Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود هشدارهای رسانه‌ای و تاکید دادستان همدان مبنی بر رفع خطر عمارت جنانی، بخشی از دیوار این عمارت فرو‌ریخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ساعاتی پیش دیوار عمارت «جنانی» فروریخت. «عمارت جنانی»، «مسافرخانه آبادان» یا «تبعیدگاه آیت‌الله مدنی» یک بنای تاریخی با بیش از ۸۰ سال عمر است که آن را نمونه‌ خاصی از معماری اواخر دوران قاجار و اوایل پهلوی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بنا نخستین بنای سه طبقه در شهر همدان بوده که در خیابان شهدا(شورین سابق) قرار دارد، طی سال گذشته بارها خطر تخریب آن از سوی رسانه‌ها به میراث فرهنگی و شهرداری گوشزد شد اما کاری صورت نگرفت که گویا عدم همکاری مالک آن عامل اصلی این اتفاق است.

متاسفانه با وجود هشدارهای رسانه‌ای و تاکید دادستان همدان بر رفع خطر عمارت جنانی بخشی از دیوار این عمارت فرو‌ریخته است.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت این بنای تاریخی ندارم و فعلا باید آن را بازدید کنم.

احمد ترابی بیان کرد: روز گذشته به مالک این بنا ابلاغ کردیم که باید مرمت شود اما گویا اهمیتی داده نشده است.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی همدان نیز گفت: اطلاعات در مورد چند و چون این اتفاق را پس از بازدید اعلام می‌کند، هرچند روز ۱۴ فروردین بازدیدی توسط معاون میراث فرهنگی و شهرداری از این بنا داشتند که قرار شد پیگیری کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان میراث فرهنگی قاجار معماری میراث فرهنگی عمارت جنانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید از ابنیه‌های تاریخی استان رایگان شد.
 طهرانی‌مقدم افزود: شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی با عنوان بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز انتخاب شده است و ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث فرهنگی در سراسر جهان) به کشور‌ها توصیه کرده که در این باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از هزار و ۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی ثبت شده وجود دارد که در ۳۰ فروردین برای بازدید عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان دایر خواهد بود و راهنمایان نیز توضیحات لازم را ارائه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است