Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تخصیص بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم سال زراعی جاری خبر داد.

 یزدان سیف در نشست خبری که امروز با صورت ویدئو کنفرانس تشکل شد با اعلام این خبر، افزود: بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک مرکزی و شبکه بانکی و بقیه از محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور در نظر گرفت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به ۲۵۰۰ تومان اظهار کرد: این نرخ نسبت به سال گذشته، ۴۷ درصد رشد داشته است.

سیف با ابزار امیدواری برای کاهش زمان پرداخت مطالبات گندمکارانٰ تصریح کرد: مدت انتظار کشاورزان برای دریافت پول خود از ۲۹ روز در سال ۹۷ به ۱۲ روز در سال گذشته رسید و ما امیدواریم این مدت در سالجاری کمتر شود.

وی اضافه کرد: کاهش مدت زمان پرداخت مطالبات شرایطی است که در سال ۹۸ حدود ۷ میلیون و ۷۶۱ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۳۰۰ هزار محموله با متوسط ۶ تن خریداری شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درآمد متوسط هر گندمکار در سال گذشته را قریب به ۳۰ میلیون تومان عنوان کرد.

سیف درابره خرید تضمینی دانه های روغنی از کشاورزان نیز اظهار کرد: امسال همچنین در بخش خرید کلزا و دانه‌های روغنی ۵۸۰ هزار تن خریداری خواهد شد که این رقم در سال گذشته، ۴۳۱ هزار تن بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره تنظیم بازار برنج نیز گفت: با توجه به تخصیص ارز به واردکنندگان برنج هیچ توجیهی برای افزایش قیمت برنج خارجی وجود ندارد.

سیف یادآور شد: واردات برنج توسط بخش خصوصی از نیمه آذر تا به امروز حدود ۶۱۰ هزار تن بوده و این در حالی است که کل واردات برنج در یک سال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است به عبارت دیگر حدود یک سوم واردات برنج در همین سه ماه بوده است‌.

وی با تاکید بر اینکه برنج کافی و لازم با توجه به میانگین مصرف ماهیانه در انبارهای بخش خصوصی باید موجود باشدٰ افزود: بنابراین هیچ توجیهی برای افزایش قیمت و کمبود در بخش خصوصی وجود ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ براساس برنامه توزیع برنج، از اسفندماه حدود ۶۹ هزار تن برنج در کشور توزیع و در حال تحویل است

سیف اضافه کرد. برای ماه رمضان نیز توزیع برنج یک هفته قبل از آن شروع خواهد شد و امیدواریم که با توجه به توزیع و واردات، شاهد افزایش قیمت برنج نباشیم و برنج با قیمت منطقی به دست مردم برسد.

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم سال گذشته هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروردین ۱۳۳۳ نماینده وزارت کشاورزی ژاپن برای خرید برنج ایرانی وارد فرودگاه مهرآباد شد.

گفت‌وگوی خبرنگار روزنامه اطلاعات ۱۵ فروردین ۱۳۳۳ با مسئولان ژاپنی درباره شرایط خرید برنج ایرانی را بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896545

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • ژاپنی‌ها از ایران برنج خریدند/ عکس و قیمت
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • تخصیص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای احداث دیوار ساحلی جوادیه بجنورد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد