Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@07:27:15 GMT

۳ رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران اضافه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۲۵۰

۳ رام قطار جدید به ناوگان مترو تهران اضافه می‌شود

به گزارش روز شنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) علی امام از بهره‌برداری ۳ رام قطار باقی مانده پروژه ۱۰ رام قطار(۷۰ واگن) در ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بخش عمده ای از این قطارها در شهریور و دی ماه سال گذشته به ناوگان مترو تهران افزوده شد و قطارهای باقی مانده در پایان مرحله مونتاژ قرار دارند و تست آنها به زودی آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه این ۳ رام قطار، آخرین سری باقیمانده از پروژه ۷۰ واگن یا ۱۰ رام قطار است، گفت: هر یک رام از آنها هزینه ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در بر داشته و با رعایت ایمنی و استاندارد های لازم ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران همچنین با اشاره به کمبود ناوگان در مترو تهران عنوان کرد: برای دستیابی به سرفاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه، به ازای هر یک کیلومتر خط مترو به ۲ تا ۳ رام قطار نیاز داریم؛  در این صورت امکان جابجایی۴۰ تا ۴۵ هزار نفر در هر جهت، در هر ساعت و در هر خط وجود دارد.

به گفته وی؛ شرایط کمبود ناوگان در مترو تهران باعث شده که در برخی از خطوط، قطارها هنوز به سر فاصله حرکتی ۲ و نیم دقیقه نرسیده باشند، و به همین منظور فشار بیشتری به ناوگان فعلی وارد می شود.

امام تاکید کرد : این در حالی است که به طور معمول حداقل باید ۱۰ درصد از ناوگان مترو در شرایط تعمیر و نگهداری باشند تا ناوگان بهره وری مناسب و ایمن داشته باشد؛ اما به دلیل کمبود ناوگان در مترو تهران و نیز اهمیت تسهیل شرایط تردد مسافران عملا این میزان کمتر است.

وی با اشاره به اینکه به جز قطار های ۲ طبقه خط ۵ مترو تهران، ۱۶۷ رام قطار در کلیه خطوط وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل نیاز فوری برای تامین واگن خطوط در حال توسعه و نیز تامین واگن برای خطوط در حال بهره برداری با هدف کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و کاهش فشار بر ناوگان، برنامه ریزی برای تامین ۳۰ رام قطار (۲۱۰ واگن) در سال جاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد: این برنامه ریزی ها به این معنی است که با توجه به زمان بر بودن فرآیند ساخت واگن، شرکت متروی تهران در پایان سال جاری و در صورت پیشرفت روند های قراردادی انجام کار، تامین بودجه و رفع موانع مالی باید بتواند از اواخر سال به تدریج، ۳۰ رام قطار را به خطوط مترو وارد کند.

وی یادآور شد: این در حالی است که برای سال‌های آتی چنین برنامه ریزی هایی نیز باید دنبال شود تا بتوان ضمن تامین ناوگان برای خطوط در حال توسعه، اقدامات لازم برای کاهش فشار بر ناوگان در خطوط موجود، انجام و در راستای تسهیل شرایط کاهش سرفاصله حرکت قطارها به ۲ و نیم دقیقه اقدام کرد و این در شرایطی است که برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پایانه‌ آزادگان در خط ۳، پایانه کلاهدوز در خط ۴ و تسریع در تکمیل پایانه اکباتان در خط ۴ در  سال ۹۸ از سوی شرکت مترو انجام شده است.

ناوگان مترو تهران با ۷ خط و با ۱۲۷ ایستگاه فعال است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استاندارد دی ماه راه آهن مترو مسافران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ناوگان مترو مترو تهران ۳ رام قطار شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علیزاده با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 10 نوسازی نشده بود، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه باید تا پایان سال آینده 7500 دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم این در حالی است که با عقد قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی که 2000 دستگاه آن دیزلی و 500 دستگاه آن برقی است و همچنین قرارداد خرید 2500 دستگاه اتوبوس 12 متری برقی از شرکت‌های چینی مجموعاً تعداد اتوبوس‌های تولید داخل و وارداتی به 5000 دستگاه می‌رسد. 

وی ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته قرار است طی 5 الی 6 ماه، 2500 دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران تحویل داده شود و به تدریج تا پایان سال، 5000 دستگاه اتوبوس فعال و نوسازی شده وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته 400 دستگاه اتوبوس نوسازی شد و از ابتدای دوره مدیریت فعلی شهر تهران تاکنون 900 دستگاه اتوبوس از طریق شهرداری تهران و تعهدات وزارت کشور وارد این ناوگان شده است.

به گفته علیزاده، در آینده‌ آنقدر تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد که با کمبود راننده پایه یک مواجه خواهیم شد و با ورود اتوبوس‌های جدید تلاش می‌کنیم معطلی مردم به حداقل ممکن برسد.

وی در ادامه به وضعیت اورهال اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: امسال 500 دستگاه اتوبوس 18 متری بازسازی خواهد شد این در حالی است که در کنار نوسازی و اورهال اتوبوس‌ها، شاهد ورود مینی‌بوس‌ها به چرخه خدمات رسانی به شهروندان خواهیم بود زیرا نسبت به مهندسی خطوط اتوبوسرانی اقدام کرده‌ایم و از آنجایی که برخی خطوط مسافران کمی دارند، استفاده از مینی‌بوس در دستور کار قرار می‌گیرد تا اتوبوس‌های 12 متری در خطوط پرمسافر خدمات رسانی کنند. 

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود درباره کمبود حقوق رانندگان اتوبوس بخش خصوصی نیز اظهار کرد: بخشی از اتوبوس‌های شهر تهران متعلق به شهرداری و بخش دیگر متعلق به بخش خصوصی هستند که شرکت واحد دخل و تصرفی در حقوق رانندگان آن ندارد و فقط به صورت ماهانه خدمات بر اساس پیمایش انجام شده، یارانه پرداخت می‌کند. 

وی درباره تغییر جایگاه حضور زنان و مردان در اتوبوس‌های بی آر تی نیز گفت: در این زمینه شکایات زیاد و تصادفات جرحی داشتیم و از آنجایی که با همکاری پلیس راهور هم نتوانستیم نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها اقدام کنیم، ترمزهای ناگهانی اتوبوس‌ها و تعداد بالای زنان مسافر موجب بروز تصادفات می‌شود بنابراین با توجه به اینکه آسیب‌پذیری بانوان بیشتر است نسبت به تغییر حل حضور آنها اقدام شد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر این تعداد زنان مسافر در خطوط تندرو در ساعات پیک بیشتر از آقایان است و به فضای بیشتری نیاز دارند که قسمت انتهایی اتوبوس فضای بیشتری دارد.

به گفته وی، تغییر جایگاه زنان و مردان موجب رضایت نسبی مسافران شده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • مژده چمران به تهرانی ها: واگن های قطار جدید و ملی به مترو می آیند
  • خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز
  • اقدام به خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز / جزئیات
  • اقدام به خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز