Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت ضمن اعلام روند کاهشی بروز کرونا در برخی استان های پرشیوع، در عین حال درباره وضعیت این بیماری در تهران و همچنین ترافیک امروز سطح شهر تهران، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی - نماینده ویژه وزیر بهداشت و ناظر بر اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا درباره وضعیت ابتلا به کووید۱۹ در استان تهران و استان‌های پرشیوع،‌ گفت: در استان‌هایی که روند ابتلا به کووید۱۹  زودتر آغاز شد و معمولا استان‌های پر خطرمان محسوب می‌شدند،‌ در حال حاضر روند ابتلا نزولی شده است و اکنون تعداد بیشتری از استان‌هایمان این وضعیت را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته متاسفانه  برخی از استان‌ها هنوز از نظر تعداد موارد ابتلا و مرگ‌ومیر روند صعودی نسبی را دارند که استان‌هایی هستند که ویروس کرونا دیرتر به آن‌ها وارد شده است.

نگرانی درباره وضعیت تهران

وی افزود: در عین حال از وضعیتی که در تهران وجود دارد از نظر ابتلا هنوز نگران هستیم. از آنجایی که تهران نقش کلیدی ارتباطی با سایر استان‌ها دارد، هرگونه وجود و  شیوع ویروس حتی در حد متوسط هم می‌تواند باعث انتشار به سایر شهرها و به‌ویژه شهرهای اطراف تهران شود که تبادل زیادی از نظر اشتغال دارند. همانطور که آقای رییس جمهور اعلام کردند روند ابتلا در اکثر استان‌ها نزولی است و همانطور که وزیر بهداشت اعلام کردند این به معنی مدیریت بیماری است، نه به معنی کنترل و سرکوب بیماری. ما هنوز درباره ویروس نگرانیم. سطح ترافیکی که امروز در سطح  شهر تهران بود، ما را نگران می‌کند. زیرا هر یک از این افراد می‌توانند ویروس را به خانه یا محل کار ببرند.‌

حریرچی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره وضعیت نمودار ابتلا و بروز کرونا در ایران در مقایسه با نمودار سایر کشورها و برخی اظهارات مبنی بر عدم شناسایی درست بیماری در ایران،‌ گفت: مهم‌ترین موضوعی که در بررسی نمودارهای ابتلا باید به آن توجه شود درست است که تعداد مهم است، اما مهم‌ترین نکته این است که میزان ابتلا با چه سرعتی رشد می‌کند و شیب منحنی، صاف شدن آن و پایین آمدن آن، شاید اهمیتش از تعداد خالص بیشتر باشد. یک نقص ما این بود که تست‌مان را برای افراد بستری انجام می‌دادیم و در افراد سرپایی کمتر تست انجام داده بودیم، زیرا اپیدمی در کشور ما زودتر شروع شد و در آن زمان اصلا تست نداشتیم، اما اکنون با اقداماتی که انجام دادیم، تست‌های سرپایی بسیار بیشتری را انجام می‌دهیم.

کنترل مرگ ناشی از کرونا در ایران

وی افزود: نکته مهم این است که اگر به موارد مرگ‌ومیر توجه کنید، می‌بینید که کسانیکه در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند، حتما تست بر رویشان انجام شده است. به ویژه از روز یکم و دوم اسفند که ویروس شناسایی شده است و ملاحظه می‌کنید که با توجه به اقداماتی که دولت و ملت با هم انجام دادند، موضوع مهم این است که روند صعودی‌مان در میزان مرگ‌ومیر را کنترل کردیم و به خط صاف رسیده که به عنوان مهم‌ترین دستاورد مطرح است که کشورهای کمی توانستند به این دستاورد برسند. البته به این معنی نیست که کار ما نقص ندارد. حتما در کارمان نقص‌هایی داشتیم که سر فرصت می‌توانیم درباره آن بحث کنیم.

فاصله گذاری اجتماعی با لحاظ ملاحظات اقتصادی

وی درباره لزوم تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: ما دو موضوع داریم؛ یکی کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر و بیمای‌زایی بیماری است و هدف دوم هم کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی ویروس است که این دو هدف متناقض بوده و حصول هر دو به میزان کاملا مناسب، ممکن است حاصل نشود. مهم این است فاصله‌گذاری اجتماعی به معنی کاهش تماس مردم با یکدیگر هدف ما است، اما باید ببینیم که اقتصاد ما چقدر تحملش را دارد. زیرا ایران فقط با کرونا نمی جنگد، بلکه با تحریم‌های ناجوانمردانه هم می‌جنگد و به همین دلیل حفظ تعادل در این زمینه لازم است و به حداکثر ممکن باید برسد، اما قاعدتا ملاحظات اقتصادی هم باید لحاظ شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس طرح فاصله گذاری اجتماعی درباره وضعیت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد

اعتراف به برتری عددی ارتش روسیه، سرنوشت نامشخص لایحه کمک آمریکا به اوکراین، قصد کی‌یف برای اجاره سامانه پاتریوت، امید اوکراین به دریافت بیش از ۶ میلیارد دلار بودجه تسلیحاتی و امکان حمله قریب الوقوع به پل کریمه، از رویدادهای مهم پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین شب گذشته اعتراف کرد که وضعیت در منطقه درگیری، به خصوص در جبهه دونتسک برای نیروهای نظامی این کشور به طور قابل توجهی دشوارتر شده است.

وی در پیام شبانه مرسوم خود گفت: "وضعیت در منطقه درگیری نظامی در طول چنین جنگی همیشه دشوار است. ولی این روزها - و به ویژه در  جبهه نبرد دونتسک - اوضاع به مراتب سخت‌تر از قبل شده است."

این در حالی است که افسران نیروهای مسلح اوکراین نیز روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران اسپانیایی به برتری ارتش روسیه در جبهه نبرد اشاره کرده و اعتراف می‌کنند که تعداد نیروهای روسی هفت تا 10 برابر بیشتر از نظامیان اوکراینی است. 

به گفته ژنرال‌های اوکراینی، علاوه بر این، حتی اگر اوکراین افراد بیشتری را به خط مقدم اعزام کند، ولی اگر سلاح‌های مناسب برای بازدارندگی دشمن وجود نداشته باشند، قادر به مقاومت در برابر ارتش روسیه نخواهند بود.

خبرنگاران اسپانیایی یادآور شدند که در طول بیش از دو سال پس از آغاز درگیری، ارتش اوکراین اکنون در بحرانی‌ترین وضعیت خود از فوریه سال 2022 قرار دارد و کاملاً مشخص است که کی‌یف به نیروی انسانی، سلاح و حمایت بیشتر کشورهای غربی نیاز دارد.

هفته گذشته الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نیز با اشاره به وضعیت دشوار ارتش در مناطق مختلف جبهه نبرد، اعتراف کرد که نیروهای روسی در  عرصه هوایی، موشکی و توپخانه برتری دارند.

روزنامه فایننشال تایمز نیز در اواخر مارس نوشت که ابتکار عمل در  منطقه عملیاتی به دلیل کمبود جدی مهمات و نیروی انسانی در نیروهای مسلح اوکراین بطور کامل بدست ارتش  روسیه افتاده است.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و هشتاد و دومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

سرنوشت لایحه کمک ایالات متحده  به اوکراین ممکن است هفته آینده مشخص شود

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده بامداد امروز، دوشنبه در گفتگو با شبکه "فاکس نیوز" اعلام کرد که لایحه مربوط به اختصاص کمک مالی برای اوکراین ممکن است هفته آینده توسط نمایندگان مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد. البته، به گفته او، اختلاف نظرهای وجود بر سر  این لایحه دو حزبی می تواند بار دیگر  از تصویب آن جلوگیری کند.

جانسون توضیح داد: «جزئیات این بسته (لایحه) در حال حاضر در حال تدوین است. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل اضافی هستیم. پیش نویس این سند که می‌تواند هفته آینده برای بررسی ارائه شود، شامل کمک آمریکا به اسرائیل نیز می‌شود.»

به گفته این مقام پارلمانی، بلاتکلیفی در مورد چگونگی حل و فصل مشکل تامین مالی برای اوکراین با تهدیدهای جمهوری خواهان در خصوص کنار گذاشتن او از سمت خود به عنوان رئیس مجلس نمایندگان در صورت تلاش برای رای دادن به این موضوع همراه است. جانسون افزود: «تعداد معقولی از دموکرات‌ها وجود دارند که نمی‌خواهند رئیس مجلس در نتیجه چنین کاری سمت خود را ترک کند.»

چند روز قبل، مشاور رئیس پنتاگون در امور امنیت بین‌الملل، تاکید کرد: هر زمان که کنگره ایالات متحده بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب کند، ایالات متحده می‌تواند در آینده بسیار نزدیکی، به معنای واقعی کلمه ظرف یک تا دو هفته، ارسال مهمات به کی‌یف را آغاز کند.

اوکراین مبلغ 6 میلیارد دلار برای خرید تجهیزات نظامی را ناکافی خواند

الکساندر کامیشین، وزیر صنایع استراتژیک اوکراین اعلام کرد که بودجه 6 میلیارد دلاری که از سوی شرکای غربی برای خرید تجهیزات نظامی لازم تأمین می‌شود، برای نیروهای مسلح این کشور کافی نیست.

او گفت: این مبلغی است که ما در حال حاضر در قرارداد با سازندگان تسلیحات و در وهله نخست شرکت‌های اوکراینی، در اختیار داریم، ولی این مبلغ بسیار کم است، زیرا توانایی‌های تولید ما سه برابر بیشتر از این است.

پیش از این مشخص شد که مقامات کی‌یف در حال مذاکره با کشورهای غربی برای انتقال محصولات صنایع نظامی اوکراین به ازای دریافت پول آنها هستند تا سپس این تجهیزات نظامی را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهند.

درخواست کی‌یف از کشورهای غربی برای اجاره سیستم‌های پاتریوت

دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین در یک مصاحبه تلویزیونی، فاش کرد که از کشورهای غربی خواسته شده تا حداقل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت خود را به نیروهای مسلح اوکراین اجاره دهند.

کوله‌با گفت: «وقتی پشت درهای بسته می‌نشینیم، به شرکای خود می‌گویم: «عزیزان من، هر چه می‌خواهید، ما انجام خواهم داد. آیا می‌خواهید آنها را اجاره دهید؟  بفرمایید. آیا می خواهید مرزتان بسته شود؟ این کار  را انجام دهید. ولی در هر صورت سیستم دفاع هوایی پاتریوت را به کی‌یف برسانید.»

در عین حال، وزیر دفاع اوکراین گفت که تاکنون شرکای کی‌یف چنین پیشنهادهایی را تایید نکرده اند. علاوه بر این، کوله‌با تاکید کرد که مقامات اوکراین در حال حاضر به طور فعال در حال مذاکره برای انتقال دو سامانه پاتریوت و یک سامانه SAMP-T به این کشور هستند.

پیش از این، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که تعدادی از کشورهای اروپایی اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای انتقال سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت خود به نیروهای مسلح اوکراین وجود ندارد.

بورل از اتحادیه اروپا خواست تا تامین سیستم دفاع هوایی کی‌یف را تسریع بخشد

جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا از برنامه ریزی برای برگزاری نشست وزرای دفاع و امور خارجه اتحادیه اروپا برای تسریع در روند انتقال سامانه های دفاع هوایی به اوکراین خبر داد.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی گفت: من به زودی همه آنها (وزرای خارجه و دفاع) را برای نشستی در لوکزامبورگ با هم فرا خواهم خواند.

همانطور که بورل اعتراف کرد، سیستم تامین انرژی اوکراین در حال حاضر در نتیحه حملات هوایی روسیه در حال فروپاشی است، بنابراین کی‌یف باید هر چه سریعتر به سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد و باید آنها را تامین کرد.

برنامه ارتش اوکراین برای حمله به پل کریمه تا اواسط تابستان 

روزنامه بریتانیایی سان ( The Sun) به نقل از یک مقام آگاه در وزارت دفاع اوکراین گزارش داد که کی‌یف تلاش خواهد کرد تا قبل از اواسط ماه جولای پل کریمه را تخریب کند. مقامات اوکراینی می‌گویند که برای نابودی پل [کریمه] برنامه ریزی کرده‌اند.

این نشریه تاکید کرد که برای کی‌یف، پل کریمه هدف شماره یک و دارای اولویت است، زیرا تخریب آن "مسیرهای اصلی تدارکات نظامی روسیه را قطع خواهد کرد."

 کارشناسانی که این نشریه با آنها صحبت کرده، پیش بینی کردند که اوکراین می تواند از موشک‌های طوفان سایه برای حمله به مسیر عبوری این پل استفاده کند و از 20 تا 40 موشک از این نوع برای این منظور می تواند استفاده کند. به گفته آنها، برای تضعیف حمایت از کل سازه، کی‌یف ممکن است از قایق‌های بدون سرنشین حامل مواد منفجره زیاد استفاده کند.

پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در اوایل ماه آوریل گفته بود که ارتش این کشور برنامه‌ای برای آغاز یک ضد حمله جدید دارد. وی بعداً در مصاحبه با روزنامه بیلد گفت که عملیات تهاجمی شامل تخریب پل کریمه نیز می‌شود.

وزارت دفاع روسیه از نابودی بیش از 10 پهپاد اوکراینی خبر داد

وزارت دفاع روسیه صبح امروز اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی (پهپاد) دیگر را بر فراز منطقه کراسنودار رهگیری و منهدم کردند.

شب گذشته نیز وزارت دفاع گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه 10 پهپاد اوکراینی را در آسمان کراسنودار سرنگون کردند.

ثبت پرواز حدود 120 پهپاد اوکراینی هر هفته در اطراف نیروگاه زاپروژیا

مدیر نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا یوری چرنیچوک اعلام کرد که تقریباً 120 پهپاد نیروهای مسلح اوکراین هر هفته در مناطق مجاور این تاسیسات شناسایی و ثبت می شوند.

او شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی گفت: در آخرین بازدید آقای گروسی (رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) از سایت، اطلاعاتی به وی ارائه شد مبنی بر اینکه هفته‌ای حدود 120 پهپاد دشمن در مجاورت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شناسایی می‌شود.

به گفته این مقام روس، اگرچه در زمان بازدید گروسی در اوایل ماه فوریه هیچ تأثیر مستقیمی از پرواز این پهپادها به روی ایستگاه وجود نداشت، ولی فعالیت بالای آنها برای مدت بسیار طولانی ثبت شده و غیر قابل انکار است.

روز یکشنبه نیروهای مسلح اوکراین یک حمله پهپاد کامیکازه را به منطقه‌ای از شهر انرگودار در مجاورت نیروگاه انجام دادند. به گفته مقامات محلی، تکرار چنین حملاتی می تواند منجر به یک حادثه هسته‌ای با عواقب جدی نه تنها برای روسیه و اوکراین، بلکه برای مناطق شرقی اروپا شود.

کشته شدگان 16 نفر در حمله نیروهای اوکراینی به شهر توکماک 

یوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپروژیا روز گذشته اعلام کرد که  تعداد کشته شدگان حمله تروریستی نیروهای مسلح اوکراین به شهر توکماک در این منطقه به 16 نفر افزایش یافت.

به گفته این مقام محلی، امدادگران چهار جسد از جمله یک کودک را از زیر آوار بیرون آوردند و یک نفر از مجروحان این حملات نیز در بیمارستان جان باخت. بالیتسکی یادآور شد که از 20 مجروح این حملات، 12 نفر در موسسات پزشکی درمان شده و 8 نفر برای عمل جراحی به  بیمارستان منتقل شدند.

نظامیان اوکراینی روز شنبه با سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه آمریکایی به یک منطقه مسکونی شهر توکماک در منطقه زاپرویا حمله کردند.

وزیر خارجه سابق اوکراین: سیستم انرژی ما دیگر برای اتحادیه اروپا اهمیت ندارد 

پاول کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین شب گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که زیرساخت‌های انرژی اوکراین به دلیل حملات دائمی نیروهای مسلح روسیه به این کشور به شدت آسیب دیده است و این وضعیت اوکراین را به یک "چمدان بدون دسته" برای اروپا تبدیل کرده است.

کلیمکین گفت: «به الگوی این حملات و چگونگی آنها نگاه کنید. این یک واقعیت تلخ است که سیستم انرژی کشور  در نتیجه حملات روسیه تحت تاثیر جدی قرار گرفته و بسیار ضعیف‌ر  شده و به همین دلیل کل اوکراین را می توان به منزله یک چمدان بدون دسته برای اروپا  تصور کرد که دیگر ارزشی برای آنها ندارد.»

به عقیده او، مسکو با چنین اقداماتی، به استراتژی آغاز مذاکرات با کی‌یف پایبند است در حالیکه کشور ما دیگر مورد نیاز اتحادیه اروپا نخواهد بود.

پیش از این، وزارت انرژی اوکراین به شهروندان این کشور توصیه کرده بود که ژنراتورهای برق و پاوربانک تهیه و برای مصرف خود ذخیره کنند.  بدین ترتیب به مردم اوکراین در مورد احتمال خاموشی کامل در ماه‌های آینده به دلیل گسترش حملات روسیه به زیرساختارهای انرژی کشور هشدار داده شد.

اشاره به تفاوت رویکردهای آمریکا در قبال اوضاع اوکراین و خاورمیانه 

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه ابراز عقیده کرد که تفاوت رویکردهای آمریکا در قبال درگیری‌های نظامی مختلف به دلیل خطراتی است که آنها برای واشنگتن در آستانه انتخابات وجود دارد و در حالی که آمریکایی‌ها نسبت به کشته شدن مردم در اوکراین بی‌تفاوت هستند، در حالی که در رابطه با تشدید تنش بین ایران و اسرائیل خویشتن داری برای آنها سودمندتر است.

مدودف در پیامی در کانال رسمی تلگرام خود نوشت: «آمریکا خواهان آغاز یک جنگ بزرگ در خاورمیانه نیست. و به همین دلیل سعی در حفظ تعادل و خویشتن داری دارد. کشتار مردم فلسطین در غزه چشم انداز انتخاباتی بایدن را بدتر می‌کند و بروز جنگی بین اسرائیل و ایران هم بر نامشخصی بیشتر این وضعیت برای دموکرات‌ها خواهد افزود.»

 این مقام روس به این نتیجه رسید: «درگیری در اوکراین نشان داده که مقامات ایالات متحده نگرانی از وخامت اوضاع ندارند و آنها نسبت به کشته شدن مردم در اوکراین و روسیه بی تفاوت هستند و هر چه بیشتر بهتر. همانطور که خود آمریکایی‌ها می‌گویند، این یک "سرمایه گذاری" است و آنها به سرمایه گذاری خود در اینجا ادامه می‌دهند.»

تحولات اوکراین|تلاش چین برای ایجاد شرایط گفتگوی مسکو و کی‌یفتحولات اوکراین|کی‌یف به زور از غرب موشک پاتریوت می‌گیردهشدار لوکاشنکو درباره حمله احتمالی اوکراین به بلاروس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ورزش منظم خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می‌دهد
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری