهترین راه تعیین مکانی در نزدیکی محل تجمع‌شان باشد تا دستگاه‌های گوناگون امکان خدمات‌رسانی داشته باشند و از سویی حضور آنها به این شکل در سطح شهر هم دیده نشود. در این صورت ما در بهزیستی همراهی خواهیم داشت، خدمات هم ارایه خواهیم کرد و امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره هرچه زودتر تدبیری بیندیشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد مقابله کرونا جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخابات با تأکید بر اجرای صحیح، سالم و رقابتی‌تر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی ستاد انتخابات استان برای برگزاری دور دوم انتخابات، افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از رئیس رسانه ملی برای عملکرد مطلوب در دور اول انتخابات برای کاهش هزینه‌های کاذب انتخاباتی در کشور و تأثیر مثبت در افزایش مشارکت مردم، گفت: در صداوسیمای مرکز لرستان نیز همانند دور نخست انتخابات به‌منظور انجام مناظرات تخصصی و بیان توانمندی‌های کاندیداها با حضور ناظران اصلی عضو شورای تبلیغات انتخابات به‌منظور رعایت عدالت و سلامت مناظرات، برنامه‌های لازم تدارک‌دیده‌شده است.

شفقت با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور نخست انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاءالله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

کد خبر 6088234

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • موارد مطرح شده شهروندان در تماس با سامانه پاسخگو ستاد معاینه فنی تهران
  • حضور نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • تجمع بانوان تهرانی در حمایت از طرح مقابله با بدحجابی + فیلم