Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:04:27 GMT

برپایی موکب صوتی با حضور مداحان در بیمارستان شهدای یافت‌آباد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۷۵۱

برپایی موکب صوتی با حضور مداحان در بیمارستان شهدای یافت‌آباد

‍‍‍‍‍‍

مسئول قرارگاه مدافعان سلامت منطقه ۱۸ تهران گفت: بناست طی روزهای آتی موکب صوتی در بیمارستان شهدای یافت آباد برپا شود تا با حضور مداحان برای بیماران مرثیه‌خوانی و مناجات‌خوانی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام یونس سمیعی، مسئول قرارگاه مدافعان سلامت منطقه ۱۸ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در شهر تهران، گروه‌های جهادی بسیاری برای مقابله با آن بسیج شدند که تصمیم گرفتیم برای هم‌افزایی فعالیت‌های آنان در این منطقه، ستادی را ایجاد کنیم تا مانع موازی کاری شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی یک کار تشکیلاتی برای جلوگیری از موازی‌کاری

وی با بیان اینکه منطقه ۱۸ تهران به ۱۸ بخش با یک سرتیم تقسیم شد و بنا شد تمام فعالیت‌های گروه‌های جهادی در هرمحله با هماهنگی این سرتیم‌ها باشد، تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های این گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های اقلام بهداشتی رایگان و پولی میان مردم بود. بسته‌های رایگان میان نیازمندان، معلولین، خانواده شهدا و ... توزیع شد و باتوجه به درخواست‌های مکرر مردم برای خرید اقلام بهداشتی از گروه‌ها، بسته‌هایی شامل دستکش، محلول ضدعفونی و ماسک با رقم ۸ هزار تومان تهیه و به آنان ارائه شد. ارزش واقعی این بسته‌ها در بازار ۲۰ هزار تومان بود.

سمیعی اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این قرارگاه، تهیه اقلام و خریدهای مورد نیاز سالمندان و حتی مردم بود تا بتوانیم شعار هر خانه یک پایگاه سلامت را محقق کنیم و تا حدامکان مانع خروج مردم از منازل شویم که برای این امر مردم با سرتیم‌های هر منطقه تماس می‌گرفتند و اقلام مورد نیاز خود را اعلام می‌کردند و توسط گروه‌های جهادی خریداری می‌شد و به دست آنان می‌رسید.

ارائه توصیه‌های بهداشتی و پخش سرودهای حماسی با ماشین‌های صوتی

مسئول قرارگاه مدافعان سلامت منطقه ۱۸ تهران گفت: فعالیت دیگر این گروه‌های تهیه ماشین‌های صوتی برای حضور در خیابان‌ها و کوچه‌های محله است که از این ماشین‌ها توصیه‌های بهداشتی به مردم ارائه و در برخی اوقات نیز سرود‌های حماسی برای روحیه دادن به مردم پخش می‌شود.

فیلمی از گزارش عملکرد این ستاد مردمی را اینجا ببینید:

 

 

برپایی موکب صوتی با حضور مداحان

وی افزود: در ادامه این برنامه بناست طی روزهای آتی موکب صوتی در بیمارستان شهدای یافت آباد برپا شود تا با حضور مداحان برای بیماران مرثیه‌خوانی و مناجات‌خوانی صورت گیرد.

سمیعی تصریح کرد: انجام تبلیغات فرهنگی در محل‌های پررفت‌وآمد مانند پشت شیشه مغازه‌ها، پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها برای ترویج طرح فاصله اجتماعی از دیگر برنامه‌های این قرارگاه بود.

مسئول قرارگاه مدافعان سلامت منطقه ۱۸ تهران افزود: گندزدایی و ضدعفونی سطوح و معابر عمومی نیز از دیگر برنامه‌های این ستاد است که ابتدا شب‌ها اجرایی می‌شد و سپس تصمیم شد تا در طول روز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ اجرایی شود.همچنین با اعلام درخواست‌های مردمی برای ضدعفونی کردن منازل بیماران مبتلا به کرونا نیز حاضر می شویم.

وی گفت: این ستاد مردمی متشکل از هیأت‌های مذهبی، طلاب، بسیجیان، پاسداران، جانبازان و ... است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران منطقه 18 تهران قرارگاه مدافعان سلامت ویروس کرونا بیمارستان شهدای یافت آباد حضور مداحان گروه های جهادی موکب صوتی بسته ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، وفانژاد افزود: یکی از این‌گرو‌های جهادی بسیج دانشجویی است که درقالب موضوعات مختلف و با حضور درمناطق کم برخوردار به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهند.
 وی اضافه کرد: این گرو‌های جهادی هرساله درچند نوبت در تابستان، پاییز و نوروز خدمات مختلفی را به مردم ارائه می‌دهند. 
حجت الاسلام حرمت کیش مسئول کاروان‌های جهادی بسیج سازندگی استان هم ازفعالیت گرو‌های جهادی درحوزه فرهنگی، مرمت مساجد و مدارس استان خبرداد وگفت: حدود ۷۴۰ گروه جهادی درحوزه مختلف فرهنگی و عمرانی مشغول فعالیت هستند و تاکنون ۱۰۰ مدرسه و تعداد زیادی از مساجد به همت این گرو‌ها مرمت و بازسازی شده است.

دیگر خبرها

  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود