Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 20 هزار و 5 واحد به رکورد جدیدی دست یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که اکثر بورس‌های دنیا به خاطر شرایط کرونا و تعطیلی واحدهای تولیدی دچار افت شده‌اند، اما بورس اوراق بهادار تهران به مدد پول‌های سرگردان دست مردم و شرکت‌ها و انجام معاملات الکترونیکی در بازار سهام به رکورد شکنی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در پایان معاملات شاخص کل بورس 20 هزار و 5 واحد افزایش یافته و به رقم 567 هزار و 664 واحد رسید که این رقم در سال جاری به نوبه خود یک رکورد به شمار می‌رود. هم چنین شاخص کل با معیار هم وزن 5 هزار و 885 واحد رشد کرده و به رقم 201 هزار و 87 واحد رسید.


شاخص بورس در یکسال

ارزش روز بازار اول و دوم در بورس تهران به بیش از 2 هزار و 73 تریلیون تومان رسید.

امروز معامله گران بورس بیش از 7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 879 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 314 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی در بورس تهران 5 هزار و 332 واحد رشد کرده و به رقم 151 هزار و 294 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش 3 هزار و 915 واحد به رقم 103 هزار و 787 واحد رسید. شاخص آزاد شناور با افزایش 27 هزار و 105 واحد به رقم 732 هزار و 764 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 14 هزار و 501 واحد به رقم 401 هزار و 20 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، با افزایش 40 هزار و 869 واحد به رقم یک میلیون و 206 هزار و 228 واحد رسید.

امروز عمده نمادهای بورس مانند پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، بانک ملت، مپنا، صنعتی و معدنی گل گهر و پتروشیمی پارس همگی در تقویت شاخص کل اثر گذار بوده‌اند.

نمادهای پر بیننده در بورس تهران که مورد اقبال معامله گران قرار گرفته شامل بانک تجارت، بانک ملت، گلوکوزان، سالمین، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، توسعه معادن و فلزات، فولاد مبارکه بودند.

به گزارش فارس، در فرابورس ایران نیز شاخص کل امروز 204 واحد رشد کرده و به رقم 7 هزار و 225 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 438 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.5 میلیارد سهام، اوراق بهادار و حق تقدم و اوراق مالی در قالب 612 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 485 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان و مادیران همگی در تقویت شاخص کل فرا بورس اثر گذار بودند.

نمادهای پر بیننده مورد اقبال معامله گران فرابورس امروز شامل ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع کاغذ پارس، بانک دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، توسعه و عمران استان کرمان و ماشین‌های اداری ایران، سیمان لار سبزوار و تولید نیروی برق دماوند همگی از نمادهای پربیننده بودند.

امروز در جریان معاملات تعدادی از نمادها دچار وقفه در معاملات، برخی متوقف شده و تعدادی بازگشایی شدند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس اوراق بهادار تهران بورس اوراق بهادار بورس اوراق بهادار اوراق بهادار معامله گران واحد به رقم واحد رسید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن امروز با ۲ هزار و ۴۵۸ واحد افزایش به ۷۲۶ هزار واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۳۷۸ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۶ میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال با انجام ۵۵۴ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فملی، فولاد، فارس، وبملت، وامید، نوری و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۶۳ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نماد‌های هرمز، شگویا، زاگرس، وسپهر و خاور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات
  • ریزش ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس!
  • افت ۵۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش سنگین بورس در فروردین رقم خورد