Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@10:28:23 GMT

ثابت ماندن نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۳۵۶

ثابت ماندن نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین جزئیات اعمال نرخ کرایه سال ۹۹ ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس نرخ سال گذشته اعمال می‌شود و نرخ مصوب سال ۹۹ تا به امروز ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ما در مدیریت شهری تا زمانی که نرخ کرایه مصوب با افزایش ۲۵ درصدی در سال ۹۹ ابلاغ نشود آن را اجرا نخواهیم کرد.

حجت تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که برخی از اختلاف نظر‌ها در فرمانداری تهران موجب ابلاغ نشدن نرخ کرایه مصوب سال ۹۹ شده است.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال ۹۹ به شرح ذیل است؛

بلیت تک سفره داخلی شهری ۱۵،۰۰۰ ریال

بلیت تک سفره حومه به تهران، ۲،۰۰۰ ریال بیشتر از نرخ بلیت تک سفره داخلی شهری در سال ۹۹ (۱۷،۰۰۰ریال)

بلیت تک سفره هشتگرد ۵۰،۰۰۰ ریال

بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی همانند سال گذشته بدون افزایش ۹۰/۰۰۰ ریال

همچنین بیشترین تخفیف کارت بلیت متناسب با سفر ۵۰ درصد بهای بلیت تک سفره تعیین شد.

نرخ کرایه تاکسی سقف ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته و نرخ پایه افزایش پیدا کرد (در نرخ کرایه تاکسی از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح ۲۰ درصد افزایش اعمال می‌شود).

نرخ کرایه ناوگان تاکسیرانی که خدمات ویژه به شهروندان ارایه می‌کنند تا ۸۰ درصد افزایش یافت.

نرخ کرایه سرویس مدارس نیز در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته تا سقف ۲۵ درصد با افزایش نرخ مواجه شد.

نرخ کرایه خطوط اتوبوس و مینی بوس،اعضای شورای شهر تهران به شهرداری تهران (شرکت واحد اتوبوسرانی) اجازه دادند تا نسبت به نرخ کرایه سال ۹۸، ۲۵ درصد نرخ کرایه اتوبوس و مترو را در سال ۹۹ افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر ناوگان حمل و نقل عمومی نرخ کرایه ناوگان بلیت تک سفره سال گذشته سال ۹۹ ۰۰۰ ریال ۲۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها

تین نیوز

رانندگان کامیون معتقدند مستنداتی وجود دارد که نشان می دهد هزینه های مرتبط با تعمیر، نگهداری،  بارگیری، تخلیه کالا و ... برای فعالان این بخش بین 100 تا 300 درصد  افزایش داشته  است اما با این وجود کرایه های حمل کالا هیچ تغییر نکرده که این امر به یکی از مهمترین مشکلات رانندگان و کامیونداران تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا در این مورد گفت: تعمیر و نگهداری ناوگان جزو نیازهای اولیه رانندگان و کامیونداران است و بی توجهی به افزایش این هزینه ها، سهم زیادی در میزان نارضایتی آنان به عنوان سرمایه گذار اصلی در این حوزه  دارد.

وی افزود: در کنار هزینه های تعمیرات و نگهداری ناوگان، هزینه های کاذب و سرباری نیز به رانندگان کامیون تحمیل می شود که از جمله آن توقف های اجباری، کمیسیون و کارمزد نامتعارف برخی شرکت ها و موسسات حمل و نقل، مشارکت های مالی رانندگان بین شرکت حمل و نقل وصاحب کالا از جمله پرداخت سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عوارض جابجایی که صاحب کالا از طریق راننده پرداخت می کند، انعام بارگیری و تخلیه، هزینه های خدمات هوشمند راننده و ناوگان، کارت سلامت راننده، گواهی عدم اعتیاد و هزینه های خدمات نوبت دهی و پارکینگ  پایانه ها و ... است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان عنوان کرد: روند تورمی مبتلا در هزینه های  حمل و نقل که بر اساس نرخ ارز و دلار محاسبه می شود و بی انضباطی ها در اجرای قوانین و مقررات حمل و نقلی و پرداخت درآمدی که به ریال  و با تاخیر به دست سرمایه گذاران حمل و نقل یعنی رانندگان و کامیونداران  می رسد، موجب شده که فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای کالا، بر مداری نامتوازن قرار گیرد.

بکرانی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان  راهداری وحمل ون قل جاده ای متولی اجرای مصوبه ۲۰۹ شورای عالی هماهنگی ترابری مبنی بر تعیین نرخ شاخص کرایه حمل بر اساس شاخص تن بر کیلومتر است، ولی عملا پالس مثبت و مناسبی از عملکرد این نهاد دولتی به عنوان متولی اصلی و حافظ منافع رانندگان و کامیونداران  به رانندگان کامیون ارسال نمی شود.

وی گفت: در نتیجه این پرسش مطرح می شود  که مشکل اصلی در عدم توازن بین هزینه های تعمیر و نگهداری  و درآمد ناوگان عمومی در حمل ونقل جاده ای چیست ؟ چرا نرخ کرایه های حمل پاسخ گوی هزینه های تحمیلی بر ناوگان نیست؟! آیا سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای توان شناسایی و آنالیز قیمت هزینه ها و درآمد ناوگان عمومی را ندارد؟! آیا تشکل های صنفی حمل و نقلی به عنوان مدافع منافع صنف از کشف  و ارسال  آنالیز قیمت هزینه ها ی تحمیلی  ناوگان کوتاهی می کنند ؟ و از همه مهمتر چرا با وجود حمایت های دولت در تخصیص برخی اقلام مصرفی ناوگان همچون لاستیک و روغن موتور امکان خرید توام با آرامش و احساس رضایت برای رانندگان و کامیونداران و سرمایه گذاران این حوزه فراهم نمی شود ؟

بکرانی تاکید کرد: در پاسخ به این سوالات باید گفت روند مدیریت بر نرخ گذاری و تعیین نرخ شاخص کرایه حمل بر اساس تن کیلومتر با هماهنگی وزارتخانه راه و شهرسازی در این یکی دوسال در اختیار ستاد تنظیم بازار کشور نهاده شده که این نهاد نظارتی مدیریت و نظارت بر نیازهای اولیه ناوگان از جمله لوازم و قطعات و مایحتاج صنعتی ناوگان جهت  تعمیر ونگهداری را نیز بر عهده دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان کامیون فلاورجان بیان کرد: در شرایط فعلی  دستگاه های اجرایی باید به صورت هماهنگ و هم راستا با هم عمل کنند و ستاد تنظیم بازار به عنوان هماهنگ کننده نقش آفرینی کند ولی متاسفانه اهمال در نظارت بر قیمت هزینه های مصرفی ناوگان عمومی، موجب عدم توازن بین درآمد و هزینه های ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای کالا شده است.

این فعال صنفی  تاکید کرد: بنابراین می توان گفت در تعیین نرخ شاخص حمل کالا، هزینه های ثابت و متغیر و نرخ نوسان بازار و تورم اثر مستقیم دارد، به نحوی که بروزرسانی سالیانه و دوره ای و یک ساله پاسخگوی هزینه ها جهت تعمیر نگهداری ناوگان نیست.

بکرانی گفت: لذا با توجه به اینکه ستاد تنظیم بازار با نظارت دستگاه های اجرایی به اجبار مسئولیت تعیین نرخ شاخص کرایه حمل بر اساس تن کیلومتر را بر عهده گرفته است، مسئولیت نظارت بر هزینه های تحمیلی بر ناوگان جهت رفع نیازهای اولیه و تعمیر نگهداری و لوازم و قطعات مصرفی ناوگان عمومی را نیز می بایستی برعهده بگیرد و راهکاری برای رفع عدم توازن بین درآمد ناوگان و هزینه های سربار و تحمیلی بر آن ، در ستاد تنظیم بازار اندیشیده شود.   

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد