Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@10:44:41 GMT

تهرانی‌ها امسال 9میلیارد لیتر آب بیشتر مصرف کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۴۴۲

تهرانی‌ها امسال 9میلیارد لیتر آب بیشتر مصرف کردند

به گزارش جماران، محمدرضا بختیاری اظهار داشت: ۱۵ روز فروردین سال ۹۸ مردم تهران ۳۵ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده بودند که امسال حدود ۹ میلیون متر مکعب افزایش مصرف آب گزارش شده است که رشد ۲۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی افزود: میانگین مصرف آب روزانه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار متر مکعب افزایش یافته که این امر به خاطر شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن تهرانی ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین در اسفندماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف آب در تهران رشد ۱۵ درصدی داشت.

وی با تاکید بر این که در هر شست و شوی ۳۰ ثانیه ای دست، ۱۵ لیتر آب مصرف می شود گفت: در روز اگر هر فردی ۱۰ مرتبه شست و شوی دست داشته باشد شاهد مصرف ۱۵۰ لیتری آب خواهیم بود.

بختیاری از شهروندان در خواست کرد: در شست و شوی دست ها، از اسراف آب خودداری و مصرف آن را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه مصرف درست آب باید فرهنگسازی شود، گفت: اگر مردم مصرف بهینه آب را رعایت نکنند با حرکت به سمت روزهای گرم و پرمصرف با مشکل کم آبی روبرو خواهیم شد.

وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا سعی کرده است تا از قطعی آب جلوگیری کند و اگر قطعی بوده به خاطر اصلاح شبکه آبرسانی و به مدت کوتاهی بوده است از این رو مردم به توصیه ها توجه کنند و ضمن رعایت نکات بهداشتی در مصرف درست آب کوشا باشند.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا شیوع کرونا در تهران مصرف آب در تهران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه دولت درباره بنزین

جعفر سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به‌طور میانگین از ابتدای امسال تاکنون (یکم تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲)، با ۱۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر، ۴.۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در روز‌های شنبه، چهارم فروردین‌ماه و یکشنبه، پنجم فروردین‌ماه نیز به‌ترتیب ۱۲۰.۵ و ۱۲۲.۵ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این اعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال (چهارم و پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۰ و ۱۲۰.۹ میلیون لیتر، به‌ترتیب ۹.۵ و ۱.۳ درصد رشد یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هموطنان تصریح کرد: نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور و آماده‌باش کامل ستاد، مناطق و نواحی این شرکت تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام وزارت نفت، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • کشف بیش از ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • مصرف ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در ششمین روز بهار ۱۴۰۳
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • خودروهای ۴ ساله و بیشتر باید معاینه فنی داشته باشند | جریمه معاینه فنی چقدر شد؟
  • خبر ویژه دولت درباره بنزین
  • افزایش ۴ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای امسال