Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@20:17:50 GMT

سامانه تشخیص پونومی کووید۱۹ رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۱۳۸

سامانه تشخیص پونومی کووید۱۹ رونمایی شد

سامانه هوشمند تشخیص پونومی کووید۱۹ با حضور معاون علمی رئیس جمهور و فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران رونمایی شد. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سامانه هوشمند تشخیص پونومی کووید19 با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران  رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا ربیعی، استاد تمام هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی شریف درباره ویژگی‌های این سامانه هوشمند توضیح داد: برای  تشخیص بیماری کرونا راه‌های مختلفی در جهان مورد بررسی قرار گرفته است و از آنها استفاه می‌شود. اما مهمترین و کم خطاترین روش برای تشخیص بیماری استفاده از سی تی اسکن قفسه سینه بیمار است.

وی افزود: سامانه تشخیص پونومی کووید 19 با یک کار تیمی در دانشگاه‌های مختلف در عرض یک ماه طراحی شد که ضریب خطای آن نسبت به دو نمونه مشابهی که در چین و استنفورد طراحی شده بسیار پایین‌تر است. گستره استفاده از این نرم‌افزار به صورت آنلاین هم برای تمام جهان قابل استفاده است.

ربیعی توضیح داد: ما برای طراحی و ارزیابی این سیستم از سه دسته تصویر استفاده کرده‌ایم، تصویر قفسه سینه افراد سالم، افراد مبتلا به کووید 19 و افرادی که بیمار بوده‌اند اما کویید 19 نداشتند. ما این تصاویر را پیش پردازش و سپس نرمالایز کردیم.

وی ادامه داد: توانایی دیگری که این سامانه دارد اندازه‌گیری حجم ناحیه عفونی است که می‌تواند توسط مراکز درمانی مورد استفاده قرار بگیرد. این مراکز درمانی می توانند به صورت آنلاین تصاویر سی تی اسکن را برای ما سیستم ارسال کنند و نتیجه آن را با دقت بسیار بالایی دریافت کنند و یا حتی قابلیت نصب این نرم‌افزار در مراکز درمانی وجود دارد.

این استاد دانشگاه در مورد مواد مورد استفاده این سامانه تصریح کرد: گاهی به دلیل حجم مراجعات بیماران مبتلا به کووید 19 دقت رادیولوژیستهای ما پایین می آید و از طرف دیگر تغییرات حجم عفونی با چشم چندان قابل تشخیص نیست این سامانه اطلاعات لازم را در اختیار پزشک قرار می دهد. از طرف دیگر متأسفانه هنوز نقاطی از کشور وجود دارد که دسترسی به رادیولوژیست در آنها مشکل بوده و یا اصلا وجود ندارد که در این شرایط هم سامانه به صورت آنلاین می تواند به بیماران خدمت رسانی کند.

بلاتکلیفی 150 بیمار در نبود متخصص رادیولوژی در مرکز درمانی دولتی همدانفیلم/ درآمد ماهیانه "30 میلیون تومانی" یک رادیولوژیست با 3 ساعت کار در روز!

انتهای پیام/

R1356/P/S2,24,1313/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه شریف ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه شریف ویروس کرونا دانشگاه شریف ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این آیین گفت: عملیات ساخت این کلینیک با مشارکت بنیادخیریه پورکاشانی از سال ۹۷ با زیر بنای سه هزار متر مربع در چهار طبقه آغاز شد.

وی ادامه داد: بنیاد مذکور ۲ هزارو۷۰۰ میلیارد ریال و دانشگاه علوم پزشکی البرز یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت وتجهیز این مجموعه هزینه کرده اند.

صیادی افزود: این کلینیک درمانی دارای بخش های اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: مرکز درمان اعتیاد بیمارستان امام حسین (ع) امروز نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و بر مردمی سازی سلامت در تمام بخش ها تاکید کرد 

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند