Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@21:46:04 GMT

جدال لفظی روسیه و عربستان در آستانه نشست اوپک پلاس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۷۰۰

جدال لفظی روسیه و عربستان در آستانه نشست اوپک پلاس

آفتاب‌‌نیوز :

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به اظهارات روز جمعه همتای سعودی خود واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزیر انرژی روسیه نخستین کسی بود که به رسانه ها اعلام کرد تمامی کشورهای مشارکت کننده در پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس از اول آوریل از تمامی تعهداتشان آزاد خواهند شد و باعث شد کشورها برای جبران کاهش قیمتها و سودشان، به افزایش تولید اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهزاده فصیل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی هم اوایل روز شنبه به اظهارات منتسب به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه مبنی بر این که خروج عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس اقدام درستی نبود واکنش نشان داد و گفت این روسیه بوده که از این پیمان خارج شده است.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین خاطرنشان کرد که موضع ریاض در خصوص تولید نفت شیل روشن است و این صنعت بخش مهمی از منابع انرژی است.

این جدال لفظی در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از ایده تلاشهای جهانی برای کاهش تولید ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت از سطح تولید سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ و مهار ریزش قیمتهای نفت استقبال کرده است.

در پی فشارهای ترامپ برای متوقف شدن جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه، گروه اوپک پلاس قرار است روز دوشنبه نشست فوق العاده ای از طریق وبینار برگزار کند تا اعضای گروه درباره کاهش تولید مذاکره کنند. توافق قبلی اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۷ میلیون بشکه در روز که برای حمایت از قیمتها به اجرا درآمده بود، در ۳۱ مارس به پایان رسید و برنامه اعضای این گروه برای افزایش قابل توجه تولید با وجود افت تقاضای ناشی از شیوع ویروس کرونا باعث شد شاخص قیمت جهانی نفت برنت تا مرز ۲۲ دلار در هر بشکه سقوط کند که پایینترین حد از سال ۲۰۰۲ بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه عربستان اوپک پلاس عربستان سعودی اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که گفت و گوهای میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و وزیر خارجه آلمان به مشاجره لفظی انجامیده است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در زمان صحبت با وزیر خارجه آلمان صدای خود را بلند کرد چرا که این مقام آلمانی ادعاهای نتانیاهو درباره غزه را نمی‌پذیرفت.

وزیر خارجه آلمان در این گفت و گوی پرتنش نسبت به مسئولیت رژیم صهیونیستی در قبال ایجاد قحطی در غزه و اوضاع فاجعه بار این باریکه هشدار داده است.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: آیا می‌خواهید بگویید که پزشکان مستقر ما در غزه درباره اوضاع وخیم این باریکه دروغ می‌گویند؟

این در حالی است که کشورهای اروپایی به ویژه آلمان در کنار آمریکا از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در جریان حمله وحشیانه این رژیم به نوار غزه طی حدود ۲۰۰ روز گذشته به شمار می‌روند و همواره از تل آویو حمایت سیاسی و تسلیحاتی به عمل آورده‌اند.

کد خبر 6082745

دیگر خبرها

  • درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان
  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه