Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: از امروز حرکت قطارها در مسیرها به حالت عادی خود بازگشته و به جز ازدحام اول صبح که آن هم به ندرت اتفاق افتاده قطارهای ما تقریباً خالی از مسافر تردد می‌کنند.

فرنوش نوبخت در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت حرکت قطارهای متروی پس از تعطیلات نوروزی اظهار کرد: از امروز حرکت قطارها در مسیرها به حالت عادی خود بازگشته و به جز ازدحام اول صبح که آن هم به ندرت اتفاق افتاده قطارهای ما تقریباً خالی از مسافر تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حداکثر سرفاصله حرکت قطارها در متروی تهران 3.5 دقیقه است که در حال حاضر بر همین اساس در حال ارائه خدمت به شهروندان تهرانی هستیم. در بازه زمانی پیش از شیوع ویروس کرونا یک میلیون و 800 مسافر جابجا می‌شد و اگر بخواهیم به همان روال گذشته جابجایی مسافر بازگردیم نیازمند همکاری مسافران هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به این مطلب که برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایستگاه‌های مترو رعایت فاصله اجتماعی در آسانسورها، پله برقی و همچنین زمان سوار و پیاده شدن قطارها الزامی است، عنوان کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا در زمان استفاده از قطارهای مترو از ماسک استفاده کرده و برای کاهش احتمال شیوع این ویروس از خرید کردن از دستفروشان نیز پرهیز کنند.

نوبخت در خصوص ازدحام مسافر در ایستگاه صادقیه هم گفت: قطارهای خط 5 بعضاً تا 2 هزار نفر مسافر جابجا می‌کنند که وقتی این حجم از مسافر در ایستگاه صادقیه وارد خط 2 می‌شوند باعث ایجاد ازدحام خواهد شد که سعی می‌کنیم از طریق ایجاد تغییرات در سرفاصله حرکت قطارها آن را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت قطارهای درون شهری ما تقریباً نصف ظرفیت قطارهای خط 5 است و ورودی مسافر با حجم زیاد باعث می‌شود خط 2 عملاً نتواند در بین مسیر پذیرش مسافر چندانی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران اذعان کرد: در شرایط موجود مسافران باید اجازه بدهند تا قطارهای بعدی که خالی وارد ایستگاه می‌شوند اقدام به پذیرش مسافر کرده تا از ازدحام در قطارها جلوگیری شود.

نوبخت با بیان این‌که باید بتوانیم رفتار خودمان را تطبیق دهیم، عنوان کرد: ما با تمام توان به‌دنبال ارائه خدمت مناسب به شهروندان پایتخت هستیم ولی ظرفیت قطارها و سرفاصله آنها مشخص و محدود است و این‌گونه نیست که بتوانیم در زمان ازدحام به میزانی قطار وارد خطوط کنیم که بتواند از این شلوغی‌ها بکاهد.

وی در ارتباط با مشکلات مالی ایجاد شده برای متروی تهران به‌دلیل کاهش مسافران در شرایط شیوع ویروس کرونا نیز گفت: ما در تلاش هستیم تا این کسری بودجه را تأمین کنیم ولی در حال حاضر بحث‌های درآمدی و مالی در اولویت نیست و به‌دنبال آن هستیم تا در شرایط موجود که دنیا برای نخستین بار در حال تجربه آن است خدمات مناسب ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 4105/

منبع: آنا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران خط 5 متروی تهران متروی صادقیه حرکت قطارها متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ امجدیان گفت: در استان کرمانشاه ۲۷ نقطه حادثه خیز وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

جانشین پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: بی توجهی عابران پیاده بیشترین علت مرگ و میر در تصادفات درون شهری کرمانشاه بوده است.

وی همچنین مجموع جانباختگان حوادث ترافیکی سال گذشته در استان را  ۱۳۳ نفر عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به مشابه سال گذشته  ۱۶ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • مرگ ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران
  • لزوم حرکت به سمت سرمایه‌گذاری تخصصی/ قوانین سرمایه‌گذاری در حوزه شهری تسهیل شود
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است