Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:38:45 GMT

ترامپ به توصیه دولتش برای پوشاندن صورت عمل نمی‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۷۱۴

ترامپ به توصیه دولتش برای پوشاندن صورت عمل نمی‌کند

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه خط مشی‌های جدید فدرال در این کشور را که توصیه به پوشاندن صورت توسط آمریکایی‌ها در فضاهای عمومی در راستای مقابله با اشاعه کرونا ویروس است، اعلام کرد اما خودش فورا در صحبتهایی متناقض گفت به این توصیه برای پوشاندن صورت عمل نمی‌کند!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، توصیه‌های جدید مذکور از جانب مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا منتشر شده و مردم را به ویژه در مناطقی با بیشترین میزان درگیری با بحران شیوع کرونا، تشویق به استفاده از پوشاندن صورت‌هایشان به هنگام حضور در بیرون از خانه‌ها حتی با استفاده از اشیای در دسترسی همچون تی شرت، روسری و ماسکها غیرپزشکی کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خودش را از خط مشی‌های اعلام شده از سوی دولت خودش معاف کرده و گفت، نمی‌تواند تصور کند هنگام حضور در دفتر کاخ سفید و استقبال از رهبران کشورهای دیگر بخواهد صورتش را بپوشاند.
در عین حال ایالت‌های آمریکا با دورنمای درگیر شدن با کمبودهای اساسی همچون موارد رخ داده در دیگر بخشهای جهان مواجه هستند و بیم کمبود ماسک را دارند.
ترامپ و دیگر مقام‌های دولتش اصرار داشته‌اند که توصیه‌های مذکور در سطح الزام نیستند و اینکه برای پوشاندن صورت انواع اقلامی که می‌توان آنها را در خانه ساخت کفایت می‌کنند. مقامهای فدرال همچنین تاکید کرده‌اند که ماسکهای پزشکی باید برای کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس قرار دارند عمدتا اختصاص یابند.
مقام‌های آمریکایی‌ها اذعان داشته‌اند که راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی که تاکنون از سوی کاخ سفید در قبال کروناویروس ارائه شده غیرمنسجم و گیج کننده بوده‌اند و دولت آمریکا ماه گذشته میلادی تاکید می‌کرد که پوشاندن صورت با ماسک تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا نداشته و الزامی نیست.
جروم آدامز، پزشک جراح آمریکایی می‌گوید، او و دیگر کارشناسان بهداشت عمومی در ابتدا عقیده داشتند که پوشاندن صورت با ماسک تاثیر چشمگیری در مقابله با اشاعه ویروس نخواهد داشت اما شواهد جدید نشان می‌دهند که کسانی که شاید هیچگونه علائمی از بیماری ندارند ممکن است ناقل ویروس بوده و آن را به دیگران منتقل کنند.
ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا اما بر خلاف شوهرش از توصیه‌های بهداشتی جدید دولت در قبال مقابله با گسترش کروناویروس حمایت کرده است. او در توئیتی نوشت: در آستانه تعطیلات آخر هفته در شنبه و یکشنبه از همه می‌خواهم جدا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و صورتشان را با ماسک یا پوششهای دیگر بپوشانند.
دولت آمریکا تاکید داشته ایالتهای این کشور باید تلاش بیشتری برای ذخیره اقلام پزشکی به خرج دهند اما مشخص نیست آیا مقامها آمادگی هجوم مردم برای دریافت ماسک پزشکی از صنایع خصوصی را دارند یا خیر.
استیسی نلسون، مالک یک داروخانه در فلوریدای آمریکا می‌گوید که تقریبا دو هفته است که این داروخانه ماسکی برای فروش ندارد. او گفت: ما نمی‌دانیم شما در مقطع فعلی کجا ممکن است بتوانید ماسک برای خرید پیدا کنید.
وی افزود: در حال حاضر تهیه این محصولات بسیار سخت است اما مردم خواهان آنها هستند. آنها پیامهای گیج کننده‌ای دریافت کرده‌اند و مطمئن نیستند که آیا باید در زندگی روزمره خود ماسک به صورت بزنند یا خیر.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا توصیه می‌کند که مردم در مکانهای عمومی همچون سوپرمارکتها و داروخانه‌ها که در آنها به سختی می‌توان دیگر تدابیر فاصله گذاری اجتماعی را پیاده کرد صورتهایشان را با پارچه بپوشانند. این توصیه به صورت ویژه برای مناطقی که بیشتر درگیر شیوع بیماری هستند تاکید شده است.
کمیته ضربت کروناویروس در کاخ سفید تا جمعه روی ادبیات نهایی توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در قبال کرونا مشغول بحث بود. دانشمندان این مرکز خواستار تاکید بر توصیه به پوشاندن صورت در سطح ملی بودند و اعتقاد داشتند که این کار تاثیر بیشتری در جلوگیری از اشاعه بیماری دارد.
مشاوران کاخ سفید شامل دکتر دبورا بیرکس خواستار محدود کردن این توصیه به کانونهای درگیر با ویروس بوده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ کرونا در جهان کروناویروس پوشاندن صورت کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است