Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، معصومه آقاپور علیشاهی درباره اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چقدر می‌تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار دیر صورت گرفت از همان ۱۵ اسفند گفته شد که باید قرنطینه را انجام دهیم اما بیان کردند خطری نیست، شرایط عادی است و همه چیز کنترل می‌شود ولی بعدها با شیوع بیماری و فراگیری گسترده در کشور  امروز شاهد فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به قول یک ضرب‌المثل هر وقت ماهی را از آب بگیری تازه است، فاصله‌گذاری اجتماعی باعث می‌شود این شدت صعودی که بیماری دارد، کاهش پیدا کند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود موج دوم بیماری کووید-۱۹ پس از بازگشت مسافرانی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکردند آغاز خواهد شد، بیان کرد: نگرانی درباره شیوع موج دوم بیماری کرونا پس از بازگشت مسافران وجود دارد. باید گفت سفرها قسمتی از پازل کروناست که می‌تواند باعث شیوع بیشترش شود؛ اما این عدم رعایت پروتکل‌ها که جهانی است گستره‌ دامنه‌اش‌ را افزایش می‌دهد.

 آقاپور با اشاره به این‌که اقتصاد کشور از ۱۵ اسفند دچار نوسان و بعد هم تعطیل شد، ادامه داد: اقتصاد کشور با شیوع بیماری کرونا تعطیل شده، کسب و کارها و بخش خصوصی خوابیده است.

وی یادآور شد: اگر کرونا هم نبود ۱۵ روز فروردین اقتصاد کشور تعطیل می‌شد حال با توجه به اینکه شرایط و وضعیت اقتصاد هم نامعلوم است این سوال وجود دارد چگونه می‌خواهیم از امروز یعنی ۱۶ فروردین اقتصادمان را سامان دهیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این وضعیت بخش خصوصی،  شرکت‌ها و کارخانه‌جات مخارج خود را از کجا بیاورند؟

وی ادامه داد: برای این سوال باید پاسخ داشته باشیم، معضل اقتصادی شوخی‌ بردار نیست باید رفع شود.

نماینده مردم شبستر درباره اقدامات صورت گرفته بیان کرد: گفته شد که در بخش آموزش و پرورش، آموزش مجازی صورت می‌گیرد که تاثیر چندانی نداشت، دختر من که در خانه است از این آموزش‌ها استفاده می‌کند و جواب آنچنانی نگرفته است.

 وی تاکید کرد: در موج دوم بخش آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها حداقل باید از ۱۵ فروردین تا یک ماه دیگر تعطیل شوند تا موج دوم بیشتر گسترش نداشته باشد در غیر این صورت ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده مجلس دهم با بیان این‌که در این دوره ما باید نگرانی بیکاری‌ها را داشته باشیم، گفت: بزرگترین ضربه و آسیبی که کرونا به ما زد، بیکاری‌ در بعضی مشاغل است که اولین نمودش در تولید مشخص شد.

 وی ادامه داد: امروز مردم مشارکت می‌کنند و در تولید اقلام و مواد بهداشتی در کارخانه‌ها حاضر می‌شوند اما اگر همین روند تا ۳ ماه دیگر ادامه پیدا کند، مشارکت مردم هم به حداقل می‌رسد.

آقاپور درباره لزوم ایجاد اعتماد در مردم توسط مسئولان گفت: به واسطه یک سری از اتفاقات اعتماد مردم که سرمایه اجتماعی ماست کاهش پیدا کرده؛ حتی در خصوص همین بیماری کرونا ابتدا گفته شده بیماری وجود ندارد بعد گفتند در یک شهر شیوع پیدا کرده، سپس گفتند کنترل می‌شود و مردم می‌توانند به راحتی سر کارشان بروند اما بعدا دوباره مطرح شد خطرناک است قرنطینه می‌کنیم تا کنترل شود.

 وی ادامه داد: ما به یک زمان ۳ تا ۵ ساله نیاز داریم تا این سرمایه اجتماعی که آسیب دیده ترمیم شود؛ اما در حال حاضر وقت این کار نیست چراکه در حال حاضر وسط بیماری خطرناک کرونا قرار داریم و باید اقدامات دیگر انجام دهیم.

این عضو  کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: باید شفاف به مردم بگوییم امکانات و منابع محدود است و اگر مردم همکاری نکنند، این منابع محدود به جایی نمی‌رسد و اگر بحران جدی‌تر شود در این صورت نمی‌توانیم خدمات وسیعی را به ملت ارائه دهیم.

 وی‌ گفت: باید در کنار هم باشیم تا این بحران را هدایت کنیم و پس از آنکه بحران کرونا فروکش کرد باید از مردم دلجویی کنیم و در تصمیم گیری‌ها صادقانه با صراحت و شفاف با آنها سخن بگوییم.

کد خبر 497568 برچسب‌ها كرونا در ايران اقتصاد مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران اقتصاد مجلس شورای اسلامی فاصله گذاری اجتماعی موج دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ به گفته اداره ملی آمار بریتانیا،‌ تقریبا یک سوم (۳۱ درصد) از آمریکایی‌ها امیدوارند که هوش مصنوعی بتواند دسترسی آنها را به مراقبت‌های بهداشتی بهبود بخشد. این در حالی است که هوش مصنوعی به لطف توانایی‌های بی‌بدیلش در تشخیص الگو -مثل اسکن اشعه ایکس- نقش بزرگی در تشخیص بیماری‌ها ایفا کرده و از این رو، دولت آمریکا میلیون‌ها دلار روی این فناوری برای خدمات ملی سلامت سرمایه‌گذاری کرده است. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا واقعا می‌توان برای پاسخ به سوالات پزشکی به یک مدل بزرگ زبان (LLM) مثل ChatGPT اتکا کنیم؟

تحقیقات قبلی نشان داده است که تا ۳۹/۵ درصد از متخصصان و پزشکان امیدوارند که به زودی بتوانند از مدل‌های بزرگ زبان برای تصمیم‌گیری‌های پزشکی خود استفاده کنند، اما از سوی دیگر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کاربران باید در اتکا به هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌ها و تشخیص‌های حساس مراقب باشند و جانب احتیاط را رعایت کنند.

مطالعه جدید چه می‌گویند؟

مطالعه محققان نشان می‌دهد که نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و «بارد» شرکت گوگل هنوز بالقوه نادرست هستند. حال ۲ پزشک با طرح ۵۶ سوال رایج پزشکی برای چت‌بات‌ها میزان صحت و سقم جواب آنها را بررسی کردند و متوجه شدند که پاسخ ارائه شده آنها اغلب یا نادرست است یا ناقص. در واقع بیش از نیمی از پاسخ‌های بارد دقیق (۵۳/۶ درصد) و ۱۷/۸ درصد نادرست و ۲۸/۶ درصد تا حدی دقیق بود. جواب‌های چت‌جی‌پی‌تی نیز کمی بیش از یک چهارم دقیق (۲۸/۶ درصد)، ۲۸/۶ درصد نادرست و ۴۲/۸ درصد تا حدی دقیق بود.

دکتر «آندری براتیانو»، از بنیاد کلینیک کلیولند در آمریکا، می‌گوید: این مطالعه نشان داد که ابزارهای هوش مصنوعی نباید به عنوان جایگزینی برای پزشکان استفاده شوند. آنها می‌توانند به عنوان منابع اضافی در نظر گرفته شوند که وقتی با تخصص انسانی ترکیب شوند، کیفیت کلی اطلاعات ارائه شده را افزایش می‌دهند.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به بیماران کمک کند؟

ابزارهای هوش مصنوعی دیگری به ‌جای LLM‌هایی مانند ChatGPT ساخته شده‌اند تا پزشکان از آنها برای تسریع تشخیص بیماری استفاده کنند و این ابزارها به تنهایی نمی‌توانند جایگزین پزشکان شوند. بسیاری امیدوارند که توانایی هوش مصنوعی در غربال کردن مجموعه داده‌های عظیم با سرعت بتواند به تشخیص سریع، کشف داروهای جدید و حتی خالی شدن تخت‌های بیمارستان کمک کند.

به گفته طرفداران، توانایی هوش مصنوعی در تشخیص الگوها می‌تواند به تریاژ بیماران یا پیش‌بینی زمان در دسترس بودن تخت‌های مراقبت‌های ویژه نیز کمک کند.

در بریتانیا، دولت ۲۱ میلیون پوند برای کمک به کارکنان مرکز بهداشت ملی در تشخیص و درمان سریع‌تر بیماران مبتلا به سکته، سرطان و بیماری‌های قلبی سرمایه‌گذاری کرده است. کارکنان به ابزارهای تصمیم‌گیری مجهز می‌شوند که از فناوری هوش مصنوعی برای بهبود تشخیص استفاده می‌کنند.

ابزار دیگری از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اشعه ایکس قفسه سینه استفاده می‌کند، ابزاری که بیشتر برای تشخیص سرطان ریه استفاده می‌شود. این ابزار به پزشکان کمک می‌کند تا دیگر نیازی به ۶۰۰ هزار عکسبرداری از قفسه سینه که هر ماه در انگلستان انجام می‌شود، نداشته باشند.

دولت بریتانیا قبلاً گفته بود: هوش مصنوعی در حال حاضر روش ارائه مراقبت‌های بهداشتی را تغییر می‌دهد و ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر تأثیر قابل توجهی در پزشکی و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها دارند، به این معنی که افراد می‌توانند سریع‌تر درمان شوند.

انتهای پیام/

نسترن صائبی صفت کد خبر: 1227416 برچسب‌ها هوش مصنوعی

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • تعطیلی مدارس جنوب استان کرمان همچنان ادامه دارد
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟
  • روزنامه اطلاعات: چرا بند ناف کشور و اقتصاد به بند ناف دلار بسته شده؟
  • تمام مدارس این استان سه‌شنبه (۲۸ فروردین) تعطیل شد؛ چرا؟
  • "جنگ" در راه نیست ، "در" همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا