Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: باتوجه به اینکه در شرایط فعلی حتی برخی پسماندهای خانگی هم می‌تواند حامل ویروس کرونا باشد، خواستار اعمال اشد مجازات قانونی برای تخلیه کنندگان پسماندها در مکان‌های غیرمجاز هستیم.

به گزارش ایسنا، سعید محمودی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های گشت و پایش‌های محیط زیست استان تهران در شرایط فعلی در کنار سایر مأموریت‌ها و وظایف ذاتی، نظارت بر شیوه صحیح مدیریت پسماندها و پایش دقیق حوزه استحفاظی شهرستانهای استان به منظور کنترل و جلوگیری از هرگونه رهاسازی و تخلیه پسماندها در محیط های طبیعی، اطراف جادهها و مکانهای غیر مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر هرگونه زبالهای می تواند به نوعی زباله خطرناک باشد، گفت: هرچند توصیه های بهداشتی مکرر تاحدی باعث شده که شهروندان حساسیت بیشتری نسبت به ویروس کرونا داشته باشند اما باید این نکته را هم مد نظر قرار داد که برخی بیماران کرونایی در منزل قرنطینه می شوند و برخی هم دوران نقاهت را در منزل سپری می کنند و در این شرایط امکان بی خطرسازی پسماندهای تولیدی در خانه وجود ندارد و برخی از پسماندهای حاصل از نگهداری این بیماران ممکن است با پسماندهای عادی مخلوط شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بر این اساس نظارت ها درخصوص مدیریت پسماندها با حساسیت و دقت بیشتری از سوی محیط زیست انجام می شود، اظهار کرد: درصورتی که مأموران محیط زیست در گشت و پایش های خود با تخلیه کنندگان پسماندها چه عادی و چه پزشکی در محیط های غیرمجاز مواجه شوند و یا درصورت مشخص شدن اینکه این پسماندهای رها شده مربوط به کدام مرکز درمانی و یا چه کسی است، قطعا برخورد محیط زیست قهری، قانونی و با درخواست اشد مجازات قانونی همراه خواهد بود.

محمودی تصریح کرد: در شرایط فعلی وظیفه قانونی و اخلاقی ما قطع زنجیره انتقال این ویروس و رعایت کامل ضوابط بهداشتی و قوانین محیط زیستی بویژه در حوزه مدیریت پسماندهاست و در این رابطه باید همه ما به فکر کاهش هرگونه فشار کاری از  کادر درمان این بیماری و حفظ سلامت شهروندان باشیم.

وی از مسئولان حوزه مدیریت پسماندها بخصوص شهرداری ها و بخشداری های شهرستان های استان همچنین مراکز درمانی و بیمارستان ها و حاملان پسماندها نیز خواست تا ملاحظات و دقت خود را در این حوزه بیشتر  و از بروز هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری کنند. 

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز از شهروندان خواست ضمن رعایت کلیه توصیه های بهداشتی به  ویژه در مورد پسماندها ، هرگونه تخلف محیط زیستی بخصوص تخلیه پسماندها در مکان های غیر مجاز را با ذکر مستندات لازم و شماره خودرو حمل کننده به شماره تماس ۱۵۴۰ و یا شماره ۰۹۱۰۰۱۲۳۳۱۵ اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست پسماند کروناویروس محیط زیست استان تهران مدیریت پسماندها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه مماشات با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد

بازرس کل استان کردستان، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد بر پروانه را از رسالت‌های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست و گفت: هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نخواهد بود و مورد پیگیری قانونی قاطع و موثر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی بازرسی کل کردستان، عیسی هواسی شامگاه پنجشنبه _نهم فروردین_ در بازدید سرزده از محلات و مناطق مختلف شهر سنندج و بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: گسترش سازه‌های غیرمجاز و غیراصولی در شهرها از مصادیق آشکار تعرض به حقوق شهروندی آحاد مردم جامعه است.

وی افزود: ساختمان‌های غیرمجاز را نمی‌توان صرفاً تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد، چرا که آسیب اصلی و جبران ناپذیر ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز، متوجه عامه شهروندان بوده و حقوق اولیه آن‌ها را به لحاظ برخورداری از زیستگاهی منطبق بر اصول و استانداردهای شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره‌مندی از سازه‌های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهر سازی تضییع می‌کند.

بازرس کل استان کردستان، برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد بر پروانه را از رسالت‌های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست که هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نخواهد بود و مورد پیگیری قانونی قاطع و مؤثر قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت و سازهای غیرمجاز مشاهده شد که اقدامات بازدارنده مناسب و مؤثری از سوی شهرداری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است، در همین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی‌های کامل را صادر کرد.

کد خبر 740057

دیگر خبرها

  • ورود گردشگران به یک مکان گرشگری در ۱۳ بدر ممنوع شد
  • هرگونه مماشات با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مورد پیگیری قانونی قرار می‌گیرد
  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • صدور ۳۱ حکم سبز در سال ۱۴۰۲ در مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • ۳۱ حکم سبز در آذربایجان‌غربی صادر شد
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • زنگ خطر برای اکوسیستم زاگرس مرکزی به صدا درآمد
  • دستگیری شکارچی هشت قطعه کبک در همدان 
  • فضای مجازی شکارچی متخلف را لو داد