Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@02:26:30 GMT

وزش باد سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۸۲۸

وزش باد سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز و فردا وزش باد متوسط تا به نسبت شدید مناطق مرکزی و برخی نقاط جنوب استان را فرا می گیرد.

علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش این باد جنوبی در برخی مناطق موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا می شود.

وی افزود: روز دوشنبه تا پنج شنبه در مناطق شمالی و نوارشرقی استان نیز وزش باد شمالی رخ می دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش موقتی دما می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دریای عمان در 2 روز آینده آرام پیش بینی می شود، ادامه داد: روز دوشنبه با وزش بادهای سطحی دریا به نسبت مواج و متلاطم می شود.

ملاشاهی در بخش دیگری از ادامه بارش های بهاره در استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز و با احتمال بیشتر یکشنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی استان در بعدازظهر و شب رشد ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود افزایش دما و گرمای هوا تا یکشنبه در سطح استان ادامه داشته باشد اما از روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات به صورت موقت قدری دمای هوا کاهش می یابد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری ظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی ( پیرو هشدار سطح زرد شماره پنج) در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا شب پنجشنبه (چهارم تا ششم اردیبهشت)، برای شهرستان های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد؛ کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی بیان کرد: کشاورزان در این مدت از محصولات کشاورزی محافظت و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند. همچنین احتیاط در ترددهای جاده‌ای و دریایی انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • پیش بینی آبگرفتگی گسترده معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی با پیش‌بینی سیل در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی ‌هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد