Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ادامه فاصله گذاری اجتماعی در اهداف ما هست، ولی باید ببینیم کشور از نظر اقتصادی چقدر توانایی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ایرج حریرچی، روز شنبه در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت بیماری در استان‌هایی که شیوع کرونا زودتر بوده است و استان‌های پرخطر بودند روند رو به نزولی است و الان تعداد بیشتر استان‌ها این وضعیت را دارند، ولی بعضی از استان‌ها از تعداد ابتلاء و مرگ و میر روند صعودی نسبی دارند که این‌ها ویروس کرونا به آن‌ها دیرتر وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از وضعیت تهران همچنان نگران هستیم چراکه انتشار هرچقدر کم هم می‌تواند به شهر‌های دیگر هم انتقال دهد.

حریرچی ادامه داد: روند ثابت یا نزولی به معنی مدیریت ویروس است نه کنترل آن، ترافیک امروز تهران ما را بسیار نگران کرد چراکه این ماشین‌ها هرکدام می‌توانند این ویروس را به خانه یا محل کار ببرند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مهمترین موضوعی که در بررسی نمودار‌های ابتلاء باید به آن نگاه کرد، میزان ابتلاء با چه سرعتی رشد می‌کند یعنی شیب منحنی و صاف شدن و پایین آمدن منحنی از تعداد ثابت مهم‌تر است، افرادی که در بیمارستان‌ها (از اول اسفند) دچار فوت می‌شوند حتماً تست روی آن‌ها انجام شده و کرونا مثبت یا منفی بودن تمامی این افراد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر یک هدف است و هدف دیگر کاهش اثرات اقتصادی و اجتماعی ویروس است، جمله کلیدی این است که این دو هدف که متناقض هستند ممکن از حاصل نتیجه با هم همزمان نباشد، ادامه فاصله گذاری اجتماعی در اهداف ما هست، ولی باید ببینیم کشور از نظر اقتصادی چقدر توانایی را دارد چراکه ایران تنها با ویروس کرونا نمی‌جنگد بلکه با تحریم‌ها هم در حال مبارزه است.

حریرچی بیان کرد: در زندان‌ها آمار کمی از ابتلای بیماری وجود دارد، تعدادی از معتادان و زندانیان گرچه آزاد شدند، ولی چون در جامعه قرار گرفته اند احتمال ابتلای آن‌ها هست و باید غربالگری شوند و بعد به زندان‌ها برگردند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: موضع گیری رسمی سازمان بهداشت جهانی این است که از ماسک در سطح اجتماع استفاده نکنید.

وی گفت: تاکید شدید داشته ایم که معتادان متجاهر در جای مشخصی نگه داری شوند تا هم خودشان درگیر این بیماری نشوند و هم به دیگران انتقال ندهند.

حریرچی گفت: ایران هم مانند تمامی کشور‌ها در موقع شروع بیماری دچار کمبود برخی از اقلام بهداشتی شدیم، ولی با به کارگیری از واحد‌های تولیدی و صنفی این نیاز رفع شد و الان کمبودی در هیچ اقلامی نداریم اگر کمبودی داشته باشیم برای سلامت مردم از کشور‌های دیگر وارد می‌کنیم، ولی الانم نیاز نیست.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: قسمت عمده تخت‌ها به کرونا اختصاص داده شده است و برخی از عمل‌های جراحی در اسفند هم به تعویق افتاد، ۹۰ درصد افرادی که بستری شدند هزینه بستری و درمانشان از سوی دولت و بیمه پرداخت شده است.

حریرچی گفت: در برخی از مراکز سرپایی و درمانی با ۷۰ درصد کاهش مراجعات مواجه شدیم که این موضوع هزینه‌هایی برای وزارت بهداشت داشته است.

وی ادامه داد: عمده موفقیت فاصله گذاری اجتماعی در اسفند ماه رخ داده است، در تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها ۳۰ الی ۵۰ درصد کاهش ارتباطات اجتماعی داشته ایم، تعطیلی مراکز ورزشی و سینما‌ها و...، عمده فاصله گذاری اجتماعی ما بود که در اسفند رخ داد، در هفته دوم فروردین ما تشدید فاصله گذری اجتماعی داشتیم ک البته مردم همکاری خوبی داشتند. ما از وضعیت امروز گلایه‌مند هستیم درست است که تردد کم شده، ولی این حجم از ترافیک و ماشین و آدم در خیابان‌ها برای شرایط فعلی خطرناک است.

در حال تکمیل…

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تهران ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در تهران معاون کل وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین با حضور بیش از ۵ هزار نفر از رزمندگان و جانبازان پیشکسوت دفاع مقدس و با حضور خانواده‌های معظم شهدا، فرماندهان عزیز گردان‌های لشگر تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار حسن زاده فرمانده لشگر محمد رسول اله تهران بزرگ در پادگان دوکوهه یادمان شهدای لشگر ۲۷ به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین در این اجتماعی بزرگ حاضران با شهدا میثاق بستند تا آخرین نفس در راه آرمان‌های انقلاب ثابت قدم بمانند.

این مراسم در پادگان دوکوهه و در محل صبحگاه یادمان شهید حاج احمد متوسلیان و شهید همت از سرداران و فرماندهان کشور برگزار شد.

کد خبر 6081722 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌ های غزه فاجعه‌آمیز است
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت