Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ائتلاف الفتح عراق ضمن انتقاد از مأمور تشکیل کابینه این کشور، گفت که وی موفق به تشکیل کابینه نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیلی فلیح» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که کابینه «عدنان الزرفی» نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه، موفق به تشکیل کابینه نخواهد شد. 

فلیح به خبرگزاری العهد گفت که با توجه به مخالفت بیشتر فراکسیونهای سیاسی با الزرفی، وی «برای تشکیل کابینه خود، بر حمایت خارجی و برخی از نمایندگانی حساب باز کرده است که تعدادشان از انگشتهای دست کمتر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر این باور است که الزرفی «در پارلمان رسوا خواهد شد و کابینه‌اش تشکیل نخواهد شد. عراقی‌هایی بر عراق حکومت خواهند کرد که بر سر خون شهدا چانه نزده باشند».

این نماینده در پایان خاطر نشان کرد: «نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه، بر روی حمایت خارجی، بسیار حساب کرده و همین مسئله، کشور را به وضعیت کنونی رسانده است».

 الزرفی چهارشنبه ششم فروردین ماه جاری میزبان سفرای ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به عنوان اعضای دائم شورای امنیت بود.

یک منبع سیاسی نزدیک به الزرفی درباره محتوای این دیدار گفت که الزرفی به وضوح در برابر سفرای آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه گفت که هدف سیاست خارجی وی، تضمین استقلال عراق است و بغداد، سیاست خارجی متوازنی در پیش خواهد گرفت.

وی تأکید کرد، سیاست خارجی عراق، بر اساس، فاصله یکسان بغداد با همه کشورها خواهد بود؛ به گونه‌ای که منافع مشترک این کشورها و عراق تأمین شود.

الزرفی به محض معرفی شدن به عنوان مأمور تشکیل کابینه، با مخالفت فراکسیونهای سیاسی مختلف عراق به ویژه فراکسیون‌های شیعه مواجه شد.

این فراکسیونها اخیرا نشستی برگزار و تأکید کردند که سه نفر را تعیین کرده‌اند تا جانشین الزرفی کنند و این مسئله را نیز به برهم صالح رئیس جمهور عراق ابلاغ خواهد کردند.

مخالفت فراکسیونهای شیعه با الزرفی به این خاطر است که برهم صالح بر خلاف قانون اساسی عراق، نخست وزیر این کشور را از بزرگترین فراکسیون پارلمانی انتخاب نکرده است. این فراکسیون «البناء» نام دارد که متعلق به احزاب شیعه در عراق است.

افزون بر این مسئله، ناظران و تحلیلگران مسائل سیاسی عراق، الزرفی را شخصیتی وابسته به آمریکا می‌دانند و تأکید دارند که وی، مجری طرح‌های واشنگتن در این کشور خواهد بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق الزرفی کابینه مأمور تشکیل کابینه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، زنجیره مردمی دیار علویان ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین به صورت همزمان در سراسر نوار ساحلی استان مازندران در حمایت از عملیات تاریخی وغرور آفرین وعده صادق و طرح نور برگزار خواهد شد   محل‌های تشکیل زنجیره انسانی مردم مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق بدین شرح است بهشهر: شبه جزیره میانکاله نکا: ساحل آزاد نکا ساری: ساحل فرح آباد میاندورود: ساحل آزاد میاندرود  بابلسر: سراسر سواحل بهنمیر و بابلسر جویبار: ساحل آزاد جویبار فریدونکنار: ساحل شهرستان (ورودی‌ها پارک لاله، پلاژ شهرداری و پل میلاد) نوشهر: نوار ساحلی سیاهرود تا صلاح الدین کلا، نوار ساحلی مزگاه تا بندر نوشهر و نوار ساحلی سیسنگان تا انارور  محمودآباد:از ساحل روستای دریاسر تا ساحل روستای خشت سر نور: سواحل شهر‌های نور (ورودی خیابان پلاژ شهرداری) رویان (ورودی خیابان پلاژ شهرداری) ایزد شهر (ورودی از گلسار ۶۵) چالوس: ساحل رادیو دریا عباس آباد: پلاژ سلمان شهر و ساحل امرج کلا عباس آباد تنکابن: ساحل دریا رامسر: سواحل بخش مرکزی و دالخانی
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران
  • تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران 
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • تشکیل زنجیره مردمی دیار علویان فردا در سواحل مازندران
  • پایان اخاذی‌های ۲ مأمور قلابی در پایتخت