Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:47:28 GMT

امید مردمان سرزمینم در مقابل کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۳۷۷

امید مردمان سرزمینم در مقابل کرونا

زندگی مردمان سرزمینم در روزهای عادی بروفق مرادنبود چه رسد به این روزهای سخت و تلخ که مردم وحشت از کرونا را درسینه دارند و زندگی آنان را تحت تاثیر قرار داده است .
کوچه ها خلوت، خیابانها سوت و کور شده اند. در شهر به جز معدود جوانان مغرور سرشار از شور جوانی،کاسبان محکوم به تامین معاش روزانه،کارگران روزمزد که از سرناچاری مشغول  کار هستند و با مقاومت کردن در برابر کرونا در پی سیر کردن شکم فرزندانشان هستند، کارگر مظلوم روز مزد که اگر چند روز درخانه بماند دخل و خرج زندگی اش تامین نمی شود کسی به چشم نمی خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار با همه زیبائی ها برای مردمان این دیار بی معنا شده و مردم چرخش فصل ها را گم کرده اند، بهار طبیعت درمیان وحشت از کرونا رنگ باخته، بدهکاران مقروض تر از گذشته و محرومان از گذشته محروم‌تر شده اند.
گرچه ویروس کرونا فقیر و غنی نمی شناسد، سرمایه داران می توانند بدون دغدغه در خانه بمانند و نگران معشیت خانواده نباشد اما در مقابل کارگران روزمزد، پدران بیکار، این روزها را چگونه می گذراند؟ 
زنان سرپرست خانوار با چند فرزند که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند  روزگار را چگونه می گذرانند. خانواده‌های با عزت نفس که تنها درآمد آنان یارانه شان است کسی از نحوه زندگی سخت آنان خبرندارد که چگونه روزگار را به سختی می گذرانند.
 کودکان فقیر سرزمینم چگونه شب را به صبح می رسانند.....
 شکی نیست خانواده‌هایی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند به صورت مستمری و کمک های معیشتی، هرچند ناچیز  مورد حمایت قرار می گیرند اما در این شهر خانوارهایی وجود دارند که در فقر و فلاکت به سر می برند و  زیر چتر حمایتی هیچ نهادی نیستند  این خانوارها، روزگار را در این روزهای سخت چگونه می گذرانند؟!!!
با همه این سختی ها، مرارت های این روزها در سرزمین، اما جلوه هایی از مهربانی‌ و ایثارگری اندکی، تلخی های کرونا را کاسته، مشارکت انسان های از جنس مهربانی برای کمک به هموطنان صحنه های زیبایی را از کمک به هم نوع خلق کرده است .
گروههای مردمی، جهادی و بسیجی نیز هرآنچه را می توانند انجام می دهند از گندزدایی معابر و درب منازل شهروندان،کمک به کادر بیمارستانی گرفته تا غربالگری و...
تلاش و ایثار سربازان و افسران خط مقدم مبارزه با کرونا به مردم آرامش می بخشد و جلوه های زیبایی را از عشق و انسانیت به نمایش گذاشته اند.
آری، این روزها برای مردمان سرزمینم سخت و تلخ است اما نباید امید را از دست داد . 
بخش مهمی در مبارزه با کرونا و شکست آن به همکاری مردم بستگی دارد باعمل توصیه‌های کارشناسان،  درخانه ماندن و قطع زنجیره ارتباط انسانی کادر درمان را کمک نماییم تا این ویروس تسلیم اراده پولادین مردمان سرزمین گرد .
خلاصه همه پای کارند و هر دستگاه براساس وظیفه خود در حال تلاش است تا شاید آلام مردم سرزمینم کاهش یابد وقتی اخبار کرونا در دیگر کشورها را دنبال می کنم بر وطن خود افتخار می کنم و فخر می فروشم که با وجود تحریم سربلند ایستاده است. 
به فضل یاری پروردگار، با تلاش دولتمردان، ایثار و مجاهدت های کادر درمان و سلامت، همدلی و همراهی مردم، این غم ماندنی نیست و از این سرزمین کوچ خواهد کرد اندکی صبر سحر نزدیک است...

برچسب‌ها ویروس کرونا دلفان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دلفان لرستان ویروس کرونا دلفان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با سیدخلیل منبتی، مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی و جمعی از معاونان وی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، تزریق امید به بازار مسکن را مهم‌ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن امید داشته باشند زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه ‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه‎ کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد، کالا را وارد بازار می‌کند. مسئله مسکن نیز از این قبیل است و ساخت محدود خانه به موازات معطل نگه‎داشتن نیاز مردم کار را به جایی رسانده که برخی افراد به هر قیمتی که بخواهند، مسکن خود را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنگاه‎داری بانک‌ها یکی از آفت‌های بزرگ بازار مسکن کشور است. اینجور که این‌ها رفتار می‌کنند، کار به جایی می‌رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند در تهران، مشهد و کل ایران در تملک همین بانک‌هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند. اینجاست که می‌گوئیم نهادهایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که محصول تدبیر و درایت مستقیم امام راحل هستند، باید به‎ گونه‎ ای میدان‌داری کنند که دست مافیا از بازار مسکن دور بماند.

شش‎ هزار واحد مسکونی در مرحله تکمیل

سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های ساخت مسکن اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در حال ساخت است. علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آن‌ها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان