Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:19:09 GMT

کاهش ۸۳ درصدی تصادفات فوتی البرز در نوروز

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۹۹۱۴

کاهش ۸۳ درصدی تصادفات فوتی البرز در نوروز

طرح نوروزی پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا صبح امروز ۱۶ فروردین ماه جاری ادامه داشت.

سرهنگ غلامعلی شرق روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:طی مدت اجرای طرح نوروزی فقط یک فقره تصادف منجر به فوت درمعابر درون شهری  استان البرز رخ داد که سبب فوت یکی از شهروندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی این مدت نیز تصادفات منجر به مصدومیت نیز ۳۰ درصد کاهش و در مجموع شاهد کاهش ۶۰ درصدی تصادفات بودیم .

شرق خاطرنشان کرد که برای ایجاد نظم و امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات رانندگی در سطح معابر درون شهری استان البرز، تاکنون طرح های بازدارنده مانند برخورد با تخلفات حادثه ساز، توقیف وسیله نقلیه و اعمال قانون رانندگان متخلف و پرخطر  و گسترش فعالیت های فرهنگی درحوزه  ترافیک انجام شده  منجر به کاهش حوادث رانندگی درون شهری شده است.

وی درخصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی دراستان البرز خاطرنشان کرد که در اجرای این طرح که از هشتم فروردین ماه  با هدف قطع  زنجیره انتقال بیماری کرونا انجام  شده ۹۷۱هزارو ۱۹۶ وسیله نقلیه مورد بررسی قرارگرفت و تاکنون ۴۶۷ راننده متخلف جریمه ۵۰۰ هزارتومانی شدند.

شرق گفت: همچنین دراجرای این طرح نیز ۱۴ وسیله نقلیه متخلف توقیف شد.

رییس پلیس راهنمایی  و رانندگی استان البرز افزود: طی مدت اجرای طرح ۲۳ هزارو ۸۲۶ وسیله نقلیه که پلاک وسیله نقلیه آن ها غیربومی بود برگردانده شدند.

وی بیان داشت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۵۵ ورودی شهری در استان البرز شناسایی شده و اجازه ورود هیچ فرد غیربومی به این حریم داده نمی شود.


وی گفت: اکنون در ۲۳ نقطه ورودی ، مسافران توسط ماموران غربالگری می شوند و افراد مجاز به حریم شهری فقط باید دارای پلاک خودروی تهران و البرز باشند.نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و آدرس بیمه نامه خودرو است.

شرق یاد آورشد که دراجرای این طرح تلاش شده با حذف تردد های غیر ضروری از شیوع بیماری ویروسی کرونا جلوگیری شود.

وی گفت: طبق توافقات و دستورات کمیته ملی کرونا اجرای این طرح برای حفظ سلامت مردم بوده و از ورود هر گونه افراد غیر بومی جلوگیری می شود .

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز بیان داشت: اجرای طرح زوج وفرد از در منزل تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و خودروهای دولتی ، عمومی ، امدادی و نظامی از شمول اجرای این طرح مستثنی خواهند بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پلیس راهنمایی و رانندگی ترافیک خودرو نظم و امنیت نوروز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اجرای این طرح استان البرز وسیله نقلیه اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد